امین حیایی! ۲۷۰ میلیون تومان گرفتی و در فیلم ضد مردمی بازی کردی! آیا ارزشش را داشت؟!

امین حیایی

چرا انسان کند کاری که بازآرد پشیمانی؟!

امین حیایی در توضیح علت کم کاری خود در مصاحبه‌ای اذعان کرده که از وقتی که در فیلم «قلاده‌های طلا» بازی کرده است، دیگر کمتر کارگردانی حاضر میشود به او پیشنهاد بازی بدهد.

باید از وی پرسید از ۲۷۰ میلیون تومانی که گرفتی چه خبر؟! راحت پایین رفت؟!

همانطور که میدانید این فیلم کاملا سیاسی و با بودجه میلیاردی حکومت و به منظور غیر مردمی و وابسته به بیگانه نشان دادن اعتراض‌های گسترده پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ موسوم به جنبش سبز ساخته شد. به جز امین حیایی و محمد رضا شریفی نیا که مدتی است پول را بر چیزهای دیگر ترجیح میدهند، هیچ هنرپیشه‌ سرشناسی حاضر نشد در این فیلم سیاسیِ وابسته به حکومت بازی کند.

چند وقت پیش هم «رضا توکلی» یکی از هنرپیشه‌های طرفدار حکومت و ولایت در مصاحبه‌ای اذعان کرده بود که پس از دیدار با علی خامنه‌ای مورد خشم و غضب مردم قرار گرفته است. حالا هم امین حیایی از کم کار شدن خود در پی بازی در فیلم حکومتی میگوید. (مطلب مرتبطاین همه نشان دهنده چیست؟ خیلی مشخص و مبرهن است که اینها همه نشان دهنده عمق نفرت مردم از رژیم است.

و اما چند جمله خطاب به امین حیایی:

جناب حیایی! نمیشود هم خدا را خواست هم خرما را! شما حاضر شدی با دریافت ۲۷۰ میلیون تومان با مزدوران حکومتی همکاری کنی و فیلمی ضد مردمی بسازی. شما این پول را گرفتی و خودت را و شرفت را فروختی! با توجه به منفور شدن تو پس از بازی در چند فیلم حکومتی اخیر به ویژه همین فیلم قلاده‌های طلا، مسلما هیچ کارگردان و تهیه کننده مستقلی دوست ندارد تو را استخدام کند زیرا میداند که با حضور تو فیلمش فروش نخواهد رفت!

عزیز من شما مگر فیلمنامه را نخوانده بودی؟ مگر نمیدانستی که این فیلم در جهت محکوم کردن مردم، تحریف جنبش مردمی و مزدور نشان دادن نداها و سهراب ها طراحی شده بود؟ مگر ندیدی که در این فیلم، مردم افرادی وابسته به خارج از کشور و مقصر در تیراندازی پایگاه بسیج در روز ۲۵ خرداد معرفی شده بودند؟! اگر با روایت آمده در فیلم نامه موافق نبودی پس چرا پذیرفتی در فیلم بازی کنی؟ آیا غیر از این است که پول را حتی به قیمت لگدمال شدن خون جوانان مردم ترجیح دادی و دست دادن و همکاری با جنایتکاران را پذیرفتی؟! خوب پس دیگر گلایه نکن! با همین ۲۷۰ میلیونی که گرفتی برو پشت سرت را هم نگاه نکن! اما اگر هنوز اندکی مردانگی و شرف در وجودت باشد، بیانیه‌ای منتشر و از مردم بابت بازی در این فیلم عذرخواهی خواهی کرد. خود دانی!

 گاه نوشته های آلفرد در فیسبوک

 پی نوشت: تاریخ تیراندازی از داخل پایگاه بسیج به مردم به اشتباه روز ۳۰ تیرماه نوشته شده بود که به «۲۵ خرداد» اصلاح گردید.

مطالب مرتبط:

آقای داوود رشیدی عزیز قدر خود را بدانید!

آخر هفته‌ای که بار دیگر تفاوت عملکرد سینماگران مردمی و سینماگران حکومتی را نشان داد

60 پاسخ به “امین حیایی! ۲۷۰ میلیون تومان گرفتی و در فیلم ضد مردمی بازی کردی! آیا ارزشش را داشت؟!

  1. tania سپتامبر 30, 2012 در 12:43 ق.ظ.

