به تبعیض نژادی با صدای بلند نـــــــه بگوییم!

تبعیض

حضور اتباع ایرانی در لوس آنجلس، نیویورک، تورنتو، لندن، میلان و هامبورگ ممنوع شد. این قانون شامل حال تمام ایرانی‌ها اعم از مجرد، متاهل، دارای مجوز، بدون مجوز و حتی دارای گذرنامه میباشد!

… نترسید، جمله بالا واقعی نیست. اما یک لحظه فرض کنید جمله بالا واقعی بود و آن را در اخبار میشنیدید. چه حالی بهتان دست میداد؟ خوب دقیقا همان احساس به افغانها دست میدهد زمانیکه از قول یک مسئول بلند پایه وزارت کشور خبر ممنوع شدن ورود خود به مازندران را میشنوند و زمانی که مسئول دیگری می‌آید و میگوید حضور آنها در کوه صفه اصفهان ممنوع است (+)!

چرا؟ مگر افغانها بیماری مسری دارند؟! قیافه‌شان بد است؟! ریخت و ترکیب لباس پوشیدنشان زشت است و توریست‌ها را فراری میدهند؟! خجالت نکشید، با صدای بلند بگویید ببینیم چه اشکالی دارند؟!

نژادپرستی شاخ و دم که نداره، این سخنان و این نوع طرز فکر مصداق کامل نژادپرستی و تبعیض نژادی است. یک بار دیگه سخنان این مقام مسئول را مرور کنیم (+):

سید تقی شفیعی مدیرکل مهاجران و اتباع خارجی استانداری مازندران از ممنوع شدن حضور مهاجران افغانی در این استان خبر داد. وی با بیان اینکه بر اساس این مصوبه، تمام اتباع افغانی تا تاریخ ۳۰ خرداد امسال فرصت حضور در مازندران را دارند، افزود: این قانون برای تمامی افغان‌های مجرد، متاهل، دارای مجوز غیرمجوز و حتی دارای گذرنامه می‌شود. وی با اشاره به اینکه قانون نیروی انتظامی را ملزم کرده‌ است که نسبت به دستگیری و اخراج این اتباع از مازندران اقدام کند، افزود: همه موظف به اجرای این قانون و پاکسازی استان از این اتباع هستیم. شفیعی با اعلام اینکه نباید اجازه داد گروهی در راستای تغییر فرهنگ استان تلاش کنند، گفت: مازندران به دلیل گردشگرپذیر بودن نمی‌تواند حضور این اتباع را بپذیرد.”

واقعا این نحوه سخن گفتن شرم آوره! طرف از لغت پاکسازی استفاده میکند گویی دارد درباره تعدادی انگل، یا حشره موذی صحبت میکند! انگار نه انگار که دارد راجع به صدها انسان آن هم انسانهایی که قرابت فرهنگی، زبانی و دینی بسیار زیادی به ما دارند و اگر از لحاظ تاریخی بخواهیم صحبت کنیم یک جورایی ایرانی محسوب میشوند، صحبت میکند!

درست است که در همه جای دنیا با مهاجر غیر قانونی برخورد میشود اما حقوق انسانی فرد لگدمال نمیشود. اگر نمیتوانید فرد خارجی را در کشور بپذیرید نباید به آنها اجازه ورود بدهید، اما وقتی اجازه ورود دادید و فرد به کشور داخل شد نمیتوان با او مثل حیوان رفتار کرد! در همه جای دنیا اینگونه است که وقتی کسی به طریق قانونی وارد کشور میشود، میتواند به هر کجای آن کشور که خواست سفر کند و در صورت داشتن مجوز، کار کرده و درآمد داشته باشد. شهر یا منطقه‌ای را استثنا نمیکنند. من تا به حال نشنیده‌ام هنگام ورود به کشوری به یک ایرانی بگویند مثلا حق نداری به فلان شهر یا فلان جای توریستی بروی!

البته از رژیم جنایتکاری که حقوق انسانی مردم خودش را هم رعایت نمیکند دور از انتظار نیست که دست به چنین رفتارهای نژادپرستانه‌ای بزند اما ما به عنوان مردم ایران نباید سکوت کنیم. باید به این رفتار اعتراض کنیم. چرا کودکان با اصلیت افغان (پدر یا مادر افغان) که در ایران به دنیا آمده‌اند نمیتوانند شناسنامه ایرانی داشته باشند؟ افغانی‌های ساکن ایران چرا نمیتوانند در کنکور شرکت کرده و به دانشگاه بروند. افغانی که بیش از ۲۰ سال است در ایران زندگی و کار میکند و تشکیل خانواده داده و در ایران ریشه دوانده است، چرا نمیتواند شهروند ایران شود؟ صدها هزار ایرانی به خارج از کشور مهاجرت کرده و در کشور محل سکونت خود شهروند شده‌اند، آیا آنها هم با چنین مشکلاتی روبرو هستند؟! آیا کودکان آنها هم نمیتوانند به مدرسه بروند؟! ممکن است عده‌ای بگویند چندین افغان در ایران مرتکب جرم و جنایت شده‌اند. بله درسته از بین صدها هزار افغان که در دو سه دهه گذشته در ایران سکونت داشته‌اند، چندین نفر هم جرم کرده‌اند. مگر ایرانی‌های مقیم خارج از کشور خلاف نمیکنند؟ در بین همه اقوام و ملتها هم آدم درستکار وجود دارد و هم آدم مجرم و جنایتکار. رفتار بد عده اندکی از افغانها به هیچ وجه نمیتواند توجیه کننده رفتار نژادپرستانه و غیر انسانی سیستماتیک با همه آنها باشد. تبعیض نژادی علیه هر قوم و گروهی که باشد زشت و محکوم است، چه افغان، چه یهودی، چه ترک و کرد و لر، چه عرب و …، فرقی ندارد، همه‌اش محکوم است و باید با آن از طریق اطلاع رسانی مبارزه کرد.

نژادپرستی و تبعیض نژادی چیست؟ 

هرگاه فردی اجازه دهد عقاید متعصبانه اش مانع از رشد و حرکت دیگری شود تبعیض نژادی رخ داده‌است. و آنان که همه ی افراد یک نژاد را از برخی مشاغل خاص، مسکن، حقوق سیاسی، فرصتهای تحصیلی یا تعاملات اجتماعی محروم می‌کنند عاملان تبعیض نژادی هستند. نژاد پرستی تفکّر برتر دانستن یک نژاد بر نژاد (های) دیگر است. نژدپرستی نوع خاصی از تعصب است که بر مبنای استدلالات نادرست و عمومیت دادن برخی خصوصیات به گروهی از انسانها، به گونه‌ای غیر قابل انعطاف، شکل می‌گیرد.

* عکس از این وبلاگ هست:    ایرانی اینور………. افغانی اونور

مطالب مرتبط:

خودکشی پناهجوی ایرانی و مسئولیت ایرانیان مقیم خارج از کشور

محکومیت یک ایرانی مقیم انگلیس به ۴ سال حبس به خاطر سوء استفاده جنسی از دختر بچه‌ها

وقتی بنیانگذار رژیم یک بیمار جنسی بوده است، از مزدوران حکومتی چه انتظاری میتوان داشت؟!

76 پاسخ به “به تبعیض نژادی با صدای بلند نـــــــه بگوییم!

  1. م آوریل 23, 2012 در 8:57 ب.ظ.

    داداش تو همین نوشهر 17 تا کارگرافغانی تو یک روز و یک ساعت به یک زن تجاوز کردن نوشتت چیز بدی نمگیه اما جواب هر کنشی واکنشیه این جور نوشته ها هم فقط تو محیط مجازی خیردار داره این نظرو از ایران برات میزارم از همون شهری که ورود افاغنه توش ممنوع شده داداش تا تو بطن این مردم قرار نیگری نمیتونی درکشون کنی من نمیگم اینکاری که دولت کرده خوبه نه بده اما این چیزیی که مردم هم بدشون نمیاد این تبعض هم نژادی نیست بیتشر مذهبی سر سنی بودن افغانی ها وشیعه بودن اکثر جامعه ایران من نمیدونم چرا هر وقت صحبت افاغنه توایران میشه همه طرفدار حقوق بشر میشن یادشون میره این افاغنه چی ها که نکردن تو شهر های ایران فیلم های تجاوز دست جمعیشون هنوز تو اینترنت پیدا میشه پس نگید چرا جامعه ایران نفرت داره و چرا تبعیض قائله. امیدوارم تو روزای اینده مجددا ایران رو ازاد کنید! تو فضای مجازی نوع حکومت روهم انتخاب کنید! 🙂 داداش این چیزی که تو خارج نشین داری تو فضای مجازی میبینی دو در صد جامعه حقیقی ایران هم نیست فکر نکن اینو لینک میکنی بالاترین دویست نفر بهت مثبت میدن نه داداش به اینا نیست! این جور نوشته های دلفریب تو جامعه مجازی که اکثرشون قشر مرفح بی دردن خریدار داره نه تو جامعه حقیقی ازت زیاد .م.ف از مازندران

    • آلفرد آوریل 24, 2012 در 12:02 ق.ظ.

