قاضی صلواتی و صدور سومین حکم اعدام در ۴۸ ساعت گذشته! امیر میرزایی حکمتی هم اعدام میشود!

قاضی صلواتی جلاد خامنه‌ای و صدور حکم اعدام مثل آب خوردن!

قاضی ابوالقاسم صلواتی که در دو سال گذشته نقش جلاد مخصوص خامنه‌ای را بازی کرده و احکام اعدام‌ متعددی را برای فعالین سیاسی و زندانیان عقیدتی صادر کرده است، در دو روز اخیر ترمز بریده و مثل آب خوردن ۳ حکم اعدام جدید را صادر کرده است! جدیدترین قربانی امیر میرزایی حکمتی شهروند ایرانی – آمریکایی است که اخیرا توسط وزارت اطلاعات به اتهام جاسوسی و تلاش برای نفوذ به دستگاه امنیتی کشور دستگیر و اعترافات او از تلویزیون هم پخش شده بود. دو نفری که روز گذشته حکم اعدامشان توسط قاضی صلواتی صادر شده بود وحید اصغری فعال سایبری و دیگری جواد لاری فعال سیاسی بودند.

فارس نیوز دقایقی قبل نوشت: «شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، امیر میرزایی حکمتی را به در رابطه با همکاری با دولت متخاصم و عضویت در سازمان جاسوسی آمریکا (CIA) و همچنین تلاش برای متهم سازی ایران در تروریسم، محارب و مفسد فی الارض شناخته و برای وی حکم اعدام صادر کرد.»

فارس نیوز در ادامه مینویسد: «پس از قرائت کیفرخواست، متهم خود را معرفی و سپس در برابر سؤالات قاضی صلواتی از خود دفاع کرد و ضمن اقرار به انگیزه خود برای نفوذ در سیستم‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به سازمان جاسوسی سیا، اظهار داشت: من در این مأموریت فریب سازمان جاسوسی آمریکا را خوردم و هرچند با مأموریت نفوذ در سیستم‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران و تبدیل شدن به منبع خبری برای CIA وارد ایران شده بودم اما شخصا قصد ضربه زدن به ایران را نداشتم. چرا که قصدم این بود که در ایران زندگی کنم و به آمریکا برنگردم.»

شایان ذکر است که پیشتر محمد مصطفایی وکیل پایه یک دادگستری که وکالت سکینه محمدی آشتیانی – محکوم به سنگسار – را هم بر عهده داشته است، در وبسایت شخصی خود  اثبات کرده بود که امیر میرزایی حکمتی مرتکب جرمی نشده و بیگناه است.

2 پاسخ به “قاضی صلواتی و صدور سومین حکم اعدام در ۴۸ ساعت گذشته! امیر میرزایی حکمتی هم اعدام میشود!

  1. بازتاب: Iran: A Court Sentences an Iranian American to death · Global Voices

  2. بازتاب: Ιράν: Δικαστήριο καταδικάζει σε θάνατο Ιρανο-Αμερικανό · Global Voices στα Ελληνικά

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید (لطفا فارسی بنویسید). توجه: کامنتهای اسپم یا حاوی دشنام و یا کلمات رکیک منتشر نخواهند شد.