    روش شما برای افزایش خواننده خیلی ساده است، شما یک آدم معروف رو سیبل میکنید و با هتاکی به وی تلاش میکنید آمار وبلوگتون رو بالا ببرید. قربانیان شما هم معمولا یک سری آیکون هستند که از دید شما منفور ند و شما در مقام دادستان نقشتون رو متاسفانه خیلی بد بازی میکنید؛ هتاکی هتاکی هتاکی و دیگر هیچ

    • آلفرد سپتامبر 30, 2012 در 1:02 ق.ظ.

      یک نگاه به نظرات زیر این لینک بینداز ببین امین حیایی محبوب است یا منفور!! در ضمن بالا بودن آمار وبلاگ هیچ سودی برای من نداره چون نه شهرتی نصیب من میکنه (چون من با اسم مستعار مینویسم) و نه پولی نصیب من میشه (چون وبلاگم هیچ تبلیغی نداره). لذا این حرفت واقعا نابخردانه بود. اگر فقط آمار بازدید برای من مهم بود به جای وقت صرف کردن برای نوشتن مطالب سیاسی و اجتماعی، یک سایت باز میکردم و عکسهای آنچنانی از هنرپیشه ها و مدلها منتشر میکردم. اونجوری حداقل یک پولی از طریق تبلیغات سایت نصیبم میشد آیکیو جان!!

      • کارون سپتامبر 30, 2012 در 5:08 ق.ظ.

        کسی دیدگاهی میزاره و شما جوابشو میدین.ممکنه این جوابتون درست باشه از نظر خودتون یا حتی به نظر خیلی ها.ولی بد جواب میدین.میشه گفت با تمسخر طرف

        • آلفرد سپتامبر 30, 2012 در 6:07 ق.ظ.

          کسی که ادعایی واهی و تخیلی را مطرح میکنه، پیش از هر چیزی خودش را مضحکه کرده. تمسخری در کار نبوده، فردی ناشناس آمده و ادعا میکنه که امین حیایی مجبور شده در این فیلمهایی حکومتی بازی کنه، من ازش مدرک و منبع خواستم. بالاخره کسی که ادعایی میکنه باید بتونه اون را ثابت کنه، باید نشون بده بر چه اساس و مبنایی چنین حرفی میزنه! وگرنه نباید انتظار داشته باشه بقیه حرفش را بپذیرند!

    • pari اکتبر 1, 2012 در 10:36 ق.ظ.

      امثال تو زیادن ماشالا تو این مملکت …..واسه کی داری خود شیرینی می کنی؟ تو هم یک قلاده به گردنی. بی مغز و اندیشه عروسک کوکی دوران خودت باش تا خزونت برسه ….

    • اصفهانی اکتبر 7, 2012 در 8:52 ق.ظ.

      بیا اینو …

  2. hasan سپتامبر 30, 2012 در 1:57 ق.ظ.

    ممکنه اطلاع بدین در کدوم نشریه این مصاحبه چاپ شده؟ اگر لینک مرتبطی داره، لطفا لینکش رو قرار بدین که بخونیم
    با تشکر

    • آلفرد سپتامبر 30, 2012 در 2:45 ق.ظ.

      اکثر سایتها خبر را زده اند. مصاحبه رادیویی بوده. یکی از منابع

      • hasan سپتامبر 30, 2012 در 2:49 ق.ظ.

        ممنونم

  3. hasan سپتامبر 30, 2012 در 2:13 ق.ظ.

    و در ضمن یادم رفت بگم، اگر شما در ایران بازیگر بودین و یک سری از مسائل خصوصیتون باعث ریختن آبروتون درخانواده تون و یا جامعه میشد، با تهدید به افشای اون موارد خصوصی در صورت عدم همکاری در این فیلم خاص، چه جور ترجیح میدادین که آبروتون بریزه؟
    1 – فیلم رو بازی کنین: با اینکه از چشم مردم می افتین، حداقل خانواده و دوستان نزدیکتون رو داشته باشین
    2 – فیلم رو بازی نکنین: مردم !!!! رو داشته باشین (همراه با شایعات و اخباری که در مورد شما پخش میکنن و نوازش های صمیمانه و از ته قلبشون) و با خانواده و نزدیکانتون تقریبا خداحافظی کنین

    البته روش های تهدید کردن فقط ختم به افشای موارد خصوصی نمیشه
    امیدوارم اگر خودتون رو در جای فردی قرار دادید، این قدر استوار باشید که سر حرفهای محکمتون باقی بمونید، هرچند شرایطی سخت داشته باشید.
    شاید وقتش که برسه خیلی ها خشتکتشون رو خیس کنن… همه حرف زیاد میزنن و مَن مَن کنان ادعاشون گوش فلک رو کر میکنه. حرف زدن در مورد دیگران عادت مردمه، سرگرمیه، فقط بعضی ها فکر میکنن

    • آلفرد سپتامبر 30, 2012 در 2:47 ق.ظ.

