نجات دوباره ماهیگیران ایرانی توسط نیروی دریایی آمریکا در منطقه، تلاشی دنباله‌دار برای کاهش تنش با جمهوری اسلامی

برای سومین بار در چند هفته اخیر نیروی دریایی آمریکا در منطقه، به کمک ماهیگیران ایرانی شتافته است. خبرگزاری‌های آمریکایی (+،+،+) گزارش کرده‌اند که بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی پرسنل رزم‌ناو «دیوی» مستقر در دریای عمان متوجه یک لنج ایرانی در حال غرق شدن میشوند. در آن لحظه به جز یک نفر همه ماهیگیران ایرانی، لنج در حال غرق را ترک کرده بوده و به لنجی در نزدیکی محل رفته بوده‌اند. ملوانان نیروی دریایی آمریکا بلافاصله به کمک ماهیگیر گرفتار شده شتافته و به نقل از سایت رسمی نیروی دریایی آمریکا «بیش از ۶۵ کیلوگرم غذا، آب، دارو و اقلام بهداشتی» به ماهیگیران ایرانی کمک کرده‌اند.

به نظر میرسد اقدام چندباره نیروی دریایی آمریکا در هفته‌های اخیر در کمک به ماهیگیران ایرانی گرفتار شده در آبهای منطقه و پوشش خبری گسترده آن توسط خبرگزاری‌های این کشور، اقدامی جهت نشان دادن حسن نیت و تلاشی برای کاهش تنش با تهران باشد. به ویژه در شرایطی که پس از امضای قانون تحریم‌ بانک مرکزی توسط اوباما و عزم اروپا برای تحریم بانک مرکزی و تحریم نفتی جمهوری اسلامی، سران حکومت به طور مکرر تهدید به بستن تنگه هرمز نموده و حتی مانوری را هم در آبهای منطقه برگزار کرده‌اند.

با توجه به کسری بودجه تریلیون دلاری آمریکا، ادامه بی‌ثباتی اقتصادی کشورهای پیشرفته از جمله آمریکا و نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه نوامبر، آمریکا مایل به رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی نیست و لذا از طرق مختلف تلاش میکند که سطح تنش کنونی با جمهوری اسلامی -که به شکل کم‌سابقه‌ای بالاست- را کاهش داده و حضور خود در منطقه را حتی برای ایران مفید نشان دهد. اما از طرفی دست به تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی میزند زیرا پذیرش ایران مجهز به سلاح اتمی برای آمریکا دشوار است و علاوه بر این با این کار میخواهد اسرائیل را راضی نگه داشته و از حمله نظامی پیشگیرانه این کشور به ایران جلوگیری کند.

بقیه عکسها را میتوانید اینجا مشاهده کنید.

کمک ملوانان نیروی دریایی آمریکا به ماهیگیران لنج ایرانی در حال غرق برای چندمین بار در هفته‌های اخیر

مطلب مرتبط:

از ادعای بستن تنگه هرمز تا بی‌عرضگی در نجات ماهیگیران ایرانی اسیر شده در دست دزدان دریایی

5 پاسخ به “نجات دوباره ماهیگیران ایرانی توسط نیروی دریایی آمریکا در منطقه، تلاشی دنباله‌دار برای کاهش تنش با جمهوری اسلامی

  1. علی ژانویه 19, 2012 در 11:33 ق.ظ.

    این آمریکا را خدا فرستاد برای نجات جان ملوانانمان!

  2. Aldo ژانویه 19, 2012 در 9:27 ب.ظ.

    ماموران دریایی امریکا فقط در منطقه به فکر نجات ماهیگیران ایرانی هستند. دزدان دریایی میگیرند و هی امریکایها آزاد میکنند نمی دانم چرا دزدان را نمیگیرند که همه راحت ماهی بگیرند.

  3. ali فوریه 3, 2012 در 9:55 ب.ظ.

    آخه چرا این قدر ساده اید این نا مروتا دارن سیاست خرج میکنن.اوضاع کشورشون به هم ریختس دارن با این کاراشون منت کشی میکنن که تنگه رو نبندیم لاکردارها با پا هل میدن با دست پیش میکشن.دلشون هم برای ما نسوخته همین که خیالشون از تنگه راحت شد پدر صاحاب همه ما رو در میارن.بی پدر مادر ها.

  4. ali فوریه 3, 2012 در 9:58 ب.ظ.

    در ضمن اینو هم بدونید که آمریکایی جماعت هیچ وقت آبش با ایران تو یه جوب نمیره.والسلام.

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید (لطفا فارسی بنویسید). توجه: کامنتهای اسپم یا حاوی دشنام و یا کلمات رکیک منتشر نخواهند شد.