آقای ابراهیم نبوی اگر گمنامیان مزدور سایبری است، پس لابد شما خود خامنه‌ای هستید…!

اسب تروا (بخوانید یابوی تروا)، کارتون اثر نیک آهنگ کوثر

واقعا خیلی زور دارد وقتی آدم میبیند سایتی که با پول مالیات دهندگان اروپایی و با اهداف دهن پرکنی چون «ترویج دموکراسی و حقوق بشر در ایران» پایه‌گذاری شده، به محلی برای اشاعه افترا، توهین و دشنام به وبلاگ‌نویسان مستقل تبدیل شده است. بله درسته، منظورم سایت روزآنلاین است. ابراهیم نبوی نویسنده وابسته به اصلاح طلبان حکومتی و نظریه پرداز «اسب تروا» که در اوج پویایی جنبش سبز با ایده احمقانه خود یکی از شدیدترین ضربه‌ها را به جنبش وارد کرد، حالا به لجن پراکنی علیه وبلاگ‌نویسان مستقل روی آورده است و آنها را سایبری و مزدور حکومت میخواند! در این راستا وی به تخریب و ترور شخصیت نویسنده «وبلاگ گمنامیان» که سابقه شکنجه شدن در زندانهای رژیم جمهوری اسلامی را دارد و یکی از فعالترین و مستقل‌ترین وبلاگ‌نویسان حال حاضر در فضای مجازی فارسی میباشد، پرداخته است. چرا؟ چون گمنامیان در مطلبی متین و منطقی، از مقاله منتشر شده در سایت اصلاح‌طلب جرس انتقاد و مضرات حضور دین و مذهب در قدرت را برشمرده و بر لزوم وجود سکولاریسم در آینده ایران تاکید کرده است.

ابراهیم نبوی در مطلب افترا آمیز خود در سایت روزآنلاین مینویسد:

یک سایت مجهول الهویه که احتمالا از همین سایت های سایبری سپاه است و توسط جماعت هفت هزار تومانی اداره می شود

آقای ابراهیم نبوی شما بروید در کل وبلاگ گمنامیان بگردید ببینید مطلبی در حمایت از رژیم جمهوری اسلامی در آن پیدا می‌کنید یا نه…؟ عمرا چنین مطلبی پیدا نخواهید کرد. گمنامیانی که دغدغه دموکراسی، سکولاریسم و حقوق بشر در ایران را دارد و در همه مطالب وی این موضوع به شدت احساس میشود، گمنامیانی که چند سال است به طور مستمر بر ضد رژیم فعالیت کرده و موارد نقض حقوق بشر توسط رژیم را برشمرده و جهت خرافه زدایی از فرهنگ ایرانی تلاش پیوسته کرده است چگونه میتواند مزدور سایبری باشد؟! گمنامیانی که اقدام او در افشای حرکت فالس نیوز در انتشار عکسهای جعلی به عنوان عکسهای «سرکوب معترضان در بریتانیا» به بمب خبری بر ضد رسانه‌های حکومتی تبدیل شد به گونه‌ای که در این رابطه حتی نشریه معتبر گاردین از وبلاگ او نام برد، چگونه میتواند مزدور حکومت باشد؟!

اگر گمنامیان مزدور سایبری است، پس لابد شما خود خامنه‌ای هستید که همین چند هفته پیش در ارتباط با دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، همگام با رژیم بر طبل انتخابات حکومتی میکوبیدید و مردم را به شرکت در شوی انتصابات و رای دادن به یکی از ضد ایرانی‌ترین و دگم‌ ترین افراد حال حاضر در عرضه سیاسی ایران یعنی «علی مطهری» فرا میخواندید! آقای ابراهیم نبوی بهترین جواب را خود گمنامیان در مطلبی که بیش از یک سال پیش و در واکنش به شایعه پراکنی‌ها و اتهام زنی‌های برخی از افراد معلوم الحالِ به ظاهر مذهبی (!) نوشته بود، به شما و تفکرات همچون شما که نوشته‌جات افشاگرانه بر علیه اسلام و در حمایت از سکولاریسم را برنمی‌تابید و به اهانت، افترا و ترور شخصیت روی می‌آورید داد. آنجا که نوشته بود:

گمنامیان چون می گوید قمه زنی وحشی گری است، مزدور رژیم اسلامی است اما کسانی که از قوانین وحشیانه اسلام دفاع می کنند، آزادی خواه هستند !

ابراهیم نبوی در بخش دیگری از مطلب خود مینویسد:

 از طرف دیگر به شکل عجیبی پروژه اسلام فوبیا آماده می شود برای روز حمله نظامی به ایران. یک نفر هم نیست که بگوید که تمام کشته های از صدر اسلام تا همین امروز صبح یک صدم کشته های رسمی کلیسای مسیحی، یا به اندازه کشته های کمونیست ها در حکومت استالین، یا کشته های اروپا و آمریکای متمدن در قرن هفدهم تا بیستم نیست، در تمام آسیا یک نسل کشی بزرگ رخ داده آن هم نسل کشی ارامنه توسط ترک های سکولار بوده و اصلا ربطی به تضاد دینی ندارد