      شما امین حیایی هستین؟ از کجا میدونی چنین چیزهایی بوده؟ بابا کمتر فکر و خیال کن! یعنی امین حیایی خودش زبون نداره شما را فرستاده؟! 🙂 شمایی که سریع به من میگی منبع بده، خودت منبع ادعاهات را بده ببینم!

      • hasan سپتامبر 30, 2012 در 2:50 ق.ظ.

        بنده از خودم خبر درست نکردم، یک فرض رو بیان کردم، نیاز به قدرت تفکر داره، شما هم فرض کن، همین
        کار زیادی نمیخواد بکنی

        • آلفرد سپتامبر 30, 2012 در 2:58 ق.ظ.

          فرض نداریم، شما اگر برای گفته هات منبعی داری بیان کن وگرنه این حرفها پوچ و بی ارزش است! میدونی تئوری توطئه و تفکر دایی جان ناپلئونی یعنی چه؟!

      • hasan سپتامبر 30, 2012 در 3:02 ق.ظ.

        شما خبر داری که میدونی همچین چیزی نبوده؟ نکنه شما خودت امین حیایی هستی خودزنی میکنی طبیعی بشه؟
        تو هم خبر نداری که پشت پرده ماجرا چی بوده همون طور که بنده ندارم
        شما ظاهر یه خبر رو چسبیدی و حال میکنی با وبلاگت، فکر میکنی هر چی شما میگی درسته
        من هم همه ی حرفهام درست نیست ولی با توجه به مملکتی که داریم این فکر چندان خارج از تصور نیست و ممکنه اتفاق افتاده باشه.
        حالا اگر این هم نباشه، باز هم من و شما و هزاران نفر دیگه خبر از پشت پرده ی ماجرا نداریم.

        • hasan سپتامبر 30, 2012 در 3:05 ق.ظ.

          فرض نداری چون به بلوغ تفکر نرسیدی، همین جوری یه چیزایی میگی، یعنی چی این برچسب ها؟ تفکر دایی جان ناپلئونی؟؟؟ به این میگن بلغور کردن

          • آلفرد سپتامبر 30, 2012 در 3:12 ق.ظ.

            نه فرض ندارم چون تو هپروت سیر نمیکنم! امین حیایی اگر واقعا چنین چیزی برایش اتفاق افتاده بود، میتونست بیاد با مردم صادقانه در میان بگذاره و بگه. وقتی نگفته من نمیتونم فرض بگیرم!! آدم عاقل با فرض و خیال زندگی نمیکنه!

        • آلفرد سپتامبر 30, 2012 در 3:09 ق.ظ.

          کسی که ادعایی مطرح میکنه باید سند ارائه بده! تو یک حرفی زده ای الان باید ثابت کنی که این حرف را از کجا و بر چه اساسی بیان کردی! تو از من منبع خواستی منم منبع دادم، الان تو هم برای حرفهایت منبع بده

          • hasan سپتامبر 30, 2012 در 3:10 ق.ظ.

            ببخشید دیگه… خوب میشی

            • آلفرد سپتامبر 30, 2012 در 3:13 ق.ظ.

              چرا آدم یک حرفی بزنه که سریع مجبور به عذرخواهی بشه؟! سعی کن اول فکر کنی بعد حرف بزنی تا مجبور به عذرخواهی کردن نشی!!

              • hasan سپتامبر 30, 2012 در 3:16 ق.ظ.

                چشم، حالا که فهمیدم اشتباه کردم، پاکشون کن یه بنده خدایی میاد میخونه میفته تو دام نادونی و نافهمی ما…. خدا خیرت بده، هر چی از من داری رو پاک کن که بقیه گمراه نشن، ممنون

                • آلفرد سپتامبر 30, 2012 در 3:22 ق.ظ.

                  بمونه بهتره!