      مرسی از شما. محسن جان من در انتهای مطلب مثال هم زده ام. در بین چند صد هزار افغانی که برای بیش از دو دهه در ایران بوده اند شاید چند ده تا مجرم هم بوده، چند ده تا جنایت هم صورت گرفته. خوب که چی؟ مگه ایرانی های مقیم خارج جنایت نکرده اند؟ همین لینک پایین مطلب که درباره تجاوز جنسی یک ایرانی به دخترهای انگلیسی است را نگاه کن، این یک نمونه. دهها مورد از اینها میتونم برات لیست کنم. مگر ماه پیش چند تا ایرانی در هند و تایلند بمب گذاری نکردند؟ مگر بارها و بارها ایرانی ها در مبادی ورودی کشورهای دیگه به جرم حمل مواد مخدر بازداشت نشده اند؟ خوب به نظرت آیا این درسته که کشورهای دیگه با دیدن این چند مورد جرم ایرانی ها بیایند و چنین قوانین تبعیض آمیزی را بر همه ایرانی ها وضع کنند و مثلا بگویند ورود همه ایرانی ها به فلان شهر و فلان منطقه ممنوع هست؟ الان این دیپلمات ایرانی که در برزیل این کار را کرده، به نظرت درسته که دولت برزیل بیاد بگه ورود همه ایرانی ها به استخرهای برزیل ممنوع است؟ تو خوشت میاد؟ فکر نمیکنم…! لذا میبینی که تعمیم جزء به کل غلط هست. شما نمیتونی با دیدن ۴ تا افغانی مجرم بگی همه افغانی ها مجرم و خرابکار و جنایتکارند!

      • irandokht آوریل 26, 2012 در 2:26 ب.ظ.

        ببینید برادر عزیز، پس قبول دارید که ایرانیها خیلی‌ با محبّت با این مهمان‌های ناخوانده رفتار می‌کنن. چون یه سوظنّ به یه ایرانی‌ در برزیل اینطوری رفت تو شیپور و منتشر شد ولی‌ ما ایرانیها سال‌هاست که از برخی‌ اشرار افغان بدترین تجاوزها و جنایتها را داخل کشورمان میبینیم ولی‌ نهایتان یه مشت از اون خروار تو یه روزنامهٔ استانی چاپ می‌شه.
        تورو خدا یکمی فکر کن و بعد جواب بده، با توجه به اختلافات شدید قبیله آی‌ که بین خود افغانها وجود داره ،اگه این قضیه برعکس بود و میلیونها ایرانی‌ به سمت افغانستان هجوم میبردن، آیا همهٔ اونها لب مرز قتل عام نمیشدن؟

        آیا فجیع‌ترین نسل کش‌ی تاریخ اتفاق نمی‌افتد؟

        • آلفرد آوریل 26, 2012 در 2:40 ب.ظ.

          دوست عزیز تا آنجایی که من میدانم اکثر کارهایی که افغانی ها در ایران میکنند کارهای بسیار سخت و طاقت فرسایی است که اکثر ایرانی ها زیر بار انجام آنها نمیروند. در مورد اون دیپلمات ایرانی هم علت مطرح شدن جهانی اون خبر، دیپلمات بودن وی بود چون کسی از یک دیپلمات ۵۰ ساله انتظار نداره چنین عمل شنیعی را انجام بده، اگر یک ایرانی معمولی بود چه بسا اصلا خبرش به من و شما نمیرسید و همان جا به مجازات میرسید!

      • یک ایرانی مارس 27, 2013 در 10:33 ب.ظ.

        من این لینک تجاوز دسته جمعی افغانها را به یک دختر ایرانی بشما نشان میدم
        http://www.liveleak.com/view?i=5aa_1323216850
        شما هم یک مورد از این نوع تجاوزهای دسته جمعی از جانب ایرانیها در خارج که انجام گرفته را بما نشان بدهید!
        اگر نتوانستید پس لطفاً زر و زر بیخودی نکنید.
        بگذارید خود مردم محل تصمیم بگیرن چه کسانی در همسایگیشان زندگی کنن.

      • فاخر جون 7, 2013 در 11:05 ق.ظ.

        من خودم یک عرب عراقی مقیم در ایران هستم که فرزند شهید هم هستم البته چه فرزند شهیدی؟ شناسنامه که به ما نمیدن که هیچ بلکه کارت بنیاد شهید که داشتیم هم از ما گرفتن که الان هیچ جوره از مزایایی که برای یک فرزند شهید هست نمیتونم استفاده کنم حتی موقع کنکورمم کد رهگیری بهم ندادن میگفتن شما عربی .که باعث شد دیگه کنکور ندم الانم 5 ساله درسو ول کردم اخه چرا مگه بابای من چون عرب بود ارزش جونش کمتر بوده وقتی داشته میرفته جبهه و زنش و با 6 تا بچه و یکیم تو شکم یعنی 7 تا بچه من هم همون بچه تو شکم مادرم بودم که بابامو اصلا ندیدم وقتی رفت جبهه کسی بهش نگفت عربی نرو الان فقط به ما میگن عربی من یکی از برادرام سوئده و یکی دیگه استرالیا که بعد 4 سال اقامت شناسنامه اومد در خونشون بابامم برای اون کشورا کاری نکرده ولی اینجا چی واقعا دوست دارم همه جواب بدن که ارزش جون بابام به خاطر عرب بودنش کم شده یا…..
        این هم ایمیل منه هرکی دوست داره جوابمو بده fakher8080@yahoo.com

    • انتقاد از خود آوریل 24, 2012 در 2:02 ق.ظ.

      دوست عزیزی که حتی نسبت به هموطنت هم حس نژاد پرستی داری و تصور میکنی که چون خارج نشینه اصلا حق احضارنظر نداره.
      اتفاقا، چون ما ایرانی ها نژاد پرست بزرگ میشیم و فکر میکنیم که با هوشترین ، با فرهنگ ترین و با …. ترین ملت دنیا هستیم، بهتره که پامون رو بیرون بگذاریم و ببینیم که دنیا اونقدر هم کوچیک نیست که فکر کنیم ایرانی ها خیلی کارشون درسته.
      شما نه تنها تعصب اجتماعی و فرهنگی دارید بلکه به تعصب مذهبیون هم افتخار میکنید و با غرور میگید ، جامعه ایران از اینها نفرت دارند. 😦
      اصلا صحبت از حقوق بشر نیست که شما میفرمایید این بالاترینیها یادشون میاد که طرفداری از حقوق بشر کنند، برادر من ، صحبت از خود شماست ، صحبت از خود منه ! تو رو به اون کسی که باور دارید قسم میدم ، کمی فکر کنید دراین مورد ! 😦

    • احمد آوریل 24, 2012 در 5:17 ب.ظ.

      منم توی ایرانم غلط کردی که همه مردم از این قوانین حمایت میکنن
      دوما مگر ایرانیها به دختران خودشون تجاوز نمیکنن؟؟
      یک روز صفحه حوادث روزنامه ها را بخوان بیش از اینکه تجاوز افاغنه باشه تجاوز ایرانیها وجود داره پس ورود ایرانیها را هم ممنوع کنن!!!
      شما هم گویا توی دوران قرون وسطی سیر میکنی
      از نظر شما اروپاییها هم باید بیان تمام مسلمانهای اروپا را لابد توی دریا بریزن چون القاعده تروریست است

      • Irandokht آوریل 27, 2012 در 11:49 ق.ظ.

        جالبه وقتی‌ که افغانیها ۲۰ نفری به یه بچه تجاوز می‌کنن مسلمون نیستن ولی‌ اینجور موقعها مسلمان، همدین و همزبان … هستند.
        این رابطه دختر و پدری هم فقط بین هموطنان شماست.

      • Irandokht آوریل 27, 2012 در 12:04 ب.ظ.

        بهتره این خبر رو هم پیگیری کنی‌ : تجاوز دسته جمعی افغان ها در سوئد

    • ایرانی آوریل 25, 2012 در 4:38 ب.ظ.