من نمیدانم سواد ابراهیم نبوی با سالها نوشتن در همین حد اندک است یا اینکه برای تخریب افراد مجبور میشود اینگونه قلم بزند و خودزنی بکند…؟! یعنی ابراهیم نبوی نمیداند که امثال هیتلر اگرچه بی مذهب بوده‌اند اما اسیر افکار ایدئولوژیکی همچون فاشیسم بوده‌اند؟ فاشیسم، نژاد پرستی و ناسیونالیسم افراطی موجب جنایت توسط این عده شده بوده است. موضوع این است که حضور هرگونه ایدئولوژی -چه مذهبی و چه افراطی همچون مواردی که نام برده شد- در قدرت، موجب بدبختی و فلاکت انسانها میشود. کل مطلب گمنامیان در حمایت از سکولاریسم بود. سکولاریسم یعنی جدایی نهاد دین از نهاد قدرت (سیاست). جنگ‌های صلیبی که ابراهیم نبوی از آن صحبت میکند به دلیل همین نقش دین (مسیحیت) در قدرت اتفاق افتاد. از طرف دیگر نسل‌کشی ارامنه نه توسط دولت سکولار ترکیه که توسط حکومت عثمانی که یک حکومت مذهبی و اتفاقا اسلامی بود، اتفاق افتاد! در مورد جنایتهای مسلمانان علیه ایرانی‌ها هم نوشته‌جات و منابع تاریخی زیادی وجود دارد که آقای ابراهیم نبوی را به مراجعه به آنها دعوت مینمایم. در زیر تنها قسمت کوچکی از جنایتهای اعراب مسلمان بر ضد ایرانیان را برای نمونه ذکر مینمایم.

در پایان اینکه آقای ابراهیم نبوی اگر شما با کسی موافق و همراه نیستی، نباید به ترور شخصیت دست بزنی. آیا شما با این همه سال سابقه نوشتن هنوز این اصول اولیه روزنامه نگاری را یاد نگرفته‌ای… ؟! افسوس…!

نمونه‌ای از جنایت‌های اعراب مسلمان بر ضد ایرانیان:

۱- پس از فتح «استخر» (سالهای ۲۸-۳۰ هجری) مردم آنجا سر به شورش برداشتند و حاکم عرب آنجا را کشتند. اعراب مسلمان مجبور شدند برای بار دوم»استخر» را محاصره کنند. مقاومت و پایداری ایرانیان آنچنان بود که فاتح «استخر» (عبدالله بن عامر) را سخت نگران و خشمگین کرد بطوریکه سوگند خورد که چندان بکشد از مردم «استخر» که خون براند. پس خون همگان مباح گردانید و چندان کشتند خون نمیرفت تا آب گرم به خون ریختند پس برفت و عده کشته شدگان که نام بردار بودند «چهل هزار کشته» بودند بیرون از مجهولان .(کتاب فارسنامه ابن بلخی صفحه ۱۳۵– کتاب تاریخ کامل؛ جلد سوم صفحه ۱۶۳)

 ۲- در حمله اعراب به گرگان؛ مردم با سپاهیان اسلام به سختی جنگیدند؛ بطوریکه سردار عرب (سعید بن عاص) از وحشت؛ نماز خوف خواند. پس از مدتها پایداری و مقاومت؛ سرانجام مردم گرگان امان خواستند و سعید ابن عاص به آنان «امان» داد و سوگند خورد «یک تن از مردم شهر را نخواهد کشت» مردم گرگان تسلیم شدند؛ اما سعید ابن عاص همه ی مردم را بقتل رسانید؛ بجز یک تن؛ و در توجیه پیمان شکنی خود گفت: «من قسم خورده بودم که یک تن از مردم شهر را نکشم! .. تعداد سپاهیان عرب در حمله به گرگان هشتاد هزار تن بود. (کتاب تاریخ طبری جلد پنجم صفحه ۲۱۱۶ – کتاب تاریخ کامل؛ جلد سوم؛ صفحه ۱۷۸)

 ۳- در حمله به سرخس؛ اعراب مسلمان «همه ی مردم شهر را بجز یک صد نفر؛ کشتند. (کتاب تاریخ کامل؛ جلد سوم؛ صفحه ۲۰۸ و ۳۰۳)

۴- در حمله به نیشابور؛ مردم امان خواستند که موافقت شد؛ اما مسلمانان چون از اهل شهر کینه داشتند؛ به قتل و غارت مردم پرداختند؛ بطوریکه «آنروز از وقت صبح تا نماز شام میکشتند و غارت میکردند. (کتاب الفتوح؛ صفحه ۲۸۲)

و موارد بسیار دیگر که به برخی از آنها در این لینک پرداخته شده است ….

مطالب مرتبط:

روشدن دست رسانه های حکومتی جمهوری اسلامی به دلیل استفاده از تصاویر غیر واقعی در خبرهای مرتبط با اعتراض های اخیر در انگلیس

عدم محکومیت فتوای تروریستی بر علیه شاهین نجفی توسط گروههای سیاسی، به منزله همراهی با جنایتکاران و عدم پایبندی عملی به موازین حقوق بشر میباشد

وقتی مسعود بهنود برای «استاد قفس ساز» بازارگرمی می‌کند…!

آیا همزمانی انتشار خبر بر علیه مجتبی واحدی و سانسور نامه محمد نوریزاد از سوی سایت جرس با حل شدن ناگهانی مشکلات مالی این رسانه، تصادفی است؟

41 پاسخ به “آقای ابراهیم نبوی اگر گمنامیان مزدور سایبری است، پس لابد شما خود خامنه‌ای هستید…!

  1. 007 مِی 30, 2012 در 8:09 ق.ظ.

    اگه تعداد کسانی رو که اسلام کشته را با همه ادیان و حکومت های دیکتاتور جهان مقایسه کنیم بعید نیست که باز هم مسلمانان رتبه و مقامی در وحشی گری کسب کنند! ما همین الان در قرن 21 در جمهوری اسلامی که توسط حکومت اسلامی اداره میشه رکورد دار نصف اعدام های جهان هستیم. حضرت علی (ع) تنها کسی است که 700 نفر را با دست خودش سر برید اون وقت اقای نبوی این افتخارات رو نمیبینه میگه اسلام فوبیا؟ اقای نبوی چرا سعی دارید جاده صاف کن و ماله کش تروریسم و استعمار اسلامی باشید؟
    میخواهید کلاغ رو رنگ کنید قناری تحویل مردم بدید؟ دیگه اون دوران گذشته.