        • امیر اکتبر 30, 2013 در 10:00 ق.ظ.

          حسن. آهای حسن بیخیال. نکنه مواجب بگیر امین بیحیایی شدی. شرم کن

    • سوری اکتبر 1, 2012 در 5:10 ق.ظ.

      اگر کسی زندگی خصوصیش به گونه ای هست که می شود ،در موردش شایعات بسیار ساخت واخبار گوناگون شنید ،مطمعن باش که براش ابرو وحیثیت مهم نبوده ،والا دست وپاشو جمع می کرد که چنین زندگی خصوصی نداشته باشه ،که هر کسی به خودش اجازه ی باج خواهی بده !!!!!
      برای حیایی ها تنها چیزی که مهمه ،پول و شهرته ،حالا از هر راهی که می خواد به دست بیاد ،حالا اگر تو خودشی ،مردمو چیزی که نیستند فرض نکن،واگر نیستی یقتو برای یه همچین ادمی نَدر

  4. خفه شده سپتامبر 30, 2012 در 2:24 ق.ظ.

    be oon dota basiji tania va hasan bayad goft khodetoonid .berid sandisetoono bokhorid kheyli vaghte hanatoon rang nadare

    • hasan سپتامبر 30, 2012 در 2:26 ق.ظ.

      :))))))) چشم میرم ساندیسم رو میخورم
      من بسیجی گه سگ آشغال کثافت
      تو آدم عاقل دانایی، فقط فکر کن به حرفی که زدم، همین

    • hasan سپتامبر 30, 2012 در 2:27 ق.ظ.

      چشم میرم ساندیسم رو میخورم :))))))))
      من بسیجی گه، آشغال، کثافتم
      شما انسانی، عاقلی و از مسائل سر در میاری، پس لطفا یه مدتی راجع به حرفی که زدم فکر کن

  5. davood سپتامبر 30, 2012 در 3:48 ق.ظ.

    حسن جان این جناب آلفرد وقتی فرض یا همون فرضیه رو که پدر تمام تحقیقات جهان است رو چیز مسخره ای میدونه و فکر میکنه فرضیه یا هیپوتز داشتن سیر کردن در هپروته تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

    • آلفرد سپتامبر 30, 2012 در 4:44 ق.ظ.

      عزیزم حرفی نزن که مردم بهت بخندند! مگر داری نظریه فیزیک کوانتوم ارائه میکنی که چنین حرفی میزنی؟ ما داریم راجع به رفتار یک هنرپیشه و بازی در یک فیلم ضد مردمی صحبت میکنیم. اگر کسی مدعی هست که او مجبور بوده، باید ثابت کنه که این حرف را از کجا درآورده؟ آیا با حیایی در ارتباط هست؟ آیا حیایی خودش چنین حرفی زده یا اینکه اینها ترشحات ذهنی شماست؟! ما که نمیتوانیم همه چیز را بر اساس فرضیه و تخیل بنا کنیم!!

  6. Dexabyte سپتامبر 30, 2012 در 4:39 ق.ظ.

    وقتی بحث این گونه موضوع ها میشه همیشه یک سری هستند که با تمام وجودشون و کورکورانه میگن هنرمندان داخل مجبورند که پاچه خواری دولت رو بکنند.این دسته از آدما که این حرفهارو میزنند کسانی هستند که خودشون رو با این حرف و این جمله راضی کردنه اند که برای دولت و علیه مردم کار کنند و پول دریافت کنند(یاد در ناخوآگاهشون میدونند که اگر به خودشون هم پول پیشنهاد شه اینکار رو میکنند).
    هیچ هنرمندی مجبور به هیچ کاری نیست مگر اینکه خودش بخواد.شهاب حسینی دست رهبر رو میبوسه ؟ اجباری نبود.افتخاری بیضه های احمدی نژاد رو میبوسه(؟(نوش جانش)امین حیایی علیه مردمش فیلم بازی میکنه و مردم کشورش رو مثل خیار به خاطر پول میفروشه؟ خوش بحالش.اما چرا اینهمه هنرمند دیگه اینکار هارو نمیکنه؟چرا اونهایی که اینجا هستند(با اونهایی که بهترین راه رو انتخاب کردند و رفتند کاری ندارم) اینکارهارو نمیکنند؟

    • ایرانی سپتامبر 30, 2012 در 5:51 ق.ظ.

