این مذهب است که میتواند موجب انجام چنین کارهای وحشتناکی بشود

نمیدونم این ویدئو سر بریدن یک جوان تونسی را دیده‌اید یا نه. آنچنان ویدئو دهشتناک و آزار دهنده‌ای است که من به شکل تند تنها سه صحنه اول و وسط و آخر را نگاه کردم، جرات نکردم کل فیلم را ببینم…! این جوان نگون بخت توسط یکی از اعضای گروه افراطی اخوان المسلمین و به دلیل تغییر دین از اسلام به مسیحیت اینطور کشته شده است! واقعا آدم حیرت میکند از این همه قساوت قلب و بی‌رحمی. البته این اولین بار نیست که چنین صحنه‌هایی را از اسلامگرایان تندرو میبینیم. تصاویر گردن زدن در عربستان و یا سنگسار و قطع دست و پا در دیگر کشورها از جمله ایران را هنوز به یاد داریم و البته هنوز هم انجام میشود.

اگر فرض بگیریم خدایی وجود دارد و باز فرض بگیریم که قرآن سخن این خداست، با توجه به وجود آیه هایی در قرآن مبنی بر قتل کفار (غیر مسلمانان)، این مسلمانان در واقع دارند به دستور خدای خود عمل و دین خود را اجرا میکنند. آیا این خونخواهی و دستور به قتل و مرگ دادنها که در قرآن آمده است، با مهربان بودن ادعایی خدای مذکور در تناقض نیست؟! این چگونه خدایی است یا این چگونه دینی است که فقط سر بریده و بر دار رفته و تن شلاق خورده و سنگسار شده دوست میدارد؟! چرا این افراد اندکی تعقل و تامل نمیکنند؟ چرا باید یک نفر برای تغییر دین کشته شود؟ آقا جان مگر زور است؟ خوب دوست نداشته مسلمان بماند! مسلمانان دگر اندیشان را این چنین وحشیانه به قتل میرسانند، بعد وقتی کارتونی درباره پیامبرشان ساخته میشود یا فردی مثل شاهین نجفی با امام آنها شوخی میکند، فریاد وا اسفا سر میدهند که آی به مقدسات ما توهین نکنید. آی آزادی بیان به معنی توهین نیست. آی فلان، آی بهمان…! باز دم دگراندیشان گرم که با شما مثل خودتان رفتار نمیکنند و تنها به نوشتن و گفتن و کارتون و ترانه بسنده میکنند. شما که آنها را میکشید چه؟!

این ویدئو را که دیدم یاد چند نقل قول معروف افتادم که چطور دین و مذهب میتواند منشا شر و بدی شده و انسان را به کارهای بسیار شنیع و جنایتکارانه مثل این مورد اخیر وادارد.

لوکرتیوس شاعر و فیلسوف رومی دو هزار سال پیش گفت:

 «Such evil deeds could religion prompt»

این مذهب است که میتواند موجب انجام چنین کارهای وحشتناکی بشود.

پاسکال ریاضی دان و فیزیکدان مشهور گفت:

«Men never do evil so completely and cheerfully as when they do it from a religious conviction»

انسانها هیچگاه کارهای وحشتناک را اینطور با رضایت قلب و بدون نقص انجام نمیدهند مگر زمانی که آن را در نتیجه اعتقاد راسخ مذهبی انجام دهند.

ستیفن وینبرگ برنده جایزه نوبل فیزیک میگوید:

«With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion»

با یا بدون مذهب، انسانهای خوب کارهای خوب انجام میدهند و انسانهای بد کارهای بد. اما برای اینکه انسانهای خوب بتوانند کارهای بد انجام دهند به مذهب نیاز هست.

 مطالب مرتبط:

خدای سنگدلِ بی‌عرضه …!

ننگ بر آیینی که در آن یک جوان تنها به خاطر ابراز عقیده بایستی کشته شود!

با شیوه «نقد راستین» از نوع سروش بهتر آشنا شویم…!؛ سروش: علی دشتی هوسرانی فرومایه و بی‌اعتقاد بود!

در ستایش کسانی که ایستاده مردن را برگزیدند؛ از احمد کسروی و فریدون فرخزاد تا شاهین نجفی …!

شاهین نجفی مرتده؟ دمش گرم! مسلمان زاده مرتد زیاد داریم اما از ترس جونشون جرات ندارند به زبان بیاورند!