  2. Parsi مِی 30, 2012 در 10:01 ق.ظ.

    نبوی هر از چندی شکر زیادی میل می‌کنه

    بهترین کاری که نبوی باید بکنه بستن دهان هست

  3. سعید گیلاژ مِی 30, 2012 در 12:29 ب.ظ.

    کسی که حاضر نیست هزینه بدهد و یا استدلال های بچه گانه و احمقانه داعیه آتئیست بودن و سکولاریست بودن دارد همان بهتر که اینچنین قلمداد شود…این آقای گمنامیان،نتوانست از پس مناظره با یک روحانی برآید! و اساسا باید گفت :»بند را بد وا داد!»

    • آلفرد مِی 30, 2012 در 2:46 ب.ظ.

      کدام مناظره؟! دو مناظره در وبلاگ گمنامیان با دو آخوند مختلف وجود دارد که در نهایت آن آخوندها هستند که کم آورده و نمیتوانند حرف خود را با استدلال های منطقی اثبات کنند.

      • سعید گیلاژ مِی 31, 2012 در 7:36 ق.ظ.

        تا آنجا که ما مشروح مناظرات را خوانیدم،دیدیم که آقای گمنامیان از پس استدلال های اصول و شرح لمعتین ایشان برنیامد…جناب گمنامیان حتی نتوانست یک سلسله ادله حدیث ایشان را هم نقض کند؛حالا میخواهد برای ما عدم وجود اثبات حق نعالی را بیان کند!
        بدبختی اپوزیسیون هم همین است…چند جوان جویای نام،که از ترس رسوایی و بی آبرویی خانواده هایشان،با نام مستعار به نام مخالفین علیه نظام کار سیاسی می کنند حرکت را به روندی نزولی روبرو ساخته اند.

        • آلفرد مِی 31, 2012 در 1:56 ب.ظ.

          جناب البینه علی المدعی. کسانی که میگویند خدا وجود دارد باید ادله بیاورند. اون دو آخوند در مناظره ها از آوردن دلیل عقلی برای اثبات وجود خدا عاجز بودند. حدیث و روایت ادله علمی محسوب نمیشه.

          • سعید گیلاژ جون 1, 2012 در 6:29 ب.ظ.

            آنچه که ما دیدیم،خلاف آن بود؛طلبه یی که سال هشتم تحصیل خود است،به کفایت دروسی را که برای مناظره با ملحدین در راستای اثبات ذات حق تعالی باشد را مطالعه کرده که شامل:1) بداية المعارف در باب عقائد 2)الموجز در باب اصول 3)شرح لمعتین در باب فقه 4) بدایة الحکمة در باب فلسفه 5) محاضرات فی الالهیات در باب عقائد است…من در رابطه با تقریرات و حاشیه هایی که اساتید معظم حوزه به همراه درسشان می گوید و تقریرات و حاشیه های عروة الوثقی می گذرم که انها خود حکمت های و درسهای دیگری در رابطه با اثبات پروردگار می باشد….
            آن روحانیی که با ایشان مناظره کرده بود،جناب گمنامیانتان را با توسل به مباحث و کلام های تحریرشده در اصول و عقائد به اصطلاح»چپه»کرده بود.اگر مداقه کنید در مشروح مناظرات خواهید دید و در صورت تمایل برایتان به اشاره خواهم گفت.
            حال هر چه شما میخواهید صغر و کبری بچینید و زمین به آسمان بدوزید….چشم بصیر خود بهتر حقایق را خواهد دید.
            الله من یهدی یشاء لتکون کلمه اللة هی العلیاء
            والسلام

  4. Essi مِی 30, 2012 در 12:52 ب.ظ.

    ابراهیم نبوی میانه خوشی‌ با دمکراسی ندارد. هنگامی که عده‌ای از اپوزیسیون جنبش سبز را در سالروز انتخابات مرده خطاب کردند، ابراهیم نبوی بعد از نوشتن لیست آن اشخاص، جمله «شما غلط کردید» را نوشت. من هم که این را از نویسنده‌ای در سطح او بعید می‌دانستم نظرم را در کامنتی نوشتم و با انتقاد از او، ولی‌ مودبانه نظر دادم که این عکس‌العمل او بچگانه و احساساتی است. نتیجه؟ ابراهیم نبوی دسترسی‌ مرا به وبساتش بلوکه کرد. خوب من هم دیگر یک کلمه از نوشته‌هایش نمیخوانم! فکر میکنم او هم مثل عوامل جمهوری اسلامی معتقد است میتواند به هر کسی‌ توهین کند ولی‌ توهین پذیر که چه عرض کنم، به هیچ وجه انتقاد پذیر هم نیست. در ضمن من مطلب آقای گمنامیان را میخوانم و مطلب توهین آمیز و فحش و ناسزا در آنها ندیدم

  5. Arash مِی 30, 2012 در 1:23 ب.ظ.

    بقدری بی سوادی که نمیفهی رایش سوم که حکومت هیتلر بود تمام سکولار بود !! کوری جنایات آمریکای سکولار و استالین سکولار و انگلیس سکولار را ببینی.
    بقدری احمق متعصب جاهل ومغرض و کوته فکری که توهم داری ,در عین که خدا وجود ندارد و وحی و رسالت خرافات آخوندی است و دور از واقع ,هر نوشته ای علیه اسلام وحی منزل است و بیچون وچرا درست است و قابل استناد !!!
    و گر کسی دلیل و مدرک درستی نوشته های مورد استنادت را بخواهد لال میشوی و کر و کور.
    بی سوادی هستی عقده ای و نه بیشتر.

    • آلفرد مِی 30, 2012 در 2:48 ب.ظ.

      شما اگر مطلب را دقیق میخواندی به سوالت پاسخ داده شده بود. هیتلر اگرچه ظاهرا بی دین بود، اما گرفتار فاشیسم بود و این ایدئولوژی افراطی خود را در قدرت دخیل کرده و در نتیجه سودای مالکیت جهان توسط آلمان نازی را در سر میپروراند. چنین حکومتی سکولار نیست. حکومت سکولار حکومتی است که هرگونه دین یا ایدئولوژی افراطی چه برگرفته از نژادپرستی یا ناسیونالیسم افراطی، در قدرت دخالتی نداشته باشد.