      با سلام
      دوست عزیز با نظراتت موافقم . فقط نمیدونم چرا گفتی «(با اونهایی که بهترین راه رو انتخاب کردند و رفتند کاری ندارم)» آیا منظورت اون افرادی است که از مملکت رفتند ؟ چه اونهائی که با بودنشان در این رژیم جانشان در معرض خطر قرار میگرفت و چه اونهائی که تا یه سختی میبینند اولین پاسخی که به ذهنشان میرسد «پاک کردن صورت مسئله است» و بدون هیچ تعلق و تفکر و چاره جونی » خانۀ خودشان » را دو دستی به دزدان تقدیم میکنند .به نظر من اینها با هم فرق میکنند و در پایان باید بگم برای اونائی که حکم اعدامشان در این رژیم صادر شده ، شاید ! ! ! یکی از راهها رفتن باشد . کما اینکه خیلی ها نرفتند و جانشان را بر سر عقیده شان گذاشتند .
      با تشکر
      آگاهی اولین پلۀ دانائی است

      • hasan سپتامبر 30, 2012 در 4:34 ب.ظ.

        شما کارتون زیاد دیدی که این قدر راحت حرف از جانفشانی میزنی
        همه «توشیشان» یا «برادر کاییکو» نیستن که بخوان جان بر سر عقیده بذارن
        وقتی جلوی چشمت به خواهر کوچیکت تجاوز کنن، حاضری زمین رو گاز بگیری و این اتفاق خواب و خیال باشه
        این جور که حرف میزنی، معلومه تازه از داستان های کودکی و افسانه های خیالی که تو کتابهای جمهوری اسلامی به خوردت دادن سر بلند کردی

        • hasan سپتامبر 30, 2012 در 4:36 ب.ظ.

          آگاهی یعنی، همه ی شرایط و فرض های ممکن رو سنجیدن و همین جوری از سر شکم فریاد «مرگ بر….» سر ندادن

        • سوری اکتبر 1, 2012 در 5:20 ق.ظ.

          ببین ،درسته این نامردیهایی که تو گفتی از این حکومت برمیاد اما در مورد حیایی صدق نمی کنه

  7. سام سپتامبر 30, 2012 در 6:04 ق.ظ.

    آخه اين چرتو پرتا چيه از خودت ساختى مصاحبه خيالى چاپ ميكنى واسه عمةت جاى تاسف داره بخاطر اين همه دروغ.

    • آلفرد سپتامبر 30, 2012 در 6:09 ق.ظ.

      آیکیو اول برو یک لیوان آب خنک بخور، بعد این لینک را ببین! بهتر شدی؟!

  8. امير سپتامبر 30, 2012 در 7:25 ق.ظ.

    الفرد عزيز،
    من با نظر شما موافقم كه اقاى حيايى با اجراى نقش در فيلم تبليغاتى رژيم از مردم فاصله گرفته و از نظر شغلى هم دچار مشكل شده ازاينكه انگيزه اين كاررا منافع مالى اعلام نموديد و نه از روى اعتقاد ووابستگى فكرى به حاكميت، نشان از حسن نيت شما به ايشان مى باشد. ولى ظاهراً بعضى از دوستان مثل اقا حسن ، عامل فشار و باج را دليل همكارى ايشان فرض كرده اند. اين فرض مى تواند قابل قبول باشد ولى به دوستمان حسن عزيز بايد گفت قضاوت را در مورد عمل انجام شده محك قرار مى دهند وانگيزه فقط در مجازات در نظر گرفته خواهد شد. اينجا هم كه كسى قصد مجازات شخص ديگرى را ندارد پس سعى كنيم در مورد عمل انجام شده بحث كنيم. من فكر مى كنم قصد شما الفرد عزيز با نوشتن مطلب بالا بيشتر از ديد هشدار به اهل هنر بوده كه از مردم خود فاصله نگيرند نه اينكه با اقاى حيايى تسويه حساب كرده باشند. اگر اشتباه مى كنم خوشحال ميشوم راهنمائى كنيد. 

    • آلفرد سپتامبر 30, 2012 در 8:45 ق.ظ.

      دقیقا همینطور است.

  9. مازیار سپتامبر 30, 2012 در 7:53 ق.ظ.