28 پاسخ به “این مذهب است که میتواند موجب انجام چنین کارهای وحشتناکی بشود

  1. عباس آقا جون 16, 2012 در 6:26 ب.ظ.

    این ها سلفی اند و اسلامشون تحریف شدست. خواستی مسلمون واقعی را بشناسی به خاتمی نگاه کن.شیرفهم شدی؟

    همانطورکه فیلسوف بزرگ و معاصر ایران خاتمی گفته «اسلام واقعی عین دموکراسی است»

  2. محمد جون 16, 2012 در 7:15 ب.ظ.

    آره آخوند حرامزاه و شیاد خاتمی را مشاهده کنیم لابد
    بگذار کمی سوابق این اخود را برات بگم
    آخوند خاتمی روزنامه کیهان 60/4/7
    دیروز بخش وسیعی از مردم مقابل بیمارستان جمع شده بودن،دست به دعا برداشته بودند با چشمانی اشک الود از خدای خود خواستند که امام جمعه تهران زنده بماند(منظور خامنه ای شیاد)وتوطئه امریکا نقش بر اب شود.از هر دسته مردی سوال کردیم بلافاصله جواب دادن کار جنبشی ها(سازمان)است.عمو حسین گفت مگر در نماز جمعه این هفته شرکت نکردید؟آقای خامنه ای به سران مجاهدین گفت شماها را خوب میشناسیم ،شماها کار آمریکا را اسان کردید….اما معلوم بود که جنبشی ها نمیتوانستند کیفر آقای خامنه ای را فی المجلس ادا کنند(اشاره به بیانیه مجاهدین که اعلام کردن بنا بر اعلامیه حاضر از این پس مسئولیت هر انچه حین مقاومت مسلحانه انقلابی واقع شود تنها و تنها بر ذمه مرتجعین انحصار طلب و اوباش چماقدار آنهاست که که قصد آن کرده اند که نقشه به پایان نرسیده شاه خائن و ساواک منفور او در قلع قمع مجاهدین را به پایان رسانند.از این حیث بر انیم که نامبردگان هرکه باشند و در هر لباس و مقامی دقیقا شایسته سخت ترین مجازات و کیفر انقلابی خواهند بود.ضمنا سازمان مجاهدین این حق را برای خود محفوظ میدارید تا در هر موردی هم که کیفر فی المجلس جنایتکاران حین ارتکاب به به جرم ضد انقلابی میسر نباشد ،به زودی و به طور مضاعف آمران و عاملان مربوطه را به جزای خود برساند.وما النصر الامن عندالله)، لذا به زودی و به طور مضاعف یعنی در همین دیروز به مسجد اباذر رفتن ودر ضبط صوت

  3. احمد جون 16, 2012 در 7:43 ب.ظ.

    لاجوردی صدبرابر این قاتلی که توی این فیلم بود قصی قلب بود
    توی زندان وقتی پیکر اشرف رجوی را اورده بودن از زندانیان خواسته بوده که به او تف کنن
    وقتی دیده بود کسی حاضر نیست اینکار را بکنه برای شکنجه روحی زندانیان قلب اشرف را با دشنه از سینه اش درآورد
    و البته آخوند خاتمی هم لاجوردی را شهید و دارای مقام والا میدانستپدر جمهوری اسلامی هم هیم افراد بودن که به قدرت رسیدن البته با جنونی صد برابر بالاتر از این این جوانان سلفی
    اگر این پسر سر یکنفر را میبره خمینی در عرض چند روز هزارن نفر را میکشه
    و خاتمی موسوی هم در این جنایات سهیم هستن
    نظر بالا هم نظر احمد میباشد

  4. احمد جون 16, 2012 در 7:47 ب.ظ.

    نظر بالا که اشتباهاه محمد نوشته شده وربوط به پست پایینی میباشد که اشتباها اینجا زدم پاکش کنید

  5. احمد جون 16, 2012 در 8:01 ب.ظ.