      • Arash مِی 30, 2012 در 3:25 ب.ظ.

        آقای خیلی منصف و مطلع تو که خودت را صاحب ولایت میدانی !! نشان به این نشان که توهم داری معنی کلمات تابع نظر توست !!
        در کدام فرهنگی سکولاریسم را مثل تو تعرف میکنند ?! سکولاریسم فقط جدایی نهاد دین از حکومت است و نه بیشتر .
        از خودت پرت پلا سر هم نکن , که ایدئولوژی افراطی و بقیه پرت و پلاهایت در تعریف سکولاریسم جایی ندارد.
        بعلاوه تعریف تو متاقض است چرا که شامل دشمنی افراطی و بیمار گونه با دین است که در کشور های سکولار مثل آمریکا و انگلیس و فرانسه وجود ندارد .
        در زبان فرانسه کلمه Presbyte`r به معنی محل سکونت کشیش است که با پول دولت ساخته می شود و کلیسا بودجه دولتی دارد.
        حتی به فرض درست بودن حرفت کوری که جنایات آمریکا و انگلیس سکولار را ببینی.
        حتی معنی کلمه ساده و شناخته شده سکولار را نمیدانی.
        عمق بیسوادی و در عین حال توهمت درباره سوادت و فهمت حقا نظیر گمنامیان سفیه لایعلم است.
        دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش آید !!

    • Maryam مِی 30, 2012 در 8:13 ب.ظ.

      ظاهراً شما بی‌ سوادتر هستید، آمریکای سکولار یا انگلیس سکولار چه کار کردند، چطور وقتی‌ که دست صدام مسلمان دو آتشه جنایتکار را که به خون هزاران ایرانی‌ اقشته بود را قطعه میکردند، یا بن لادن قاتل روانی‌ که آنهمه افغان و غیر افغان را به جرم شیعه بودن با قساوت از دام تیغ گذراند، را از قدرت و زندگی‌ تروریستی ساقط کردند، شما در ایران عشق و حال میکردید!! آن موقع آمریکا و انگلیس جنایتکار نبودند نه؟؟؟؟؟؟؟، نکنه شما نگران جنبش وال استریت هستی‌ یا آن اشوبهای خیابانی انگلیس که گمنامیان دست فارس نیوز را روی کرد و ثابت کرد که عکسهای که فالس نیوز از ضرب و شصت پلیس در انگلیس نشون میده متعلق به شلوغیهای فوتبال بوده است.

      لابد بشار اسد جنایتکار دو آتشه تمام شیعه‌ که از مردم خودش هزاران برابر بیشتر از آنچه اسرائیل از مردم عادی با بمباران تروریستها در غزه کشت دارد میکشد هم، سکولار هست نه؟

      راستی‌ ببینم حضرت اجل: نظر تون در مورد چین جنایتکار کمونیست (سکولار یا هر چی‌) که هزاران هزار مسلمان چینی‌ را کشت و یا آن بلاهای که همه دنیا میدانند را سر مردم بیچاره بودایی تببت در آورد چی‌ هست، جنیتکره یا نه، جانماز چینی‌ آقای رهبرتون چی‌ ؟ موشک‌های آقای کیم ایل سونگ کره شمالی مونیست هم لابد اشکال نداره بّر علیه بچه‌های کوچک اسراییلی به کار بره؟؟؟؟

      آقا شما همتون مشکل دارید

      • احمد جون 1, 2012 در 9:32 ق.ظ.

        این قسمتی از یک کامنت بود که شامل حال آلفرد شرکا هم میشه گفتم بگذارم تا شاید فرجی بشه!!!

