کمک تسلیحاتی سپاه قدس جمهوری اسلامی به معمر قذافی با دستور مستقیم خامنه ای

معمر قذافی دیکتاتور لیبی در کنار علی خامنه ای دیکتاتور ایران

جمهوری اسلامی از ترس عواقب حمله آمریکا و اروپا به شمال آفریقا، تصمیم گرفته است تا آنجا را به باتلاقی برای آنها مبدل کند. تحلیلگران معتقدند که جمهوری اسلامی به دنبال بهره برداری سیاسی از انقلاب های مردمی در خاورمیانه و تضعیف موقعیت غرب در این منطقه است. همچنین از درگیری ها و وقایع اخیر در منطقه به عنوان فرصتی برای دور کردن نگاه ها از برنامه هسته ای خود استفاده میکند.

روزنامه فرانسوی زبان لوموند به نقل از منابع اطلاعاتی غربی گزارش میدهد که دخالت نظامی ناتو در لیبی منجر به تشکیل اتحادی پنهانی میان جمهوری اسلامی و معمر قذافی رهبر لیبی شده است. در اوایل ماه می گذشته خامنه ای رهبر ایران به نیروی سپاه قدس فرمان داده است که به قذافی رهبر لیبی جهت مقابله با شورشیان و حملات ناتو، کمک نظامی کند. این کمک ها شامل ارسال انواع موشک های سطح به سطح و زمین به هوا و همچنین انواع شلیک کننده بوده است. این سلاح ها ابتدا به اعضای سپاه قدس مستقر در الجزایر و سودان منتقل و سپس حدود ۱۰۰ نفر از آن افراد، سلاحها را به منطقه ای در لیبی نزدیک مرز با مصر منتقل کرده اند.

این منابع اطلاعاتی میگویند که حسین طائب فرمانده اطلاعات سپاه گروه کوچکی از فرماندهان ارشد سپاه را به تریپولی پایتخت لیبی فرستاده بوده است تا نحوه نظارت بر اطلاعات و ارتباطات را به نیروهای دولتی لیبی آموزش دهند. آنها همچنین در زمینه انواع روشهای پنهان کردن تجهیزات نظامی و جنگجوها در مناطق غیر نظامی، به نیروهای قذافی مشاوره داده اند. در دستور خامنه ای آمده است که در نتیجه حمله نیروهای ناتو به این مناطق [و کشته شدن غیر نظامیان]، دولت لیبی میتواند حملات تبلیغاتی علیه ناتو براه بیندازد که موجب تضعیف موقعیت مهاجمان خواهد شد.

منابع اطلاعاتی غربی معتقدند که استراتژی خامنه ای این است که تا آنجا که ممکن است کشورهای غربی را به تئاتر لیبی مشغول نگاه دارند تا آنها قادر به واکنش نشان دادن نسبت به سرکوب شدید اعتراض های مردمی در سوریه توسط دولت آن کشور که متحد اصلی جمهوری اسلامی در خاورمیانه میباشد، نباشند.

مطلب ترجمه از لوموند

3 پاسخ به “کمک تسلیحاتی سپاه قدس جمهوری اسلامی به معمر قذافی با دستور مستقیم خامنه ای

  1. تروریسم غیر قانونی است و گروه های تروریستی غیرقانونی اند و حق تبلیغ ندارند. سازمان تروریستی مجاهدین خلق بهمراه سازمان القاعده و حزب الله و ... ژوئیه 6, 2011 در 8:12 ب.ظ.

    تروریسم غیر قانونی است و گروه های تروریستی غیرقانونی اند و حق تبلیغ ندارند. سازمان تروریستی مجاهدین خلق بهمراه سازمان القاعده و حزب الله و … در لیست سازمانهای تروریستی دولتهای امریکا و کانادا قرار دارد و کلیه افرادی و شرکتها و سایتهایی که به آنها کمک مالی (تحت نام انساندوستانه یا هر عنوان دیگری ) و یا تبلیغی و یا عملی نمایند٬ نامشان در لیست افراد مظنون به همکاری با تروریسم قرار می گیرد و در زمان مناسب دستگیر٬ محاکمه و مجازات خواهند شد.

    Click to access 45323.pdf

    مدیریت محترم سایت بالاترین٬
    لطفا سیستمی بگذارید که هر لینکی که تبلیغ کننده این سازمان تروریستی است بدلیل غیرقانونی بودن بلافاصله حذف شده و با متخلف برخورد شود.

  2. بازتاب: عواقب وخیم معرفی سپاه پاسداران به عنوان عامل عملیات تروریستی در هند « گاه نوشته‌های آلفرد

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید (لطفا فارسی بنویسید). توجه: کامنتهای اسپم یا حاوی دشنام و یا کلمات رکیک منتشر نخواهند شد.