    درسته که مذهب هم میتوانه عامل چنین جنایتهایی باشه ولی افراد غیر مذهبی هم میتوانن عاملان چنین جنایتهایی باشن
    در سوریه نیروهای شبیحه (لباس شخصی اسد)بارها جنایاتی هولناکتر از اینها مرتکب شدن
    سوریه یکی از غیر مذهبی ترین کشورهای عرب است
    یا هیتلر با توسل به ناسیونالیسم و ملی گرایی چنین جنایاتی را مرتکب میشه
    همانگونه که مذب چنین جنایاتی را مرتکب میشه ناسیونالیسم هم مرتکب میشه
    ولی چنین فیلمی یک نیجه داره و ان اینکه با چنین نیورهای اهریمنی تنها نمیتوان با توسل به ازادی بیان یا مبارزات مدنی مباره کرد
    تنها راه در مقابل این جنایات همان راهی است که امرکی ادر مقابله با القاعده انجام میده
    یعنی مبارزه قهر امیز
    امریکا برای اعضای القاعده وقت نمیگذاره که آنها را متقاعد کنه که دارن جنایت انجام میدن بلکه با هواپیمای بدون سرنشین میره سراغشون

  6. Ali جون 17, 2012 در 9:54 ب.ظ.

    Khoda tavahom-e kasifi ast ke hameh chiz ra masmoom mikonad
    Khoda ra bayad kosht

  7. mina جون 17, 2012 در 10:19 ب.ظ.

    به نظر من مذهب برای انسان های خوب دستاویزیست برای کارهای خوب و برای انسان های بد هم دستاویزی برای کارهای بد. یکی به نام مذهب به دیگران کمک میکنه و یکی دیگه به دستور مذهب آدم میکشه. اسلام هم امر به نیکی کرده و هم آدمکشی. اما هر کسی اون بخشی از مذهب که با ذات درونی خودش سازگاره رو اجرا میکنه

  8. Sakha جون 17, 2012 در 10:54 ب.ظ.

    شما و شماها که اصل دين مبارک اسلام را با وحشيگری های اين خون آشامان زير سئوال ميبريد ، نشان از عدم اطلاع شما از اسلام واقعی است.عزيز من در هيچ جای قرآن و احاديث واقعی که از اهل البيت رسول الله ص بما رسيده خبری از امر به کشتار ديگران موجود نيست. پس بيشتر مطالعه کن و ما را هم از مطالعاتت خبر کن. در ضمن اين نوع آدمکشان بيدين در تمامی اديان و عقيده ها موجودند. موفق باشيد. يک شيعه.

    • آلفرد جون 18, 2012 در 5:14 ق.ظ.

      متاسفانه اکثر مسلمانان قرآن را نخوانده اند فقط به دفاع کورکورانه از آن میپردازند، در آیات متعددی از قرآن دستور به مرگ و کشتار وجود دارد به خصوص در سوره توبه آیات متعددی در این ارتباط وجود دارد.
      چند نمونه:
      ۱- «قَاتِلُواْ الَّذِينَ لاَ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَلاَ بِالْيَوْمِ الآخِرِ وَلاَ يُحَرِّمُونَ مَا حَرَّمَ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَلاَ يَدِينُونَ دِينَ الْحَقِّ مِنَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ حَتَّى يُعْطُواْ الْجِزْيَةَ عَن يَدٍ وَهُمْ صَاغِرُونَ» (توبه/29 )و کسانیکه از اهل كتابى(یهودیان و مسیحیان) كه به الله و روز آخرت ايمان ندارند و حرام داشته‌ی الله و پيامبرش را حرام نمى‏گيرند و دين حق نمى‏ورزند، (با آنها ) بجنگید تا به دست خويش و با حقارت جزيه بپردازند.
      ۲- » وَقَالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللّهِ وَقَالَتْ النَّصَارَى الْمَسِيحُ ابْنُ اللّهِ ذَلِكَ قَوْلُهُم بِأَفْوَاهِهِمْ يُضَاهِؤُونَ قَوْلَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن قَبْلُ قَاتَلَهُمُ اللّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ» (توبه/30)و يهوديان مى‏گويند عزير پسر الله و مسيحيان مى‏گويند مسيح پسر الله، اين سخنى است كه به زبان مى‏آورند و به سخن كافران پيشين تشبه مى‏جويند، الله (باید) آنها را بکشد که چگونه به بیراهه می‌روند.
      ۳- يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلْيَجِدُواْ فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ (توبه/123)اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد (با) كافرانى كه مجاور شما هستند بجنگید و آنان بايد در شما خشونت بيابند و بدانيد كه الله با متقیان است.
      ۴- فَإِذا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّى إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ فَشُدُّوا الْوَثَاقَ فَإِمَّا مَنًّا بَعْدُ وَإِمَّا فِدَاء حَتَّى تَضَعَ الْحَرْبُ أَوْزَارَهَا ذَلِكَ وَلَوْ يَشَاءُ اللَّهُ لَانتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَكِن لِّيَبْلُوَ بَعْضَكُم بِبَعْضٍ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَن يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ(محمد/4) پس چون با كسانى كه كفر ورزيده‏اند برخورد کردید گردنها را بزنيد تا هنگامیکه آنان را از پاى درآورديد پس (اسیران) را امحکم در بند كشيد سپس يا منت نهيد و يا فديه (بگیرید) تا در جنگ اسلحه بر زمين گذاشته شود اين است (امر الله) و اگر الله مى‏خواست از ايشان انتقام مى‏كشيد ولى تا برخى از شما را به وسيله برخى بيازمايد و كسانى كه در راه الله كشته شده‏اند هرگز كارهايشان را ضايع نمى‏كند.
      ۵- فَإِذَا انسَلَخَ الأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُواْ لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ فَإِن تَابُواْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ فَخَلُّواْ سَبِيلَهُمْ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ (توبه/5) پس هنگامیکه ماه‏هاى حرام سپرى شد مشركان را هر كجا يافتيد بكشيد و آنان را دستگير كنيد و محاصره کنید و به كمين آنان بنشينيد در هر مکانی که قابل کمین کردن است پس اگر توبه كردند و نماز خواندند و زكات پرداختند راه را بر آنها رها کنید، زيرا الله آمرزنده مهربان است.