    سال 74-75 بود همین آقای حیایی رو تویه یه عروسی دیدم…فکر کردم از اقوام عروس یا داماده ولی با پرس و جو فهمیدم 200 هزار تومان گرفته اومده تو عروسی …همینجوری عینه برج زهر مار هم یه جا وایساده بودو خانمها رو دید میزد…آخه «آقای200 تومنی »
    این چه کاری بود که کردی؟

  10. hossein سپتامبر 30, 2012 در 8:05 ق.ظ.

    Ma hameh khabol darim ke Amir yek mozdoore,Tamam

    • hasan سپتامبر 30, 2012 در 5:34 ب.ظ.

      سعی کنید یه کمی، فقط یک ذره از افکار پدر و مادرتون فاصله بگیرید. از اشتباهاتشون عبرت بگیرید
      پدران و پدر بزرگهای ما چشم بسته میگفتن «مرگ بر فلانی» از هیچ چیز اطلاع نداشتن
      دهنتون رو ببندیدن و بن بست های اندیشه اتون رو باز کنید
      سعی کنید با وسعت نگاه کنید، همه چیز ظاهر یک قضیه نیست، همه چیز به محض دیدن و شنیدن ثابت نمیشه
      از پدر و مادرتون، از اشتباهاتشون، از نداشتن مطالعه اشون، درس بگیرید، اونها هم همین جوری انقلاب کردن
      شما فکر میکنین زمان انقلاب کسی جرات میکرد به پدر مادر شما بگه فلان نخست وزیر، فلان کار خوب رو انجام داده؟؟
      شما فکر میکنین کسی در اون زمان جرات داشت به پدران و مادران شما بگه اگر فلان هنرمند (که الان براش جون میدید) چون تو دربار شاه رفت و آمد میکنه، حتما موافق عقاید اونها نیست (گوگوش، هایده و بسیاری دیگه از هنرمندهای اون زمان)؟؟
      شما فکر میکنین چرا مردمی باید انقلاب کنن علیه یه نفر، بعد از 30 سال هر وقت شرایطشون رو نگاه میکنن بگن خدا بیامرزدش؟؟
      چطور انسانها متوجه نمیشن که مشکل از خودشونه؟؟ مشکل از همراهی گوسفند گونه با گله است؟؟
      اگر به خودمون، ایرادهامون و واقعیت شرایط فکر میکردیم، این قدر بهانه جو و ایراد گیر نبودیم.
      جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه
      چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند

      • امير سپتامبر 30, 2012 در 9:16 ب.ظ.

        حسن عزيز،
        شما درست ميگيد ريشه تمام مشكلات در فقر معنوى و مادى ميباشد. در حكم كردن نبايد تعجيل كرد ولى تحليل وقايع اگر براى افزايش اگاهى وپرهيز از خطا باشد يعنى كاره روشنگرانه. ايا شما با اين نگاه موافق هستيد؟ من يك توريست سايبرى هستم هرازگاهى در سايتى توقفى ميكنم وكامنتها را با دقت مطالعه ميكنم. هرجا هموطنان عزيزى را كه مشغول روشنگرى ميباشند، مكث مى كنم وبا اشتياق مطالب انها را مى خوانم و تلاش مى كنم كه اگاهتر شوم تا بقول شماى عزيز خطاى گذشته را مرتكب نشوم.  

        • hasan اکتبر 1, 2012 در 12:15 ق.ظ.

          من موافق روشنگری هستم. حرف شما درسته، برای آگاهی این کار خوبه.
          ولی همونطوری که شما گفتین مخالف چشم بستن و قضاوت الکی ام. این کار قدرت تفکر ما رو بالا نمیبره. فقط ازمون انسانهای متعصب با دید یک بعدی خواهد ساخت.
          چه ایرادی داره که شما فرضت رو بیان کنی و من کاملا حرفهای شما رو بشنوم و به فرض شما هم فکر کنم؟
          آیا این کار دور از اندیشیدن و فرهنگ متمدنانه است؟

          • امير اکتبر 1, 2012 در 6:29 ق.ظ.

            حرف شما كاملاً صحيح مى باشد چشم بسته قضاوت كردن علامت كوتاه نظرى است. در پاسخ به الفرد عزيز اين نكته را ياداور شدم كه فرضيه شما در مورد دليل اقاى حيايى مى تواند درست باشد و من شخصاً منظور شما را اينطور متوجه شدم كه در حكم كردن بخصوص در مورد اشخاص تمام جوانب را بايد در نظر گرفت. اما شما هم حتماً با من هم عقيده خواهيد بود اگر بپذيريم كه در كار ژورناليستى فاكتها مهمتر از ادعاها مى باشند.