        تا دیروز میگفتی مجاهدین بالاترینم خردین؟؟لابد الان فروختنش؟؟
        درسته بالاترین خریدنی هست ولی محض اطلاع شما بگم یک پاپا سی هم ارزش نداره مگر برای امثال شما که توی دنیای مجازی سیر میکنی
        میدانی منو یاد چی میندازی؟؟یکی از این چپی های زمان شاه رفته بود توی یک روستا مرامش را تبلیغ کنه بعد اون ارم داس چکش هم برده بود بعد توی همان روستا که سخنرانی کرده بود مردم روستا با داس چکش افتادن دنبال این بابا تا بکشنش
        این اقای چپی هم رفته بود توی ژاندامری روستا پناه گرفته بود تا جانشو نجات بده
        نتیجه اینکه این ادم امده بود مردم این روستا را به قول خودش از ست اون ژاندارم که عامل و حکومت و در نتیجه سرکوب مردم بود نجات بده ولی در نهایت خودش از ترس مردم به ژاندارم پناه برد
        جالبه برخی از این کمونیستها هنوز که هنوزه دچار این توهم هستن که بله اول انقلاب کمونیستها اکثریت بودن
        بعد من به یکی از اینها گفتم دلیلیت برای این حرف چیه؟؟گفت که ما توی کلاس مدرسه که توی یک شهرستان بودیم از 40 تا دانش اموز 20 تا فدایی بودن 15 تا مجاهد
        من بهش گفت خب
        اگر شما اینقدر زیاد بودید چرا زمانی که دسته دسته رهبرانتان را اعدام کردن اب از اب در ایران تکان نخورد؟؟چرا زمانی که توده ایها را بردن اعتراف هم گرفتن حتی یک ترقه در حمایت از انها در خیابانها منفجر نشد؟؟
        اما نگاه کن به بعد از 30 خرداد سال 60 که کشور را چطور اتش خون فرا گرفت
        چون مجاهدین علاوه بر ایدئولوژی قدرت و محبوبیت مردیمی داشتن چیزی که چپها در خواب هم نداشتن
        جالب تر از همه اینکه همین فرد فرزندش که چند سال از من کوچکتر هست مذهبی شده روزه میگیره هم دخترش هم پسرش
        به او گفتم تو که از اساس اسلام را قبول نداری چطور بچه ات مذهبی شده؟؟
        خودشم جوابی نداشت
        الان هم شماها دچار همان توهم شدید
        البته اینم اضافه کنم که به دلیل سی سال حاکمیت این رژیم ممکنه کمی مردم ضد مذهبی شده باشن ولی این ضد مذهبی بودن بسیار سطحی و بی دامنه است که با یک موج میخوابه
        برای مثل وقتی رژیم میگه هر کسی امام حسین را قبول داره باید از ولایت خامنه ای پیروی کنه خب ممکنه خیلی افراد عامی جامعه بگن که اگر حمایت از امام حسین حمایت از خامنه ای هست نخواستیم امام حسین را
        این را نمیشه ضد مذهبی بودن دانست چون همین فرد دوست داره دختر یا پسر خودش مقید به اخلاق مذهبی باشه چون احتمال فاسد شدنش در جامعه کمتره در واقع همین فرد ضد مذهبی در ضمیر ناخود آگاه و بعضا آگاه میدانه که مذهب به عنوان یک پلیس مخفی عمل میکنه فرزندش را از ولنگاری بر حذر میداره
        شاید بگید این چرت پرتها چیه
        ولی دنیا یک قانون داره یا از حرفهای دیگران عبرت میگیری یا خود برای دیگران عبرت میشوی
        امیدوارم که نیازی نباشه عبرت دیگران باشید
        در ضمن خانم مریم غلط کردی بشار اسد مذهبی هست!!1جایی دیگه اینو نگی بهت میخندن؟؟
        اینو هر احمقی میدانه که حکومت بشار اسد لائیک ترین حکومت عرب بود حتی لائیک تر از مبارک
        یک برنامه ای بود در مورد مدارس و نوع آموزش در مدارس کشورهای جهان که ار بی بی سی فارسی پخش میشد
        مدسه سوریه ای هم نشان داد
        نگاه میکردی به سیستم اموزش پرورش سوریه انوقت میفهمیدی چقدر لائیک هستن
        لابد هوگو چاوز هم از نظر تو چون با جمهوری ولایت فقیه دوسته پس شیعه است
        در ضمن جنایتهای اسد درسته جنایت است ولس دلیلی بر این نیست که اسرائیل جنایت نمیکنه

      • Arash جون 1, 2012 در 3:31 ب.ظ.

        آلفرد سانسورچی چرا مرد انتشار جواب من نیستی !? به این نادان گفتم که متوهم و بی تربیت است چون من نه در ایران هستم نه طرفدار جمهوری آخوندی و این نادان متوهم فقط مشغول عقده گشایی است.
        تمام حرفش اثبات حرف من است در باره جنایات آمریکای سکولار که این عقده ای نمی فهمد.

        • آلفرد جون 1, 2012 در 4:55 ب.ظ.

          دوست عزیز همانطور که در قسمت بالای بخش کامنت ها نوشته ام، کامنتهای حاوی دشنام و کلمات رکیک به ویژه اگر خطاب به دیگران باشد منتشر نخواهد شد. شما حرف خود را بدون فحاشی بنویس حتما منتشر میشه

    • Houshang جون 2, 2012 در 3:14 ب.ظ.

      عمق بی سوادی وبی مایگی تو آلفرد دشمن اسلام از اینکه هر جا جواب نداری مطلب را نادیده میگیری روشن میشود.
      چرا کور و کر و لال شدی و از درجه اعتبار به اصطلاح مدارک تاریخی مورد استنادت حرف نمیزنی ?!! آقای تاریخ دان .

  6. Xrosh مِی 30, 2012 در 1:30 ب.ظ.

    در وبلاگ گمنامیان هم این نظر را نوشته بودم و دوست دارم در راستای تایید پست شما، دوباره برایتان کامنت کنم:
    «گمنامیان عزیز.. در نوشتار توهین آمیز آقای نبوی، در بخشی کە بە شما مربوط است، دروغی بس بزرگ وجود دارد: او میگوید در آسیا نسل کشی بزرگی غیر از نسل کشی ارامنە توسط حکومت ترکیە (البتە او باز نامردی میکند و میگوید ترکها!!) رخ ندادە است.. آیا ایشان خودرا کور و کر گردانیدە یا واقعا» نمیداند کە در سال ١٩٨٨، ١٨٢ هزار کرد توسط صدام حسین در عملیاتی تحت عنوان «انفال» ( بر گرفتە از سورەی انفال قرآن) زندە بە گور شدە اند؟!!! این عملیات رسما در تمام جهان بە عنوان جنوساید (نسل کشی) شناختە شدە است. البتە نسل کشی دیگری در دهەی ٣٠ میلادی در حق کردها انجام شدە توسط حکومت ترکیە کە بە «کشتار درسیم» مشهور است.. فکر کنم نسل کشی ارامنە هم را بە این دلیل گفتە کە در فرانسە انکار این قضیە جرم محسوب میشود و جریمە دارد!!»

    • Arash مِی 30, 2012 در 1:54 ب.ظ.

      از کی تا الآن صدام مسلمانی معتقد به حساب میآید ?!! حتی نمیدانی کلمه انفال چه معنی میدهد !! یک بار هم ترجمه فارسی قرآن را ندید ه ای .آدم خیلی باسواد و بافهم .

      • Xrosh مِی 30, 2012 در 2:03 ب.ظ.