      • الیاس جون 20, 2012 در 4:12 ب.ظ.

        به نام خدا
        میخواستم باهتون بحث کنم در مورد اینکه آیا واقعا معانی که شما نوشتید همان منظور قرآن است؟ آیا درسته که کسی که به شما نامه ای نوشته جمله ای از نامه اش رو جدا کنید و بقیشو بندازید دور و از همون یک جمله درباره کل نامه قضاوت کنید؟
        جناب آلفرد! از دید شما انسان ها در برابر اسلام 2 دسته اند: یا با حرف شما موافقند و به به و چه چه میکنند، یا ماله کشند و قصد دارند بر خونخواری های اسلام سرپوش بگذارند. شما اصولا به نقد قرآن اعتقادی ندارید، و شاید اصلا اون رو در حدی نمیبینید که بشه نقدش کرد!
        تفسیر قرآن ماله کشی نیست. انسان های شریفی در این سرزمین هستند که به دور از تعصب و بر اساس مستندات تاریخی هر سوره (نه هر آیه) اونها رو تفسیر میکنند. من آشنایی کمی به زبان عربی دارم ولی میدونم نسبت به زبان های دیگه تفاوت مهمی که داره اینه که نه تنها کلماتش معانی مختلفی دارند، حتی اینکه کلمه کجای جمله باشه در معنی تاثیر داره. کسایی که قرآن رو تفسیر میکنند برای تفسیر اولا کل سوره رو در نظر میگیرند دوما شرایطی که سوره در اون نازل شده و سوما مستندات تاریخی و چهارما ظرافت های زبان عربی و پنجما و ششما و … البته متاسفانه همه جای دنیا زور غالب است و تفسیرهای تندروانه و بعضا متعصبانه امکان خودنمایی بیشتری پیدا میکنند. هرچند برای کسی که بخواد حقیقتو پیدا کنه هیچ کاری سخت نیست.
        آقای آلفرد! سخت ترین کار دنیا بیدار کردن کسی است که خودش رو به خواب زده …

    • a جون 18, 2012 در 10:57 ق.ظ.

      اگه خوب دقت کنبن اکثریت افراد مذهبی دارای سواد و فهم کمتری نسبت به یقیه افراد هسنتد، پس صحبت کردن و دلیل آوردن واسه این افراد واقعا کاربیهوده ای هست،من قبلا با خیلی از این افراد بحث می کردم، اونهایی که دم از اسلام و قرآن می زنند حتی بلد نبودند درست قرآن را بخونند یا اگه می خوندند معنی آیاتش را نمی فهمیدند.دوستانی که خودشون را حامی قرآن می دونند لطفا لااقل یکبار تمام قرآن را بخونند تا اینجوری کورکورانه ازش دفاع نکنند،در خیلی از جاهای قرآن حرفای خوبی هم زده شده ولی این توجیه کننده سایر بخش ها ی … نمی تونه باشه مثل بی بی سی که اخبارهای دروغش را بین اخبارهای درست و دقیقش مخفی می کنه،موفق باشید

      • بی دینی دسامبر 31, 2012 در 9:03 ق.ظ.