            • آلفرد اکتبر 1, 2012 در 6:40 ق.ظ.

              اینکه کسی بیاید ادعا کند تحت فشار بوده و از این طریق بخواهد از زیر بار مسوولیت شانه خالی کند، قابل پذیرش نیست. مثل این میماند که قاضی مقیسه و دیگر قاضی های جنایتکاری که حکم اعدام و زندان مردم بی گناه را صادر میکنند، روز بعد از سقوط رژیم بیایند بگویند زیر فشار بوده اند و مجبور بوده اند چنین احکامی صادر کنند!! آیا چنین چیزی قابل پذیرش خواهد بود؟! قطعا خیر!! بالاخره فرق میان امثال جعفر پناهی و رامین پرچمی با افرادی مثل این امین حیایی و شریفی نیا و غیره همین جا مشخص میشود دیگر!

              • امير اکتبر 1, 2012 در 8:09 ق.ظ.

                شكى نيست كه بين افراد فرق است. شما بايد مطمئن باشيد اگر روزى خامنه اى هم محاكمه شود كه اميدوارم بشود خواهد گفت تمام اعمالش را تحت شرايط خاصى و فشار بوده، طبيعى است هر كس براى اعمالش توجيه اى دارد ولى بايد پاسخگو هم باشد. اما برگرديم به موضوع اينكه شما از موضع ژورناليستى به عمل يك هنرپيشه كه بازتاب عمومى دارد برخورد مى كنيد و هشدارگونه و درنقش صداى وجدان عمومى عمل او را سرزنش مى كنيد هم مورد تاييد وهم سزاوار تشويق است. اينكه بعضى از دوستان به دلايل فرضى اين عمل هنرپيشه مى پردازند به نيت گسترش افق ديد ويا به نظر من جهت هشدار به بقيه هنرمندان كه دليل مهم نيست پاسخ گويى در مقابل اذهان عمومى مهم است نشان از بلوغ اگاهى اجتماعى و جاى بسى خوشحالى است. ظاهراً همه مثل هم فكر مى كنيم ولى متفاوت مى نويسيم.

  11. homayon سپتامبر 30, 2012 در 6:29 ب.ظ.

    شما اینقدر بی ادبید که خواننده تون رو آیکیو خطاب میکنید: اول ادب یاد بگیرید بعد وبلاگ نویسی کنید آقای عقل کل!

  12. black master سپتامبر 30, 2012 در 10:01 ب.ظ.

    … در توضیح علت کم کاری خود در مصاحبه‌ای اذعان کرده ..!
    در کدام مصاحبه اعلام کرده؟؟؟
    در جهان یک راه هست و آن راستیست!

    • آلفرد سپتامبر 30, 2012 در 11:10 ب.ظ.

      اکثر سایتها خبر را زده اند. مصاحبه رادیویی بوده. یکی از منابع

  13. بابک اکتبر 1, 2012 در 5:49 ق.ظ.

    در جواب این عقل کل حسن که معلومه از بس شجاعه سایه خودشم می بینه خودشو خیس می کنه. ترسو همه را به کیش خود پندارد . در همین ایران رامین پرچمی را هم داریم که زندانم رفت ولی مثه امین حیایی و ناشریفی نیا برای پول و شهرت پاچه خوارنشد. همین ناشریفی نیا که بویی از شرافت و هنرنبرده . یه مافیا داره تو سینمای ایران که امین حیایی هم جزوشه اینا به آدمای نجیب و شریف و وارسته اصلا نمی زارن کار برسه. پس اینقدر هارت وپورت نکن اینجا حسن که مجبور بوده بله کسی که خودشو به حکومت فروخت و وارد کثافت کاریها و دردیها و بی ناموسیه این بچه های شهرنو کرد دیگه وسطش دبه نمی تونه در بیاره از این نظر حرفت درسته ولی بلد نیستی درست بگی

    • hasan اکتبر 1, 2012 در 8:53 ق.ظ.