        عزیزم من نگفتم مسلمان بودە،، در مورد اصل نسل کشی در آسیا نوشتە ام کە نبوی آن را منکر است.. دیدن ترجمەی فارسی قرآن را نیز لازم نمیبینم چون خودم عربی میدانم.. !!! انفال نیز بە معنای نفلە کردن و از بین بردن است و در قرآن برای از بین بردن کافران استفادە شدە و در آن چگونگی حملە بە کافران شرح شدە و جان و مال و ناموس کافران را حلال شدە.. شما میتوانی با رجوع بە قرآن یا ترجمەی فارسی اش، بە دقت این سورە را بخوانی و آن را با عملیات انفال صدام حسین در سال ١٩٨٨ مقایسە نمایی.. با سپاس..

        • Arash مِی 30, 2012 در 2:53 ب.ظ.

          آقای خیلی باسواد بافهم ,یک با قرآن را نخوانده ای فهمیدنش که پیشکش !
          نادان کلمه انفال به معنی غنایم جنگی است و اموال بدون صاحب مشخص, نه پرت و پلایی که تو سرهم میکنی !!
          لا اقل یکبار به کتاب لغت مثل لغت نامه دهخدا مراجه کن.آقایی که عربی بلد نیستی که هیچ فارسی هم بلد نیستی و توهم داری که خیلی معلومات داری .درست مثل گمنامیان احمق سفیه لایعلم . فرق تو با محمود الاغ منور چیست ? هیچ جز اینکه رییس جمهور نشده خوب پرت پلا سر هم میکنی !!
          حالا میفهمی اسلام شناسی تو و گمنامیان خر لافزن پر مدعا در چه حدی است ?!!

          هر گیرد پیشه ای بی اوستا ریشخندی شد به شهر و روستا

          • آلفرد مِی 30, 2012 در 3:03 ب.ظ.

            کامنت این فرد چه ربطی به گمنامیان دارد که تو آن را به وی هم تعمیم میدهی؟! عجیب است که زورت به منطق و سواد گمنامیان نمیرسد، خودزنی میکنی و خودت را به در و دیوار میکوبی! 🙂

            • Arash مِی 30, 2012 در 3:34 ب.ظ.

              کدام منطق و سواد ?!! نخوانده ملای پرت و پلا گو وبی تربیت خر بی شخصیت روان پریش .
              ربطش اشتراک دربی سوادی واشتراک در توهم با سواد بودن است .تجاهل ناشیانه تو مسخره است .
              گمنامیان سفیه لایعلم بی تربیت بی شرافت بی نجابت درست مثل این بیسواد پر مدعا همیشه پرت و پلا سرهم میکند درباره چیزی که مطلقا نمیشناسد و نمیفهمد.

            • Houshang مِی 30, 2012 در 11:35 ب.ظ.

              اولا کدام سواد و منطق?! در ثانی تجاهل تو حقا مسخره است .
              شباهت این دو احمق بیسواد متوهم ,اشتراک در توهم دانستن در عین نادانی ونفهمیدن است .ثالثا برای من فهم اشتباهات احمقانه آنها و تشریح آن مثل آب خوردن است.
              این تویی که به جعل و تزویر و تحریف حتی درباره کلمه ساده سکولاریسم روی آوردی چون محتوی نداری !!!

            • سعید گیلاژ مِی 31, 2012 در 7:40 ق.ظ.

              آلفرد عزیز!
              استدلال و منطق گمنامیان،همان منطق سام آشتیانی و دودوزه و سایر لمپن های سایبری است که به نام اپوزیسیون میخواهند این نام مقدس را به لجن بکشانند!انطور که میدانم،شما مدتی با سام آشتیانی درگیر بوده و دعواهای بلند مدتی با وی داشتی….
              همه این حشرات،آفت جنبش دموکراسی خواهی ایرانی اند؛منتهی مراتب جواب این حضرات را نه با سلاح و خشونت،که با قلم باید داد.

            • Houshang جون 2, 2012 در 3:16 ب.ظ.

              اگر ربطی ندارد چرا به او تذکر ندادی که بی ربط با موضوع بحث حرف میزند ?!! آدم خیلی راست و درست و منصف .

          • Xrosh مِی 30, 2012 در 5:27 ب.ظ.

            خیلی ممنون از کامنت زیبا و گهربارت،، بسیار وزین بود.. درست است من فارس نیستم تا فارسی ام خوب باشد مثل شما.. اگر خوب فارسی صحبت کردن، این صحبتهای شما باشد، من دوست ندارم بیش از آنچە میدانم فرا گیرم!!! من کرد عراق هستم و مجبور بە یادگیری زبان عربی شدە ام!! واقعا» خیلی عجیب است کە شما اینگونە از خود بیخود شدە اید!! من تنها یک نمونە از نسل کشی های خاور میانە را آوردم (کە خانوادە خودم هم از آن بی نصیب نبودە اند) کە آقای نبوی آن را بە یاد ندارد.. همین.. حالا تو چرا این گونە جوگیر شدە ای؟!!!

          • Maryam مِی 30, 2012 در 8:18 ب.ظ.

            آقای آرش

            آهان حالا فهمیدم که زنان یهودی قبیله بنی قریزه و زنان ایرانی‌ هم بیصاحب بودند که محمد که جزو غنایم محمد و سایرین به حساب اومدند، خوبه خوبه هر چی‌ بیشتر دهنتون را باز کنید اسلام شناسی‌ من یکی‌ که خیلی‌ قوی میشه بیشتر یاد میگیریم

      • rawaz مِی 30, 2012 در 4:08 ب.ظ.

        جناب ارش خان حکومت اخوندی که مسلمان بودند که در 28مردا 58 فرمان جهاد عیله کردستان که همانا شماها به نام کردهای ایران از انها یاد میکنید و اگر هم اطلاعات کافی در مورد صدام حسین داشتید هیچ وقت نمی گفتید که صدام مسلمان نبود.یکی از عملیاتهای که صدام و نیروهای صدام عیله حکومت فعلی اخوندی داشتند به اسم قادسیه هستش و به گفته خود صدام دوبار در تاریخ عرب و اسلام قادسیه اتفاق افتاده

  7. Sima مِی 30, 2012 در 1:31 ب.ظ.

    نبوى همان کسى است که دو سال پیش وقتى از او سوال شد نظر شما در باره کشتارهاى دهه ٦٠ خصوصا سال ٦٧ چیست؟ در کمال پرروئى گفت انها یک مشت کمونیست و مجاهد بودند٠ این ادم را همه میشناسند و کسى چندان به حرفهایش توجه نمیکند٠ از این یاوه گویان زیادند٠

    • احمد جون 1, 2012 در 8:47 ق.ظ.

      البته که این ابراهیم نبوی یک جنایتکار هست قتل عامهای ده 60 را بسیار خوب و به حق میدانه
      ولی به شما سلطنت طلبها چه ربطی داره که میخواهید از خون مجاهدین که مسلمان هم بودن برای خودتان عبا درست کنید؟؟
      شما بهتره برید دنبال شهدای آتئیست بگردید که فکر نکنم حتی یک مورد هم وجود داشته باشه
      جالبه موقع دهن دریدگی به مجاهدین هیچ حد مرزی نمیشناسید بعضا مجاهدین را بدتر از رژیم میدانید ولی موقعی که میخواهید همین رژیم را زیر سوال ببرید به شهدای مجاهدین آویزان میشید؟؟
      مجاهدین چند اب شسته تر از انی هستن که با ترشحات ذهنهای بیماگونه شما ها نجس شوند
      مخصوصا خود این الفرد که جز ادعا هیچ هنر دیگری ندارد
      جالبه تمام این افرادی که از موضع ضد مذهبی علیه رزیم هستن همیشه از یاد میبرن که اگر این رژیم اینقدر مذهبی هست پس چطور تماما قتل عامهایش علیه نیروهای مذهبی بو.ده اکثر زندانیانش چه در دهه 60 چه هم اکنون مذهبی هستن؟؟
      چرا عده ای از این اتئیستهای عزیز نمیرن زندان تا کمی مبارزه کنن
      اخه یک فردی که دهه 60 زندان بود میگفت توی زندان یک بهایی هم بود که به جرم عادی گرفته بودنش هی مدام به بازجوها میگفت من مسلمان شدم بعد بازجو هم به او میگفت خب نماز بخوان ببینم وقتی توی نماز خواندن اشتباه میکرد بازجو محکم توی سر اون بهایی میزد اون دختر بهایی هم با خفت تمام باز قسم میخورد که مسلمان شدم
      الان هم این آتئیستها برن زندان همین وضع میشه بعد از خوردن یک سیلی زیر همه چیز میزنن

      • احمد جون 1, 2012 در 8:51 ق.ظ.

        راستی آقای آلفرد چی شد پست بالا را از ترس حذف کردید؟؟؟
        دیدید در افتادن با اعتقادات مردم گویا هزینه سنگینی داره؟؟
        آخه احمق جان اگر قرار بود امریکا هم با منطق شما پیش بره باید میرفت چون با طالبان القاعده میجنگه مدینه مکه را بمباران میکرد؟؟ولی امریکا مثل شماها آنقدر احمق نیست که اینکار را بکنه چون انوقت تمام مسلمانان علیه امریکا خواهد شورید برای همین تظاهر به احترام به اسلام میکنه
        ولی شما گویا حتی در تقلید کردن از امریکای عزیز هم خوب بلد نیستید که میمون وار اینکار را بکنید

  8. خودم بدون روتوش مِی 30, 2012 در 1:36 ب.ظ.

    نبوی و دارودسته علا قشون به اسب تروا از اونجا شروع شد که خود اسب تروای رژیم در قالب اپوزیسیون شدند…

  9. ehsan مِی 30, 2012 در 2:03 ب.ظ.

    من کاری به صحبتای آقای نبوی ندارم.ولی در همه عمرم وبلاگی بی ادب تر وهتاک تر از سایت گمنامیان ندیدم.قسم میخورم ندیدم.

  10. Alireza مِی 30, 2012 در 4:42 ب.ظ.

    نبوی یک نمونه روشن از دار و دسته تندروان خشن سابق و به اصطلاح اصلاح طلبان امروزی است. این عزیزان تیتیش مامانی فعلی هرگاه اندکی عصبانی شوند به ذات و شخصیت اصلی خود برمی گردند و همان رفتارشان در دهه شصت را بازتولید می کنند. ما باید خداوند بزرگ را شاکر باشیم که اینان دیگر اسلحه در اختیار ندارند وگرنه فقط باید خداوند به داد این مردم می رسید.

    برای نمونه به نوع کلام آقای نبوی در پاسخ به کسانی که مانند ایشان نمی اندیشند نگاه کنید:

    دوم دام دات کام،جمعه 13 بهمن 1385،توقف غنی سازی، توقف جنگ،پاسخ به نامه مودبانه یک دختر ایرانی:
    «پس از نوشتن مقاله غنی سازی را متوقف کنید برایم از خانمی به نام مریم ای میلی رسید که گمان می کنم پاسخ دادن به آن هم برای خوانندگان مفید باشد و هم برای دوستی که این نامه را نوشته است…خواهر من! دختر من! بمب هسته ای که کریستال شواروفسکی یا کارد و چنگال گوچینی نیست که چون خواهرتان خریده شما هم می خواهید داشته باشید. بمب هسته ای که کفش مارک آدیداس نیست که چون دختر عمه شما دارد، شما هم می خواهید داشته باشید. بمب اتمی یک اسلحه خطرناک است که می تواند در عرض یک ساعت میلیونها آدم را بکشد. شما هم زیاد غصه نخورید. پاکستانی ها و دولت کره شمالی برخلاف آنچه شما فکر می کنید اصلا امنیت ندارند….اگر قرار است کشور ایران هم مثل پاکستان هم زیر نظر آمریکا اداره شود و هم بمب اتمی داشته باشد، چه مرضی است؟…این استدلال غلط است…چرا شما بطرف کره شمالی غش می کنید …شما آدم شجاعی نیستید که می خواهید غنی سازی انجام شود. …»

    سه شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ – ف را به نشانه اصغر بگیر، پاسخ به نوشته ف م سخن در یادآوری به اصغر فرهادی پس از جایزه اسکار:
    «البته بعضی از دوستان هم مثل صدای مشکوف قمر وسط این ماجرا صادر شدند، و به نظرم باید آدم یک کمی در شرایط مهمانی بزرگ حواس به آت و آشغالی که می خورد باشد، آقای اف ام سخن، نوشت که: «اصغرآقا! مراقب باشید از آن بالا پائین نیافتید.» واقعا که! حرف زدن را بلد نیستید، حرف نزدن را که بلدید. آدمی که سی سال است اصلا نمی داند سینمای ایران چه خبر است، همین طوری نصایح اخلاقی برای چه باید صادر کند؟ که چی؟ مثلا اگر برادرمان، خواهرمان، دگرباش مان، هر چیز مان، نظر نمی داد چه می شد؟ فیلم در ایران پرفروش بوده، در اروپا و آمریکا پرفروش بوده، ماهیت آن در دفاع از هویت ایرانی است، بزرگترین جوایز سینمایی جهان را از فرانسه و آلمان و ایران و آمریکا و همه جا گرفته، بزرگترین فیلمسازان جهان آن را ستایش کردند و رکورد فروش داشته، حالا شما می خواهی چه بگوئی؟ حتما باید وسط هر مهمانی با شورت قرمز آدم باید برقصد که دیده بشود؟ حالا یک هفته دیده نشو. نمی میری که! »

    همین طور به نوشته های ایشان در حمله به منتقدان خاتمی نگاه کنید.

    نبوی، مهاجرانی، خاتمی، کدیور و… بیش از آنچه فکر می کنیم به هم شبیهند.

  11. Houshang مِی 30, 2012 در 11:37 ب.ظ.

    آلفرد پفیوز بی شرافت بی صداقت چرا وقتی جواب نداری نوشته مرا پاک میکنی ?!!

    • سعید گیلاژ مِی 31, 2012 در 7:42 ق.ظ.

      فحش نده برادر من…فحش نده؛فرضا هم پاک کرده باشد ضعف خود را به نمایش می گذارد.
      کی میخواهیم حقیقتا»زنده باد مخالف من»را بپذیریم خدا می داند!

  12. ag مِی 31, 2012 در 5:09 ق.ظ.

    man az gomnamian motenaferam chon ye bysavade ahmaghe ke ajire yahudyas vatanforsuh vali in nabavy ehtemalan jasuse rejim bashe chon ye bar bazjuyi az avamele keyhan vaghty asyreshun budambe man goft bya mesle nabavy bash ba ma hamkari kon va boro kharej haleto bekon, hala nemidunam ras migof ya dorugh khoda midune

  13. احمد جون 1, 2012 در 8:56 ق.ظ.

    چرا توهم پراکنی میکنی؟؟
    کجا صدام 182 هزار نفر را کشت؟؟؟یک سند تاریخی بیار ما باور کنیم؟؟هیچ دادگاهی هم برای صدام در مورد کشتن 182 هزار نفر
    تشکیل نشد؟؟شما هم مثل اینکه توی رویا سیر میکنی
    به غیر از دادگاهی در مورد روستای دجیل که مربوط بود به کشتن نزدیک 150 عدد کرد فیلی روستا هیچ دادگاه محکمه پسندی تشکیل نشد تازه حتی این دادگاه هم خاتمه نیافت
    دروغ هم میگی لااقل یه چیزی بگو باورمان بشه
    اگر فکر میکنی با این دروغها میتویند کشور کردستان تشکیل بدید زهی خیال باطل چرا یکبار به جنگهای داخلی بین کردها که برا تصاحب قدرت همدیگر را سلاخی کردن اشاره نمیکنی؟؟لابد انها هم توطئه عربها فارسها ترکها بوده؟؟
    مثل قتل عام کومله و دموکراتها از یکدیگر؟؟یا قتل عام نیروهای طالبانی و بارزانی از یکدیگر؟؟
    راستی چرا فراموش کردی که طالبانی بعد از سال 90 رفت باصدام روبوسی کرد ؟؟اگر صدام خیلی بد بود طالبانی چرا همچون پادو جلوی صدام خم میشد؟؟؟
    کردها انقدر در داخلشان خائن دارن که نیاز به دشمن ندارن!!!هاهاهاها

  14. احمد جون 1, 2012 در 5:16 ب.ظ.

    بازم به سیاست حذف سانسور رو آوردی؟؟واقعا برات متاسفم که یک روز تشکر ویژه یک روز سانسور؟؟
    راستش منم خوشم نمیاد چنین ادبیاتی از جمله سرزنش اظهار تاسف را بکار ببرم از فحش دادن بی نهایت بیزارم
    نه به زمانی که نظرات منو بدون بررسی پخش میکردی نه به الان که اصلا منتشر نمیکنی
    واقعا دلیلش چیه؟؟

    • احمد جون 2, 2012 در 5:53 ب.ظ.

      آقای آلفرد
      در نهایت یک صداقتی درون وجودت هست که باعث میشه دوست داشتنی باشی
      هر چند اختلاف نظری شدیدی با هم داریم

  15. AFSHIN جون 7, 2012 در 6:43 ق.ظ.

    TAMAME MA SARW KARI HALESHO OBAMA VA AHMADI NEJAD MIBARAN ONA ROZ BE HAM FOSH MIDAN SHAB MIRAN BA HAM SIKH VA SANG MIKONAN MIMONE 1 MELATE BADBAKHT VA TARAJ SHODE

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید (لطفا فارسی بنویسید). توجه: کامنتهای اسپم یا حاوی دشنام و یا کلمات رکیک منتشر نخواهند شد.