        بچه : مامان بزرگ این چه کتابیه تو چند ماهه داری میخونی و تموم نمیشه مامان بزرگ : این قرآنه عزیزم ، تموم شده من هی دوباره میخونمش بچه : کی امتحانشو دارین؟ مامان بزرگ : با لبخند ، چند سال دیگه عزیزم بچه : فهمیدنش خیلی سخته؟ … مامان بزرگ : نه بچه : پس چرا اینقدر هی دوباره میخونیش؟ مامان بزرگ : آخه من قصه هاشو خیلی دوست دارم بچه : مامان بزرگ مگه قصه ها رو از شما امتحان میگیرن؟ مامان بزرگ : نه عزیزم این کتاب خداست و من باهاش دعا میکنم بچه : مامان بزرگ تو با کتاب قصه دعا میکنی؟ مامان بزرگ : عزیزم این قصه های کتاب خداست بچه : مامان بزرگ کتاب خدا یعنی چی؟ مامان بزرگ : یعنی کتابی که خدا حرف هاشو به پیغمبرخودش میگه که به ما بگه بچه : چرا خدا خودش به ما نمیگه؟ مامان بزرگ : خدا که حرف نمیزنه عزیزم بچه : پس چیجوری با پیغمبر خودش حرف میزنه ؟ مامان بزرگ : با اونم حرف نمیزنه بهش وحی میفرسته بچه : وحی چیه مامان بزرگ؟ مامان بزرگ : دستورهای خداست که با یک فرشته ای به پیغمبرش میگه بچه : فرشته مگه حرف میزنه؟ مامان بزرگ : آره اما فقط با پیغمبر خدا بچه : منم میتونم پیغمبر بشم؟ مامان بزرگ : نه بچه : چرا؟ مامان بزرگ : آخه خدا پیغمبر ها رو از اول خودش انتخاب میکنه بچه : اونا مگه با ما فرق دارن؟ مامان بزرگ : نه عزیزم بچه : اگه فرق ندارن پس چرا خدا منو انتخاب نمیکنه؟ مامان بزرگ : آخه دیگه خدا پیغمبر انتخاب نمیکنه ، همه حرفاشو گفته بچه : آها پس دیگه خدا قصه بهتری بلد نیست بگه مامان بزرگ : با لبخند ، نه عزیزم این بهترین قصه هاش بوده دیگه بچه : مامان بزرگ میشه من کتاب رو ببینم مامان بزرگ : آره عزیزم اما تو دستهات کثیفه و گناه داره ، خودم نشونت میدم بچه : مامان بزرگ اینکه داستانهاش عکس نداره مامان بزرگ : با لبخند ، نه نداره عزیزم بچه : مامان بزرگ این چرا اینجوری نوشته مامان بزرگ : این به زبون عربی نوشته عزیزم بچه : مامان بزرگ مگه تو عربی بلدی؟ مامان بزرگ بعد از چند ثانیه سکوت : نه عزیزم بچه : آها پس تازه فهمیدم چرا اینقدر میخونیش مامان بزرگ : سکوت

  9. ebi جون 18, 2012 در 6:03 ق.ظ.

    kolan ridan be harji mazhabe.nigah konid tamame mazhabia je giafe wahshatnaki daran . bateneshon ham hamitor lajane

  10. متین جون 18, 2012 در 12:58 ب.ظ.

    من فکر می کنم این قضیه عام تر هست و بهتره بگیم این «ایدئولوژی» است که باعث میشه انسان ها به خودشون اجازه چنین وحشی گری هایی رو بدن. ایدئولوژی می تونه مذهبی باشه مثل جنایاتی که در تاریخ مسیحیت و اسلام و یهودیت اتفاق افتاده، و همچنین می تونه از ناسیونالیسم و کمونیسم (که مطلقا دین در اون تعریفی نداره) و … سربلند کنه. مثل جنایات هیتلر و بعد بلوک شرق و …

  11. آریو برزن جون 18, 2012 در 2:37 ب.ظ.

    تمام بد بختی های انسانها از دین هست و یا ریشه مذهبی دارد …تمام ادیان تفکرات انسانها بوده تحت زمان وشرایطی که داشتند و به دروغ
    به خدا وصل کرده اند ..اگر خدایی هم هست و یا دنیای دیگری بعد از مرگ هم باشد هیچ ربطی به هیچ دینی ندارد و توهمی بیش نیست و شیطان هم وجود خارجی ندارد مگر در افکار و کردار خود انسانهاست …..برای یک انسان پاک و خوب هیچ احتیاجی به تظاهر به داشتن دینی نیست …و ادیان جز جنگ و خرافات و اختلاف بین ملت ها و انسانها چیزی نداشته .. خدا هم احتیاجی به دولا راست شدن ما ندارد همین که آزاده باشیم و از مغز و اندیشه های خوبمون استماده کنیم و به شادی و صلح و اتحاد و مبارزه با ادیان بکنیم بیشتر خوشحال میشود
    …..

  12. IrAn Parast جون 18, 2012 در 8:24 ب.ظ.

    (islam =) Terror

  13. mina جون 19, 2012 در 3:51 ق.ظ.

    خوب من نمیگم باید اعتقاد داشت یا نداشت (خودم ندارم) اما با جمله دوم «با یا بدون مذهب، انسانهای خوب کارهای خوب انجام میدهند و انسانهای بد کارهای بد. اما برای اینکه انسانهای خوب بتوانند کارهای بد انجام دهند به مذهب نیاز هست.» مخالفم چون انسان سالم نه به بهانه مذهب و نه هیچ بهانه ای نمیتونه آدم بکشه و از طرفی انسان بیمار اگه مذهب هم نباشه به بهانه دیگه ای آدم میکشه.

  14. بازتاب: احسنت به کسی که تندیس گوسفند را جایگزین تندیس علی شریعتی نمود! « گاه نوشته‌های آلفرد

  15. mah جون 20, 2012 در 11:25 ق.ظ.

    همه این هایی که می بینی هیچ کدومش به اصل اسلام و اونی که تو قرآن اومده و تو احادیث اصل اومده ربطی نداره . این مسئله هم که مرتد میشه دو نوع داره فطری و ملی . و اونم شرایط داره و تنها در صورتی میتونی مرتدی رو بکشی که از بچگی مسلمون بوده و مکلف شده و خودش دین اسلام رو انتخاب کرده بعد از دین خارج میشه و بر علیه دین تبلیغ میکنه . مثل سلمان رشدی که امام خمینی (ره) فرمان مرتدشدنش رو صادر کرد .
    در مورد آیات قرآن هم این یک چیز منطقی است که اگر کسی به تو تجاوز کرد تو باید با تمام جان از خودت دفاع کنی .

    • آلفرد جون 20, 2012 در 3:05 ب.ظ.

      هیچ کس نباید به خاطر اندیشه خود کشته شود. حالا انگار کشتن انسانها کار خوبی است که تازه دسته بندی هم میکند!!!

    • بی دینی دسامبر 31, 2012 در 9:07 ق.ظ.

      حالا یارو عقلش رسیده فهمیده که دین هیچ فایده ای نداره بعد از دین خارج شده حالا به تو چه ؟!!! دوست داشته جدا شده(:
      باید کشته بشه ؟!!!!!!!!!!(اسلام دین صلح haha )

  16. بازتاب: تهدید، ارعاب، صدور فتوای ارتداد و حالا گروگانگیری؛ آیا این همه نشانه وحشت و استیصال رژیم نیست؟ « گاه نوشته‌های آلفرد

  17. بازتاب: درسی که ناشر مجله فرانسوی «شارلی هبدو» به مسلمانان افراطی داد! + تصاویر « گاه نوشته‌های آلفرد

  18. بازتاب: ترور دختر نوجوان پاکستانی توسط طلبان؛ علت وحشت افراطیون مذهبی از تحصیل دختران چیست؟ « گاه نوشته‌های آلفرد

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید (لطفا فارسی بنویسید). توجه: کامنتهای اسپم یا حاوی دشنام و یا کلمات رکیک منتشر نخواهند شد.