      ولی شما کاملا بلدی درست بگی، از کمالاتت پیداست
      من آدم ترسویی هستم، چون فکر میکنم و دیگران رو به تفکر دعوت میکنم
      شما حتما آدم شجاعی هستی که گور بابای تفکری و از همه ی مسائل ریز و درشت خبر داری
      مثل راننده تاکسی های عزیزمون که همشون کارشناس همه ی مسائل هستند
      به شما و همه ی پسرهای شجاع این مملکت تبریک میگم
      امیدارم روزی نسل های آینده ی ما قدرت تفکیک فداکاری، حماقت، شجاعت، انتقاد، برچسب زدن، تفکر و ترس رو از هم داشته باشن. به امثال شماها که امیدی نیست شاید زمان مشکل بی عقلی ما رو حل کرد
      این همه مثال و فرض و توضیح و اتفاقات گذشته رو برای کاهو بیان میکردی، لیسانس میگرفت
      دریغ از وقت و کلمات…

    • hasan اکتبر 1, 2012 در 9:06 ق.ظ.

      باید به امثال شما همون چیزی رو گفت که دوست دارید بشنوید
      این خصیصه ی همه ی ابله هاست
      پیشرفت در گفتن نقد و شنیدن افکار متفاوته، شنیدنی که همراه با تامل باشه، هزار بار بشین اینجا بنویس این حرومزاده است، اون فلانی بی شرفه، اون یکی فلانه و ….
      وقتی نتونی حرفی رو که میشنوی تحلیل کنی و راجع بهش فکر کنی، وقتی فقط دلت میخواد بحث کنی و حاضر جواب باشی، میشی همینی که الان هستی
      همینی که الان، متاسفانه، 90 درصد جامعه ی ما هستن
      اسمش هرچی که هست، شما ظاهرا اعتقاد داری به شجاعت!!!!!!

      • آلفرد اکتبر 1, 2012 در 2:36 ب.ظ.

        حرفی که از عالم هپروت اومده نیازی به تحلیل نداره. تو اول ادعاهات را ثابت کن تا بعدا تحلیل بشه!

  14. hasan اکتبر 1, 2012 در 9:09 ق.ظ.

    به امثال شما باید همون چیزی رو گفت که دوست دارید بشنوید
    این خصیصه ی همه ی ابله هاست

  15. امير اکتبر 1, 2012 در 3:00 ب.ظ.

    الفرد عزيز، از مدير سايت كه وقت مى گذارد تلاش مى كند تا نظرات خود و بقيه را به مسائل اجتماعى ، فرهنگى و سياسى جلب كند انتظار ميرود با مخاطبين كوبنده برخورد نكند بلكه دعوت كننده باشد. درشت نوشتن علامت قاطعيت نظر نيست. من از لابلاى الفاظ حسن حس حسن نيت را اعلى رغم اختلاف نظر دريافتم. كلام شما و بابك مناسب انتخاب نشده اند. تندرست باشيند

  16. بازتاب: از واردات ۱۶ هزار خودروی لوکس خارجی با ارز دولتی تا ترک تحصیل به خاطر قطع ارز دانشجویی « گاه نوشته‌های آلفرد

  17. kaveh نوامبر 25, 2012 در 6:14 ب.ظ.

    آقاي آلفرد ميگي حيايي اگه مجبور به اين كار بود بايد اعلام ميكرد آخه اگه ميتونست اعلام كنه كه قبلش ميتونست بازي نكنه
    البته دركش برات ممكنه سخت باشه ولي يك دقيقه وقت بزار رو جدول ترسيم كن شايد بتوني بدركي

    • آلفرد نوامبر 25, 2012 در 6:23 ب.ظ.

      فرق امین بی حیایی و ممدرضای بی شرف نیا با جعفر پناهی، رامین پرچمی و فاطمه معتمد آریا و خیلی بازیگرهای باشرف دیگه همین جاها مشخص میشه!

  18. بازتاب: فرج الله سلحشور؛ از آتش زدن سینماها و کشتار مردم بی گناه تا ساخت سریال درباره پیامبران…! « گاه نوشته‌های آلفرد

  19. بازتاب: بالاخره معلوم شد چرا «حمید سوریان مدال طلایش را به احمدی نژاد هدیه کرد…! | «گاه نوشته‌های آلفرد

  20. حمید اکتبر 22, 2013 در 4:39 ب.ظ.

    امین بی حیایی و ممدرضای بی شرف نیا

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید (لطفا فارسی بنویسید). توجه: کامنتهای اسپم یا حاوی دشنام و یا کلمات رکیک منتشر نخواهند شد.

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: