شیئی نورانی در آسمان؛ باران شهاب سنگ یا انفجار موشک؟

سر شب شیئی نورانی و بسیار بزرگ تقریبا در آسمان سرتاسر ایران دیده شده است. علاوه بر ایران، خبرگزاریهای لبنانی و اسراییلی گزارش کرده‌اند که این شیئ عجیب در آسمان کشورهای لبنان، سوریه و قسمتی از ترکیه هم دیده شده است. دانشمندان به خبرگزاری لبنانی گفته‌اند که به احتمال زیاد این شیئ نورانی ناشی از برخورد یک شهاب سنگ به جو زمین، متلاشی شدن و سپس انتشار ذرات غبار حاصله در آسمان بوده است.

افراد مختلف به یک وبلاگ انگلیسی زبان مخصوص ثبت مشاهدات شهاب سنگی گزارش‌های متعددی از مشاهده یک جسم نورانی و بزرگ در آسمان محل زندگی خود در شب پنج شنبه هفتم ژوئن ارسال کرده‌اند. بر طبق این گزارشها، شیئ نورانی مذکور در آسمان لبنان (بیروت) ساعت ۲۰:۵۰ دقیقه به وقت محلی و نیز در شمال افغانستان در ساعت ۲۳ به وقت محلی مشاهده شده است. این شیئ در آسمان لبنان به سمت شمال برای مدت ۱۵ ثانیه و در شمال افغانستان برای مدت ۶۰ ثانیه مشاهده شده است. همچنین وبلاگ مذکور گزارش میکند که این شیئ در قسمتهایی از یونان و اسرائیل مشاهده شده است. در ایران به ویژه در شهرهای شمالی کشور این جسم نورانی دیده شده است. به گزارش خبر آنلاین در اینباره مراجعه کنید.

آنچه مسلم است این شیئ یا بر اثر انفجار ناشی از برخورد و در پی آن متلاشی شدن یک یا چندین شهاب سنگ به جو زمین و یا بر اثر انفجار یک موشک در آسمان (آزمایش ناموفق موشکی) ایجاد شده است. باید منتظر بمانیم تا به جواب قطعی برسیم.

آپدیت اول:

یک خبرگزاری مطرح اسراییلی دقایقی پیش گزارش داده است که این پدیده در آسمان کشورهای اسرائیل، اردن، ارمنستان، ترکیه و دیگر کشورهای منطقه هم دیده شده است. این خبرگزاری مدعی شده است که این نور احتمالا به دلیل شلیک ناموفق یک موشک بین قاره‌ای توسط روسیه بوده است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که موشکی بین قاره‌ای را در ساعت ۹:۳۹ به وقت مسکو در منطقه آستاراخان این کشور شلیک کرده است. در حالی که وزارت دفاع روسیه مدعی شده است که این آزمایش موفقیت آمیز بوده است، این رسانه اسراییلی میگوید فیلمی از شلیک موشک روسی بر روی سایت وزارت دفاع روسیه منتشر شده بوده است، اما پس از مدتی حذف شده است. این رسانه اسراییلی مدعی است که در فیلم مذکور دیده شده است که قطعات موشک روسی پس از شلیک در آسمان در حال جدا شدن از یکدیگر و سقوط از آسمان بوده است. این رسانه احتمال میدهد که این نور در آسمان به خاطر انفجار موشک روسی در آسمان بوده است. هرچند هنوز این ادعا تایید نشده است و مقام‌های روسی رسما اعلام کرده‌اند که موشک خود را به طور موفقیت آمیز شلیک کرده اند…!

این پست را همچنان آپدیت خواهم کرد…!

شیئ نورانی مشاهده شده در آسمان تبریز

شیئ نورانی مشاهده شده در آسمان لبنان

عکس اول از این وبلاگ است.

برخی از مطالب علمی این وبلاگ:

ساخت سبک ترین ماده جهان توسط محققان آمریکایی

کشف اسکلت ۱۷ یهودی قربانی یهودی ستیزی در چاهی قرون وسطایی در انگلیس

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید (لطفا فارسی بنویسید). توجه: کامنتهای اسپم یا حاوی دشنام و یا کلمات رکیک منتشر نخواهند شد.