      جناب «م»

      با قسمت پایانی صحبت شما مخالفم، جایی که گفتی جامعه مجازی که اکثرشون مرفه !!! و بی درد هستن.
      به عنوان یک کاربر اینترنت که 12 سال در اینترنت حضور داشتم اقشار متوسط را بیش از هر قشری دیدم، قشر متوسط در ایران بی درد نیست مرفه هم نیست.

  2. ofoogh آوریل 23, 2012 در 11:32 ب.ظ.

    میدونی اینبدبختایی که شما سنگشونو به سینه میزنین اکثرشون ناقلین مالاریا هستن؟
    واقعا شما چی فکر میکنی؟
    یه صبح اگه پاشی بری بیرون تو میدون خزر ساری واستی گله این مردان محبوب را میبینی که ایستادن و دارن نصف قیمت دستمزد یه کارگر ایرانی میگیرن و همه هم خوشحالن ولی به قیمت بیکاری خود شهروندان ایرانی
    آقا جان اونور نشستی واسه خودت داری مهمل میگی ها

    • آلفرد آوریل 23, 2012 در 11:36 ب.ظ.

      دوست عزیز همچین گفتی اونور من فکر کردم خودت مثلا از ساری هستی! شما که خودت از انگلستان هستی که! در ضمن زشته که از کلمه گله که برای حیوانات استفاده میشه برای عده ای انسان استفاده میکنی! شما حتی اگر از اونها خوشت هم نمیاد نباید به اونها بگی گله! خوشت میاد کسی بهت بگه یکی از اعضای گله؟!

    • انتقاد از خود آوریل 25, 2012 در 1:26 ب.ظ.

      یه نگاه به مباحثه هایی که تو همین فیس بوک یا بقیه شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی اتفاق میفته بندازین، ببینید ملت سر هر اختلاف عقیده ای چه جوری به هم توهین میکنن و تهمت می زنن! فردا در یک فضای باز اینجوری می خوایم کنار هم زندگی کنیم؟!

      ما وطن نداریم مگر اینکه کسی به کوروش توهین می کنه، یا اسم خلیج فارس رو عوض کنه یا آثارباستانی در حال نابود شدن باشن یا فیلم 300 ساخته باشه….

      ما دین نداریم مگر اینکه یکی یه جایی کاریکاتور پیامبر رو بکشه، یا بخوان قرآن بسوزونن، یا تو حرم و اماکن مقدس بمب بذارن.

      یه روز مهران مدیری میشه قهرمان ملی و همه برای قهوه تلخش سینه چاک می کنن، فردا میشه مزدور حکومتی، یه روز حیثیت افتخاری رو میبریم یه روز لیلا اوتادی میشه فاحشه، یه روز فوتبالیست ها دست بند سبز می بندن میشن افتخار ملی یه روز میرن با احمدی نژاد فوتبال بازی می کنن فحش شون میدیم، قبل از هر سری اخراجی ها میگیم ما فیلم این چماق به دست رو نمی خریم اما باز هم میشه پر فروش ترین فیلم سینما، یه روز میگن می خوان موسوی و کروبی رو بگیرن همه فیس بوک و دنیای مجازی و حقیقی میشه لینک و مطلب….،

      بزرگترین کاری هم که برای وطنم می تونم انجام بدم اینه که دروغ نگم، تهمت نزنم،تقلب نکنم، زور نگم، تحمل مخالفم رو داشته باشم، آگاه باشم و آگاهی بدم و اینا رو به هم نسل های خودم و نسل بعدی هم منتقل کنم.

      من یقین دارم این اوضاع، نمی تونه اوضاع مملکتی باشه که 70 میلیون انسانی که دروغ نمیگن، تهمت نمیزنن، تقلب نمی کنن و زور نمیگن، توش زندگی کنن
      منبع : http://goo.gl/fdVFa

  3. Kamran آوریل 24, 2012 در 1:26 ق.ظ.

    دوستان عزیز
    قبل از هر چیز باید یادآوری کنم که بعضی از کشورها مانند آمریکا ، کانادا ، استرالیا و… کشورهای مهاجر پذیری میباشند و سالانه جمعیتی از اتباع خارجی را بعنوان مهاجر در خاکشان پذیرا هستند. ولی ایران از تمامی جهات با این کشورها تفاوتهای فاحشی دارد. این منطقی نیست وقتیکه کارگران ایرانی بیکارند و فقر در کشورمان یکه تازی میکند، اتباع خارجی با یک سوم دستمزد استاندارد جامعه (کارگری) ، کار کرده و هموطن کارگر ما را بیکار کنند. در ضمن اکثر افاغنه دستمزدشان را به افغانستان فرستاده و سالانه مبلغی را از چرخه اقتصادی ایران خارج مینمایند. این موضوع به هیچ عنوان یک بحث تبعیض نژادی نیست و نباید با آن احساسی برخورد شود. چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.

    • آلفرد آوریل 24, 2012 در 2:45 ق.ظ.

      بحث بر سر این است که چرا گفته شده که افغانی ها حق ندارند به فلان استان یا به فلان منطقه توریستی سفر کنند؟ این دقیقا یک برخورد تبعیض آمیز است و آدم را به یاد محدودیت هایی که ۴۰ – ۵۰ سال پیش بر سیاه پوستان آمریکا وضع شده بود می اندازد.

  4. nashenas آوریل 24, 2012 در 1:42 ق.ظ.

    هيچ حالی بهمون دست نميده. موظف هستيم خاک کشوری رو که شهروندش نيستيم ترک کنيم. ارث پدرمان که نيست. ما موظف هستيم از قانون آنها تبعيت کنيم نه اينکه آنها قوانين کشورشان را مطابق ميل ما وضع کنند. شما هم جو زده نشو. اين هيچ ربطی به تبعيض نژادی نداره. همين کشور امريکا و کاناداو … اگر کسی غير قانونی وارد خاکش بشه پدرش رو در ميارن. برای ورود به اين کشورها در سفارت موقع اخذ ويزا و هنگام ورود در فرودگاه انگشت نگاری ميشن همه. تا تضمين مالی نداشته باشی و مطمئن نشن از پس هزينه هات بر ميآی بهت ويزا نميدن مبادا تو کشورشون بی پول بشی و اونها بخوان از محل تکس کمکت کنن. همين کانادا اگر کسی اقامت استانی گرفته باشه بايد توی همون استان باشه و حق نداره توی يک استان ديگه بره زندگی کنه.( با اینکه پاسپورت هم داره). تازه کسانی که وارد شدن همه بدون سوء پيشينه هستن و هويت همه مشخص و معلومه. يک روز کسی غير قانونی تو اين مملکت ها باشه کلی زندان بايد بره. اونوقت انتظار داری با افغان هايي که غير قانونی وارد شدن و حتی شناسنامه هم نداشتن تو مملکت خودشون چه برسه به پاسپورت چی کار کنه اين دولت ؟
    حلوا حلوا بکنيم رو سر بذاريمشون؟ کسی که ورودش به يک مملکت غير قانونی انجام ميشه يعنی قانون گريز هست و پتانسيل کار خلاف رو داره.
    شما چند نفر ايرانی ميشناسيد که از فقر يک خانواده امريکايي سو استفاده کنن و در ازای پول دخترشون رو عقد کنن تا تابعيت امريکا رو بگيرن؟ سری به روستاهای مرزی شرق کشور بزن لطفا!!!
    شما حاضريد خانواده شما (خواهر مادر خانم) در ساختمانی که فقط آپارتمان شما ساخته شده و آپارتمانهای ديگه در حال ساخت است و کاگران افغانی در آن مشغول به کارند و شما هم می دانيد که اين افراد هويتشان معلوم نيست زندگی کنند؟ با حوادث رخ داده احساس امنيت می کنيد؟
    بحث ايران و افغانستان نيست شما حاضريد در محله ای که چندين بار قتل در آن رخ داده خانه ای اجاره کنيد و زندگی کنيد؟ اصلا زندگی هيچ حاضريد برای يک شب در هتلی که در چنين منطقه ای واقع شده برای يک شب اقامت کنيد؟
    اگر يک افغانی به خواهر مادر يا همسر شما تجاوز می کرد هنوز هم از اين پست ها می نوشتيد؟
    می بينيد که در مقابل تجاوز ديپلمات ايرانی در برزيل نه دولتش و نه مردمش کوتاه نيومدن. انفجار بانکوک و هند يکی از دستاويزهای اسرائيل بود برای حمله به ايران
    زندان های ايران پر از افغانی است.
    اگر زندان های امريکا و کانادا پر از ايرانی بود فکر می کرديد با ايرانی ها چه رفتاری ميشد. ايرانی های مقيم خارج بيشتر افتخار آفرين بوده اند تا مجرم.
    من نژاد پرست نيستم من طرفدار دنيای بدون مرزم ولی هنوز مرز هست قانون هست. و همه بايد تابع قانون باشند.

    • آلفرد آوریل 24, 2012 در 3:01 ق.ظ.

      شما همه چیز را با هم قاطی کردی! این قسمتی از سخنان این مدیر کل را که من هایلایت کرده ام را مجددا بخوان. نوشته چه مجوزدار، چه بدون مجوز و حتی کسانی که گذرنامه دارند و بطور قانونی وارد ایران شده اند هیچ کدام حق ندارند به فلان استان بروند. یا اون یکی روز ۱۳ بدر گفته افغانی ها حق ندارند به کوه صفه بروند، یا به بچه های با اصلیت افغانی که در ایران متولد شده اند، شناسنامه داده نمیشه. خوب این تبعیض هست دیگه. پس اسم این چیه؟! ضمنا در کشورهای دیگر اینگونه است که اگر به طریق قانونی کسی وارد کشور شود، میتواند به همه جای آن کشور برود و محدودیتی ندارد. درباره کانادا هم شما اگر اقامت دائم داشته باشی هر کجا که بخواهی میتوانی بروی کار کنی، چون اقامت دائم را دولت فدرال میدهد و نه دولتهای استانی، لذا در این مورد هم شما داری اشتباه میکنی.
      در مورد قتل و اینها هم حفظ امنیت وظیفه پلیس هست، اینکه ۴ نفر جنایتی یا جرمی را مرتکب شده اند دلیل بر اعمال قوانین تبعیض آمیز بر همه افراد نیست!
      اگر زندانهای آمریکا یا کانادا پر از ایرانی میبود، ورود ایرانی ها به آن کشورها سخت تر میشد اما پس از ورود به آن کشورها به هیچ وجه قوانین یا بخش نامه های تبعیض آمیز بر علیه ایرانی ها وضع نمیشد و از ورود آنها به مناطق توریستی و تفریحی جلوگیری نمیشد چون آن کشورها برخلاف ایران، پایبند به مبانی حقوق بشر هستند!
      همه باید تابع قانون باشند اما قانون مبتنی بر حقوق بشر و نه قانون تبعیض آمیز و نژادپرستانه. آیا شما قانون یهودی ستیزانه آلمانها در زمان نازی ها را هم میپذیرفتی؟!

    • ALI آوریل 24, 2012 در 3:45 ق.ظ.

      Dooste azizam man ba shoma kamelan movafegham. hame chiz ro be dorosti tozih dadin. man dar Canada zendegi mikonam. zamani ke montazere Visa boodam hodoode 1 sal checke amniatim tool keshid. farayande checke amniati az safie etehadieye Europe, US, Canada, Police beynolmelal, va bayad migzasht ta tayid beshe ke hichgoone sabegheye manfi nadaram. in keshvarayi ke jenabe mostatab aghaye ALFRED nam bordan asheghe cheshmo abrooye hich mohajeri nistan. baraye mohajerat be keshvareshoon ya bayad tahsilate takhasosi va sabegheye kare mortabet dashte bashi va ya bayad sarmayeye hengoft ba khodet bebari. Behtare ke ma ham JAV GIR nashim. nekbato badbakhti az saro koole sarzaminemoon dare bala mire. bejaye inke ghoseye motajavezin be zanane sarzaminemoono bokhorim behtare yekami ham aghelane va bedooor az shetabzadegi ezhare nazar konim.

  5. tahmooreth آوریل 24, 2012 در 3:20 ق.ظ.

    جناب! شما یعنی ایرانیان خارج از کشور با افغانی ها فرق دارید. چون با مجوز رفته اید. ولی بیش از 99 درصد افغانی های ایران قاچاقی و بدون مجوز به ایران آمده اند و عملا مصداق متجاوز محسوب می شوند. وقتی حکومت مرکزی دچار ضعف است و نمی تواند ورود آنها را کنترل کند کار دیگری به جز مواردی که دیده اید از دست کسی بر نمی آید.
    اگر ورود افغانی ها به جایی ممنوع می شود نه به خاطر نژاد آنها بلکه به خاطر مزاحمت و عدم امکان کنترل آنهاست. چون هیچ کدامشان حتا مشخصات واقعی و ثبت شده هم ندارند. نه از نظر سلامتی و بهداشتی کنترل شده اند و نه موارد دیگر . خواهش می کنم تا از تمام جوانب یک قضیه مطلع نشده اید درباره آن اظهار نظر نکنید.

  6. tahmooreth آوریل 24, 2012 در 3:24 ق.ظ.

    ضمنا اینقدر تعداد افغانیها زیاد شده است که در بسیاری از شهرها تعداد آنها بیش از ایرانی هاست. مثل قم، شهر ری، شهریار، یزد و …
    تمام روستاها و نقاط دور افتاده از افغانی ها پر شده است.
    چرا چشم بسته و بدون تفکر یک سری مفاهیم غربی را تکرار می کنید. هیچ کدام از کشورهای غربی خودشان چنین وضعیتی را تحمل نمی کنند. می توانید به کمپهای پناهندگان در کشورهای مختلف غربی مراجعه بکنید تا وضعیت اسفناک مهاجران آنجا را هم از نزدیک ببینید.

    • آلفرد آوریل 24, 2012 در 3:28 ق.ظ.

      عزیز من این مدیر کل در بخش نامه گفته همه افغانی ها اعم از مجوزدار و بدون مجوز از جمله آنهایی که با گذرنامه و به شکل قانونی وارد ایران شده اند هم نباید به مازندران بروند. گفته همه افغانی ها، همه…!
      من متاسفم که به جای اعتراض به این رفتار تبعیض آمیز حکومت، از آن حمایت میکنید یا به طریقی در صدد توجیه آن هستید!!!

      • tahmooreth آوریل 24, 2012 در 10:00 ق.ظ.

        مشکل اینجاست که من یک نفر به عنوان یک ایرانی، مجوزی که این حکومت صادر کرده باشد را به رسمیت نمی‌شناسم همانطور که صدا و سیما، کتابهای درسی و تاریخی، محدودیتهای اینترنتی و کلا قانونهایش را به رسمیت نمی شناسم. بازهم تاکید می کنم مشکل خود من با این قضیه بیشتر بر روی تعداد افغانیهای مهاجر به ایران است . حکومت ایران خودش موافق این قضیه است. با کمک افغانی ها هرگونه تلاشی برای اعتصابهای کارگری را از بین برده است . ایرانی جماعت را مجبور کرده است که در رقابت با افغانی ها با پایین ترین دستمزدها کار بکنند. با توجه به مشاهداتم شک ندارم که اگر افغانیها نبودند اعتراضات و اعتصابات کارگری تا کنون صدها بار شکل گرفته بودند و حکومت سرنگون شده بود. تصور نکن که حکومت ایران بی دلیل از ورود آنها جلوگیری نمی کند.
        ضمن اینکه برای از بین بردن ملی گرایی و یکپارچگی کشور نیز به سیل مهاجران نیازمند است.

        همچنین بدیهی است که چون سایت شما در ایران فیلتر است هر کسی از این سایت بازدید می کند از فیلتر شکن استفاده کرده است و بنابراین آی پی کشورهای غربی را خواهد داشت. (اشاره به پاسختان به کامنت یکی از دوستان)

        در متن اعلامیه حقوق بشر هم آمده است که حق تابعیت کشورها با توجه به امکانات کشورها می تواند داده بشود. بنابراین این کار مخالف حقوق بشر هم نیست. ضمنا من یک بار هم ندیده ام که کسی در ایران به یک افغانی به صرف افغانی بودنش بی احترامی بکند.
        کشورهای خارجی هم در هر حال برای کنترل سیل مهاجران به کشورهایشان از خشونت استفاده می کنند، در این شک نداشته باش غیر از این ممکن نیست. هیچ کسی با تعارف و خواهش در پشت مرزها نخواهد ایستاد. تصرف یک کشور می تواند به دو صورت انجام بگیرد. 1ـ حمله دسته جمعی و استفاده از سلاح 2ـ سیل مهاجرت افسارگسیخته 3ـ تملک منابع طبیعی و زنها!!

        بهترین و تحصیل کرده ترین و نخبه ترین قشرهای ایرانی به اروپا آمریکا مهاجرت کرده اند آنوقت شما آنها را با افغانیهای ایران مقایسه می کنید!! :)) پیشنهاد می کنم یک به شهر ری بروید و سوار اتوبوسهای باقر شهر بشوید!! (لول) متاسفانه دوری از ایران باعث شده است که هیچ تصوری از تعداد عظیم مهاجران و همین طور طبقه اجتماعی آنها نداشته باشید.

      • tahmooreth آوریل 24, 2012 در 10:04 ق.ظ.

        مشکل اینجاست که من یک نفر به عنوان یک ایرانی، مجوزی که این حکومت صادر کرده باشد را به رسمیت نمی‌شناسم همانطور که صدا و سیما، کتابهای درسی و تاریخی، محدودیتهای اینترنتی و کلا قانونهایش را به رسمیت نمی شناسم. بازهم تاکید می کنم مشکل خود من با این قضیه بیشتر بر روی تعداد افغانیهای مهاجر به ایران است . حکومت ایران خودش موافق این قضیه است. با کمک افغانی ها هرگونه تلاشی برای اعتصابهای کارگری را از بین برده است . ایرانی جماعت را مجبور کرده است که در رقابت با افغانی ها با پایین ترین دستمزدها کار بکنند. با توجه به مشاهداتم شک ندارم که اگر افغانیها نبودند اعتراضات و اعتصابات کارگری تا کنون صدها بار شکل گرفته بودند و حکومت سرنگون شده بود. تصور نکن که حکومت ایران بی دلیل از ورود آنها جلوگیری نمی کند.
        ضمن اینکه برای از بین بردن ملی گرایی و یکپارچگی کشور نیز به سیل مهاجران نیازمند است.

        همچنین بدیهی است که چون سایت شما در ایران فیلتر است هر کسی از این سایت بازدید می کند از فیلتر شکن استفاده کرده است و بنابراین آی پی کشورهای غربی را خواهد داشت. (اشاره به پاسختان به کامنت یکی از دوستان)

        در متن اعلامیه حقوق بشر هم آمده است که حق تابعیت کشورها با توجه به امکانات کشورها می تواند داده بشود. بنابراین این کار مخالف حقوق بشر هم نیست. ضمنا من یک بار هم ندیده ام که کسی در ایران به یک افغانی به صرف افغانی بودنش بی احترامی بکند.
        کشورهای خارجی هم در هر حال برای کنترل سیل مهاجران به کشورهایشان از خشونت استفاده می کنند، در این شک نداشته باش غیر از این ممکن نیست. هیچ کسی با تعارف و خواهش در پشت مرزها نخواهد ایستاد. تصرف یک کشور می تواند به دو صورت انجام بگیرد. 1ـ حمله دسته جمعی و استفاده از سلاح 2ـ سیل مهاجرت افسارگسیخته 3ـ تملک منابع طبیعی و زنها!!

        بهترین و تحصیل کرده ترین و نخبه ترین قشرهای ایرانی به اروپا آمریکا مهاجرت کرده اند آنوقت شما آنها را با افغانیهای ایران مقایسه می کنید!! :)) پیشنهاد می کنم یک به شهر ری بروید و سوار اتوبوسهای باقر شهر بشوید!! (لول) متاسفانه دوری از ایران باعث شده است که هیچ تصوری از تعداد عظیم مهاجران و همین طور طبقه اجتماعی آنها نداشته باشید

      • tahmooreth آوریل 24, 2012 در 10:40 ق.ظ.

        ابتدا عذر خواهی می کنم که مطلبی که نوشتم به علت استفاده از صفحه کلید گوشی و فیلترشکن انسجام کافی ندارد. نزدیک به ده بار کامنتم را ارسال کردم تا نهایتا ارسال شد.

        یک مطلب دیگر اینکه صحبتها و اقدامات افرادی مانند این مدیر کل کاملا شخصی است و در خلاف سیاستهای کلی نظام می باشد. مطمئن باشید حکومت بی سر و صدا، ایشان را مجبور به انجام اقداماتی برعکس صحبتهایی که کرده است می کند.
        به عنوان نمونه یکی از شعارهای تبلیغاتی بسیار عامه پسند احمدی نژاد بیرون کردن افغانیها بود که همین شعار در محله های فقیر نشین که بیشتر با افغانی ها برخورد دارند برای وی بسیار محبوبیت ایجاد کرده بود. متاسفانه بعد از این که وی به ریاست جمهوری رسید تعداد افغانیها رشد انفجار گونه پیدا کرد. و اگر قبل از آن اکثرا تنها و مجرد بودند بعد از آمدن احمدی نژاد هر کدامشان پانزده بیست نفر زن و بچه نیز از افغانستان با خودشان آوردند که تمام این موارد نشان می دهد وجود افغانی یک سیاست کلی در این نظام است.
        ضمنا به شما جایزه می دهم اگر بتوانی نیم ساعت در اتوبوس داخل شهری یا مترو یا تاکسی کنار یک افغانی بنشینی بدون حالت اشمئزاز … !! :))
        همه اینها را گفتم که بگویم به عقیده من برعکس شما از افغانیها نه تنها نباید حمایت کرد بلکه به علت اینکه مصداق کامل متجاوز میباشند می بایست با آنها مقابله کرد و از اقدامات شخصیه مسئولانی مانند این مدیر کل حمایت نیز کرد.

        • سعید آوریل 24, 2012 در 7:59 ب.ظ.

          اگه‌ با این حرفا رو اروپا میزدی حتما دادگاه‌ میرفتی و مجازات میشدی اما چون تو یه‌ مملکت خر تو خر و بی فرهنگی تشویقم میشی. جالبه‌ اینه‌ که‌ همین آدم وقتی پاشو میذاره‌ اروپا به‌ زمین و زمان فحش میده‌ که‌ این غربیا نژادپرستن در حالیکه‌ حقوقی که‌ میگره‌ از جیب مردمه‌… واقعا سیاستمدارای هر مملکتی آینه‌ای از آدمای اون مملکتن به‌ این گفته‌ باور پیدا کردم

          • یعقوب آوریل 25, 2012 در 3:44 ق.ظ.

            نگران نباش. اروپایی ها هر گز مرزهایشان را به حال خود رها نمی کنند که چنین مشکلی پیش بیاید و نیاز باشد که یک نفر اینقدر صریح موضع بگیرد.
            صدها زندانی سیاسی ایرانی در پشت مرزهای کشورهای اروپایی می میرند یا در کمپهای پناهندگی عمرشان تباه می شود یا به ایران دیپورت می شوند و به دست آخوندها می افتند ولی اروپاییها راهشان نمی دهند. تازه این شرایط برای مهاجرانی است که وضع مالی وتحصیلی خوبی دارند یا معترض سیاسی هستند. به افرادی عادی که دیگه اصلا هیچی.

            • انتقاد از خود آوریل 25, 2012 در 12:50 ب.ظ.

              دلیلش اینه که طرف با زن شوهر دار خوابیده، شوهرش فهمیده.
              فرار کرده رفته اروپا، گفته من روزنامه نگار بودم و پناهنده سیاسی.
              سال بعد هم که جواب گرفته برگشته ایران که پاسپورت غربیش رو به رخ هموطنش بکشه.
              برادر من ۳۴ ساله که از ایران پناهنده میره اونور، کمی وجدان داشته باشید.

              تازه اصلا داستان مقایسه کردن با غرب نیست، داستان نژاد پرستیه ! چرا همش ما باید با غرب خودمون رو مقایسه کنیم مگه خودمون عقل نداریم ؟؟؟؟ 😦

  7. hamid آوریل 24, 2012 در 6:11 ق.ظ.

    من نزدیک مرز مکزیک زندگی میکنم هر ساله هزاران نفر مکزیکی بصورت غیر قانونی وارد خاک امریکا میشوند وپلیس مرزی تمام تلاش خودش را بکار میبندد که این مهاجران را دستگیر و به خاک خودشان برگرداند
    ولی از آنجایی که عده زیادی از این مهاجرین در صحرا از تشنگی تلف میشدند وعده بیشماری حین فرار های شبانه در بزرگراه ها بر اثر برخورد با خودروهایی که باسرعت در حال رفت وآمد بودند از بین میرفتند
    مسئولین کنار بزرگراه های منطقه تابلوهای هشدار نصب کردند ﴿ با تصویر زن ومرد وکودکی در حال فرار﴾ که رانندگان آنها را زیر نگیرند و همچنین در بیابانها بشکه های آب گذاشتند که این فراریان از تشنگی نمیرند حالا به تکلیف خلاف و قانون شکنیشان بعدا رسیدگی میشود
    بهر حال انسانندو حفاظت از جانشان با مسئولین است
    اگر هم گناهی مرتکب شوند یا به زنی﴿تجاوز﴾شده همه آن ملت گناهگار نیستند

  8. علي آوریل 24, 2012 در 6:36 ق.ظ.

    به نام خدا
    آلفرد عزیر سلام
    نمی دانم در کجایی و مشغول به چه کاری و با چه اعتقادات و مذهبی؟ اما من که یک مهاجر افغانی و ساکن ایران هستم از نوشته های پاک و خالصانه ات تشکرو قدردانی میکنم. نوشته هایی که از ایران آمده بود را خواندم. بدون هیچ تعصب و غرض ورزی و به امید اصلاح عزیزان ایرانی میگویم تعداد زیادی از شما متاسفانه نژاد پرست هستید. این مطلب را تا وقتی مهاجر افغانی و ساکن ایران نباشی هرگز متوجه نمیشوی. از نوع نگاه ایرانیها از نوع حرف زدنشان از نوع رفتارشان. حتی از همین نوشته هایی که در نظرات آمده و نمونه ای از خروار فرهنگ و اعتقاد مردم ایران است به این نوشته ها دقت کنید 99درصد قاچاقچی–ناقلین مالاریا—
    متجاوز–غیر قانونی–
    صرفا برای اطلاع شما می گویم تا از خواب غفلت بیدار شوید البته اگر خود را به خواب نزده باشید. تعداد بسیاری از مهاجرین افغانستانی طی سالهای دهه 1360 به دنبال جنگ شوروی با افغانستان به ایران آمده و در زاهدان به عنوان یک پناهنده پذیرش رسمی شده اند. هیچکدام به قصد تجاوز و آدم کشی و قتل و کشتار نیامدیم تا جایی که من سراغ دارم هیچ کدام هم مالاریا نداشتیم ما تنها پناهجویانی بودیم که به کشور مسلمان و هم زبان خود به پناه آمده بودیم. اما از همان سالهای نخست مانند همین اظهارات الانی که عزیزان ایرانی پیام گذاشته اند به ما نگاه شد هرگز شبی با خیال آسوده و خوش سر بر بالین نگذاشتیم وقتی در کوچه و بازار در مدرسه و نانوایی در شهر و روستا به ما به چشم انسانهای پست و حقیر نگاه میشد وقتی به ما سگ افغان میگفتند وقتی چند نفری بر سر یک افغانی میریختند و او را کتک میزدند و دادگاه و پاسگاه هم تا میفهمید طرف افغانی است به نفع ایرانیها حکم میداد. وقتی به سختی در غربت جان میکندی تا نان شب خانواده ات را پیدا کنی اما آنقدر منت میدادند و آنقدر توهین میکردند که همان یک لقمه نان خشک هم از زهر در دهانت تلخ تر میشد.
    سخن آخر
    شما را به کسی که میپرستید و شما را به هر چیزی که قبول و دوست دارید قسم میدهم. این صحبتهای برادر عزیز آلفرد بسیار شبیه تر به مضمون آیه های قران و سخنان معصومین (علیهم السلام) است تا اظهارات کینه آمیز شما. اگر مسلمانید والله رزق هر بنده ای دست خداست و او ضامن روزی همه مخلوقاتش هست و می تواند بدون اینکه از دهان کس دیگر بگیرد به همه بندگانش روزی بدهد. اگر معتقد به دین هستید کمی مطالعه و تحقیق کنید.
    اما اگر بی دین و لائیک هستید لااقل انسان هستید و فطرت و وجدان دارید وجدان پاک هیچ انسانی نمیتواند یک انسان دیگر را تحقیر کند . همه فرهنگ و رفتار خارجیها و کشورهای غربی بد نیست. الان در آمریکا یک سیاهپوست که اصالتا از آفریقا آمده اند رئیس جمهور شده شما را به جان عزیزانتان آیا تا 100 سال دیگر هم فرهنگ عمومی ایرانیها به آنجا میرسد که یک سیاهپوست را آدم حساب کنند چه رسد به اینکه به عنوان رئیس جمهور به او رای دهند؟
    برادر عزیز آلفرد از تو ممنونم که نوشته ات از فطرت پاک و الهیت سرچشمه گرفته . امیدوارم در دنیا و آخرت سعادتمند باشی.
    علی – مهاجر غریب افغانی از ایران

    • آلفرد آوریل 24, 2012 در 3:08 ب.ظ.

      مرسی علی جان که مطلب را خواندی، بله من با تو هم نظر هستم، متاسفانه خیلی از ما ایرانی ها نژادپرست هستیم!، از یهودی ستیزی بگیر تا عرب ستیزی و افغان ستیزی و غیره! امیدوارم با افزایش سطح آگاهی عمومی و فرهنگ سازی به تدریج این پدیده زشت از بین برود یا حداقل کمرنگ شود. زندگی بر وفق مرادت باشد، خوش و سالم باشی، ارادتمند

      • انتقاد از خود آوریل 24, 2012 در 5:21 ب.ظ.

        واقعا وقتی نظرات را میخونم، حالم از خودم و هر چی تفکر بدوی ایرانیه به هم میخوره.
        حقمونه که جمهوری اسلامی بزنه تو سرمون!
        خدا خرش رو میشناخته که شاخ نداده 😦

        ما در وبلاگ انتقاد از خود در همین موارد مطلب میگذاریم که شاید باعث شود خواننده لحظه ای بیاندیشد.

    • تهمورث آوریل 24, 2012 در 4:39 ب.ظ.

      شرمنده که اسباب پذیرایی بیشتر از این مهیا نیست.
      راستش شغل پدرم را که یک افغانی گرفته
      و مادرت هم که کمرمان را شکسته. هر زن افغان بیش از 10 بچه می زاید و 9 نفرشان را به ایران می فرستد.
      در هر حال ببخشید که شما به جای ایستادگی و دفاع از وطنتان در مقابل شوروی و … به ایران گریخته اید و ما توانایی سیرکردنتان را نداریم.
      فقط می توانم بگویم مال بد بیخ ریش صاحبش. این مملکت را رها کنید و به کشور بهتری بروید. بگذارید ما هم به درد خودمان بسوزیم و بسازیم. ایران خودش یک کشور بحران زده است. توانایی حمایت از شما ها را دیگر ندارد. این دوستانی که در حمایت از شما مطلب می نویسند خودشان مهاجرند و همدرد و از همه مهمتر شکم سیر و برخوردار از رفاه کشور میزبان

      • سارا آوریل 24, 2012 در 7:53 ب.ظ.

        طوری حرف میزنه‌ انگار از جیبش شکم این بدبختا رو سیر میکنه‌ مرد حسابی هر چه‌ کار غیرممکنه‌ این بیچاره‌ها در قبال کمترین پول انجام میدن…. تو اینقدر بدبختی که‌ نمیدونی بیکار شدن پدرت مال سیاستهای حکومتیه‌ که‌ با دنیا درافتاده‌ هزاران دلیل داره‌ که‌ مهاجران آخریشن. ریشه‌ اینکار در خود بزرگ بینی ابلهانه‌ و احمقانه‌ ست نه‌ دلایل فرهنگی… حقا که‌ این ملت لیاقتشون بیشتر از احمدی نژاد نیست. مشکل اینکه‌ ماهام باید چوب حماقت امثال شما رو بخورم

        • علی آوریل 25, 2012 در 5:48 ق.ظ.

          خانم افغانی که اسم سارا را برای خودت انتخاب کردی!
          هنوز سازمان ملل هیچ مصوبه ای نداره که مرزها را حذف کرده باشه. منابع و امکانات هر کشوری در درجه اول متعلق به مردم همان کشوره.
          اینکه نمی شه مردم یک کشوری، سرزمینشونو بدهند دست یک عده دزد و جنایتکار مثل طالبان و بعد خودشان رها کنند بروند به یک کشور دیگه و خراب بشند سر اونها.
          همین وضعیت در مورد ایرانیهای خارج از کشور هم صادق است. باید بمانند و در این مملکت برای آبادانی آن بکوشند و سعی در حل مشکلات آن داشته باشند وگرنه همان بهتر که اظهار نظر نفرمایند.
          در پایان امیدوارم یک شوهر افغانی ببخشید پاکستانی خداوند نصیب شما بفرماید. آمین 🙂

      • انتقاد از خود آوریل 25, 2012 در 1:02 ب.ظ.

        من یکی از همون دوستانی هستم که مخالف عقیده شما است .
        در شهر اراک زندگی میکنم.
        شما درک نمیکنید منظور از نژاد پرستی چیه !
        صحبت از ماندن و یا رفتن این مهاجران از کشور ایران نیست، صحبت از طرز برخورد ایرانی ها است ! هیچ افتخاری نیست که خودتان را بهتر از آنها میدانید !

        من و شما که در ایران ماندیم، آیا تونستیم غلطی کنیم و به قول شما ، مشکلات داخلی را حل کنیم ؟ آیا تونستیم آخوند ها را پایین بکشیم ؟
        نه نتونستیم ! چون اینکاره نیستیم ! چون فقط بلدیم غر بزنیم و تقصیر را به گردن دیگری بیندازیم. به خارج نشین ها توهین میکنیم ، افغان ها را حیوان میدانیم، از عربها متنفریم، ترکها را احمق میدانیم و در نهایت این رژیم را سرنوشت خود میدانیم.

        بیدار شو هموطن 😦

  9. nashenas آوریل 24, 2012 در 6:44 ق.ظ.

    من در مورد افغانی هایی صحبت می کنم که غیر قانونی وارد شدند یا اگر قانونی وارد شدند مدت اقامت قانونی آنها به اتمام رسیده و الان به صورت غیر قانونی اقامت دارند و افغانی هایی که از طریق غیر اخلاقی تبعه ایران شدند( ازدواج با دختران خانواده های فقیر در ازای پرداخت پول به والدین) در مورد افغانی هایی که به طور قانونی وارد شده اند و قانونی اقامت دارند و از طریق درست تابعیت ایران را دارند با شما موافقم.
    ولی باید برای شما و دیگر خوانندگان مطالبی را عرض می کنم:
    در خصوص مهاجرت به کشو ر امریکا :
    1- در سفارت هنگام مصاحبه برای اخذ ویزا باید به طور کامل و شفاف گذشته خود را بیان کنی. (رزومه) .
    2-هدف خود از رفتن به امریکا را دقیقا با جزئیات شرح دهی
    3- آفیسر باید متقاعد شود که شما قصد اقامت دائم در امریکا را ندارید
    4- نامه بانکی مبنی بر اینکه توانیی مالی برای پرداخت کلیه هزینه خود را در طول مدت اقامت دارید ارائه شود
    5-عکس با چهره تطبیق داده میشود
    6-انگشت نگاری صورت می گیرد
    7- پرونده برای بررسی به وزارت خارجه امریکا ارسال میشود
    8-در صورت کلیر شدن ویزا داده میشود
    9-در فرودگاه امریکا فرم های مهاجرت دقیق پر میشود
    10-محل اقامت مشخص شود
    11-مجددا انگشت نگاری
    12- سکیوریتی چک انجام میشود
    13-در صورتیکه تبعه یکی از کشورهای اسپانسر تروریسم باشی از جمله ایران مجددا سکیوریتی انجام می شود SSSS
    14- از هرگونه در امدی مالیات پرداخت شود.
    15- برای هر گونه خریدی مالیت داده شود
    16- از دارایی های شما مالیات گرفته میشود سوبسید به شما پرداخت نمیشود
    17-بعد از انقضای ویزا از امریکا باید خارج شوید.

    عبور غیر قانونی از هرمرزی در هر کشوری مجارات مرگ می تواند داشته باشد. مرزبان اجازه شلیک دارد
    بیشار افغانی ها غیر قانونی واردشده اند. بدون اینکه هویتشان معلوم باشد. کار می کنند ولی چون غیر رسمی هستند مالیات نمی دهند تا قبل از هدفمندی یارانه از سوبسید عمومی بهرهمند بودند. چند سال قبل جایی خوندم که میزان بهرهمندی افغانی ها از سوبسید سالانه 2 برابر در آمد کل کشور افعانستان بوده که رقم بسیار گزافی هست.مالیات معلم حق التدریس برای مجرمین افغانی در زندانها مصرف میشود ساليان سال در امنیت در ایران زندگی کردند امروز شما بحث تبعیض نژادی راه انداختی. خواستی دولت ایران رو نژاد پرست جلوه بدی ولی غافل از اینکه اکثریت جامعه جهانی و مردم افغان که در ایران افغانستان و سایر کشورها هستند واژه های رژیم ایران، ایران و ایرانی رو تفکیک نمی کنن. و یک انگ نژاد پرستی داری به خودمون می چسبونی. حتی خود دولت ايران هم در طی سی سال گدشته کلی با افغانی ها راه اومد اونوقت شما با شیر کردن این لینک در فضای مجازی و داغ کردن اجر محبتی رو که سالیان سال دولت ایران ومردم ایران به افغانی ها داشتند رو تضییع می کنی و چهره ایران ایرانی رو در دنیا تخریب . آدم دلش می خواد از دست شما جو زده ها سرش رو به دیوار بکوبه

    • سعید آوریل 24, 2012 در 9:42 ب.ظ.

      یعنی الان تو آمریکا رو با ایران مقایسه‌ میکنی؟؟؟؟ عجب توهمی

      • nashenas آوریل 26, 2012 در 3:38 ب.ظ.

        شما ها ظاهرا نژاد پرست نیستین. برای ژست فرهیختگی گرفتن. .گرنه باطنا بیشتر از همه نژاد پرستین. چرا نمیشه ایران رو با امریکا مقایسه کرد؟ امریکا باید سخت گیری کنه ایران در دروازه رو باز کنه بگه بفرمایید همه تو. این خوبه نه؟

  10. nashenas آوریل 24, 2012 در 6:50 ق.ظ.

    در ایران تابعیت بر اساس خون هست نه خاک

    • انتقاد از خود آوریل 24, 2012 در 5:23 ب.ظ.

      و شما به این مورد افتخار میکنی ؟
      وای بر من که هم وطن شما محسوب میشم 😦

      • nashenas آوریل 24, 2012 در 10:26 ب.ظ.

        شما در دورنگی روی شتر مرغ رو سفيد کردی وقتی نوروز ميشه همتون فرزندان کوروش هستيد و افتخار می کنيد از نسل کوروش و داريوش و خون آنها در وجودتان جاريست. اينجا شديد فرزند چنگيز و تيمور و اينکه تابعيت بايد بر اساس خاک باشه. شما که از دانش حقوق اطلاعی نداری لطفااظهار نظر نکن. يک اظهار نظر غلط کردی و اصرار داری ازش دفاع کنی. موضوع مهاجرت غير قانونی رو عنوان نژاد پرستی دادی. يک کم به حرفات و نوشته هات فکر کن !!!

      • علی آوریل 25, 2012 در 5:49 ق.ظ.

        و وای هم بر ما که هم وطنی ببخشید وطن فروشی مثل شما داریم!!

  11. nashenas آوریل 24, 2012 در 6:51 ق.ظ.

    فرزند اتباع افغانی نمی تواند تابعیت ایرانی داشته باشد

    • انتقاد از خود آوریل 24, 2012 در 5:26 ب.ظ.

      اگر مادر ایرانی باشد و پدر افغانی ، شناسنامه ایرانی نمیدهند.
      چرا ؟ چون ما نوادگان چنگیز و عرب هستیم و زن رو انسان حساب نمیکنیم.
      و تو افتخار کن به این !!!

  12. nashenas آوریل 24, 2012 در 7:22 ق.ظ.

    در ضمن آلفرد عزیز که میگی «گفته همه افغانی ها، همه…!»
    مثال برات میارم. حتی یک نمونه از اینکه کشور ایران در خاک امریکا کار تروریستی انجام داده بشه یا یک ایرانی چنین کاری کرده باشه نیست . دولت امریکا ایران رو به عنوان یک کشور اسپانسر تروریسم در لیست سیاه قرار داده و امروز این اتباع ایرانی هستند که تاوان میدن برای کار نکرده. برای گرفتن یک ویزا باید از هزار خان رد بشی. پدر و مادر برای دیدار فرزندشون نمیتونن ویزا بگیرن بیان امریکا

  13. nasim آوریل 24, 2012 در 8:07 ق.ظ.

    تفکر ایرانی:عربها،سوسمار خور،افغانی،مجرم،هندی ،مار خور.آفریقایی فیل و میمون خور،شرق آسیا سگ و سوسک خور،اروپایی خوک خور،ایرانی پیتزا خور،با کلاس،متمدن،با فرهنگ،با قاموس دروغ و کلاه برداری و جعل اشنایی نداره.کسی نیست بگه آخه ابله،همین افغانی که تو میگی مجرمه،چرا تو اروپا اینجوری نیست؟خیلی مردم آروم و تابع قانونی هستند..پس هر چه هست از رفتار زشت،نا پسند و متکبرانه شماست که نژادپرستی کورتون کرده.

    • تهمورث آوریل 24, 2012 در 4:28 ب.ظ.

      انشاءالله یک شوهر افغانی نصیبت بشود، از این با فرهنگهایشان که در ایران هستند نه آنهایی که در اروپا هستند. ]:)
      نمی فهمی که افغانیهایی که در اروپا هستند از هزار صافی و فیلتر رد شده اند تا اقامت گرفته اند. مثل ایران نیست که حتا شناسنامه هم نداشته باشند. :|||||

    • انتقاد از خود آوریل 24, 2012 در 5:29 ب.ظ.

      آزادگی، هنریست که همگان ندارند!
      ممنون

    • Irandokht آوریل 27, 2012 در 8:56 ق.ظ.

      دوست عزیز، برای اینکه متوجه بشی‌ که افغانها خیلی‌ بیشتر از ایرانیها نژاد پرست و قوم و قبیله پرست هستن، باید با اونها در خارج از کشور ارتباط برقرار کنی‌. اونها نه تنها هموطنان خودشونو به خاطره همشهری یا هم قبیله نبودن تحویل نمیگیرن، بلکه عربها و سیاه پوستا رو به بدترین شکل مورد تمسخر قرار میدان و حرفهای غیر انسانی‌ در موردشون می‌زنن و ازشون فرارین.

      • Irandokht آوریل 27, 2012 در 9:06 ق.ظ.

        تازه وقتی‌ خارج از کشور به یه افغانی بر می‌خوری طوری باهات رفتار می‌کنه که انگار وارد سرزمین اون شودی و جای اونو تنگ کردی، حالا تصور کن اگه واقعا می‌خواستی پاتو بذاری تو سرزمینش چه بالایی‌ سرت میومد.

        در ضمن اینجا معلوم نیست کی‌ افغانیه کی‌ ایرانی‌، به اسامی و ابراز ملیت کردن‌ها اعتماد نکنید.

  14. شاهو آوریل 24, 2012 در 4:07 ب.ظ.

    خوشحالم که‌ میبینم یه‌ ایرانی به‌ این حرکت اعتراض مینکه‌ و میپذیره‌ این کار مصداق کامل نژادپرستی ست. ایرانیان بشدت به‌ این تلنگرها نیازمندند و متاسفانه‌ طبقه‌ ی روشنفکر احساس نیاز به‌ هشیاری ملتش را نمیکند. این کار که‌ با اقوام ایرانی هم شده‌ و نتیجه‌ ی آنرا اکنون در خواسته‌های گروههای سیاسی میبینید که‌ خواستار جدایی از ایران میباشند، آثار بشدت مخربی برای ایران دارد و تخم کینه‌ را در دلهای بسیاری میکارد. من در انگلیس زندگی میکنم و وقتی کسی از نژادپرستی انگلیسی ها میگوید فورا یاد رفتار ایرانی ها با افغانی ها میفتم و با مقایسه‌ با آن هیچ نژادپرستی در انگلیسیها نمیبینم . فکرش را بکنید اگر در ایران به‌ افغانیها از پول مالیات مردم حقوق بدهند و خانه‌ ی مجانی در اختیارشان بگذارند چه‌ میشود! در خیال هم امکان پذیر نیست اما تمام پناهجوها از هر جای دنیا از حقوق زیادی در اینجا برخوردارند…. مگر خارجی که‌ اینجا مرتکب جرم میشود را با خانواده‌ش اخراج میکنند؟ خیر برای جرمش محاکمه‌ میشود و ممکن است زندان…….. لااقل شما که‌ خارج نشینید هموطنان نژادپرستتان را آگاه کنید. با تشکر

    • انتقاد از خود آوریل 24, 2012 در 5:33 ب.ظ.

      ممنون از نگرش شما.
      ایرانی نژاد پرست ضعف کش است ! همین ایرانی اگر کسی از کشورهای غربی رو ببینند، نوکری هم برایش میکنند. (داخل ایران)
      به قول نسیم (از نظرات بالا) : تفکر ایرانی:عربها،سوسمار خور،افغانی،مجرم،هندی ،مار خور.آفریقایی فیل و میمون خور،شرق آسیا سگ و سوسک خور،اروپایی خوک خور،ایرانی پیتزا خور،با کلاس،متمدن،با فرهنگ،با قاموس دروغ و کلاه برداری و جعل اشنایی نداره (ایرانیهای خارج از کشور)

      به ما سر بزنید در وبلاگ، انتقاد از خود

  15. بهروز آوریل 24, 2012 در 4:15 ب.ظ.

    آلفرد جان، نمی خواهید در خصوص افشاگری بسیار مهم و اخیر نوریزاد در خصوص پرواز IR655 مطلبی بنویسید؟!
    این مطلب رو باید پشتیبانی کرد. اگر توجه کرده باشید، سایت های سبز صدایش را در نیاورده اند.

  16. تهمورث آوریل 24, 2012 در 4:20 ب.ظ.

    ما ایرانی جماعت هر بلایی به سرمان بیاید حقمان است.
    نمیدانم این چه تخمی است که پراکنده شده و گریبان این مملکت را رها نمی کند. امان و امان از این روشنفکر نماها. کورمال کورمال یک سری ژستها و کلمات را بلغور می کنند بدون اینکه به اندازه یک گاو بفهمند و آثار و نتایج رفتارشان را سنجیده باشند.
    وقتی که خود غربیان که بانی حقوق بشرند در درجه اول منافع ملیشان را در نظر می گیرند این ها از شدت خوشی و بی غمی کاسه داغتر از آش شده اند.
    شما مصداق کامل کاتولیک تر از پاپ هستید.

    • انتقاد از خود آوریل 25, 2012 در 1:16 ب.ظ.

      دست و پا زدن و فریاد زدن همیشه نشانه بیداری نیست گاهی نشانه خواب بودن، کابوس دیدن و هذیان گفتنه. ما ایرانی ها دیگه کاملا تبدیل شدیم به ملت زنده باد مرده باد !

      ما وطن نداریم مگر اینکه کسی به کوروش توهین می کنه، یا اسم خلیج فارس رو عوض کنه یا آثارباستانی در حال نابود شدن باشن یا فیلم 300 ساخته باشه….

      ما دین نداریم مگر اینکه یکی یه جایی کاریکاتور پیامبر رو بکشه، یا بخوان قرآن بسوزونن، یا تو حرم و اماکن مقدس بمب بذارن.

      یه روز مهران مدیری میشه قهرمان ملی و همه برای قهوه تلخش سینه چاک می کنن، فردا میشه مزدور حکومتی، یه روز حیثیت افتخاری رو میبریم یه روز لیلا اوتادی میشه فاحشه، یه روز فوتبالیست ها دست بند سبز می بندن میشن افتخار ملی یه روز میرن با احمدی نژاد فوتبال بازی می کنن فحش شون میدیم، قبل از هر سری اخراجی ها میگیم ما فیلم این چماق به دست رو نمی خریم اما باز هم میشه پر فروش ترین فیلم سینما، یه روز میگن می خوان موسوی و کروبی رو بگیرن همه فیس بوک و دنیای مجازی و حقیقی میشه لینک و مطلب….،
      منبع : http://goo.gl/fdVFa

  17. mohammad آوریل 24, 2012 در 8:06 ب.ظ.

    بگذارید گوشه ای از تبعیضاتی که علیه افغانی ها در ایران میشود را برایتان بگویم.
    از زمانی که در ایران بودم یادم می آید که سخت ترین کارهای یدی به عهده ما افغانی ها بوده با کمترین دست مزد ها و با صداقت کامل و بدون هیچگونه حق بیمه ای. حتی همان دستمزد اندک را کارفرمایان ایرانی تمام و کمال پرداخت نکردند. چون مطمئن بودند که شکایت افغانی به هیچ جایی نمی رسد.
    از حق تحصیل محروم بودیم و اگر جایی به ما مجالی برای تحصیل می دادند با محدودیت های زیادی مواجه بودیم.خوب برادر عزیزی که میگویی افغانی بی سواد یا بی فرهنگ است، تو که خود را صاحب فرهنگ و ادب و فرزند کوروش کبیر می دانی چه مجالی به افغانی دادی تا او هم رشد فرهنگی کند و با سواد شود؟
    بله! افغانی هایی را دیدم با اینکه اقامت قانونی داشتند از ایران اخراج شدند بی آنکه اجازه دهند زن و بچه اش هم همراهش بیایند و زن و بچه های خردسال او مجبور به کارهای سخت و در نتیجه بچه ها محروم از تحصیل.
    مامور نیروی انتظامی ای را دیدم که با لگد به سینه پیرمردی افغانی زد چون فقط یک افغانی بود. بی آنکه نگران از بازخواست عمل خود باشد. به دختران و زنان افغانی تجاوز شد بی آنکه شکایتشان به جایی برسد. همه اینها بی آنکه تیتر اول روزنامه ها شود و مثلا بگویند «چند ایرانی به دختری افغانی تجاوز کردند.»
    هر سال چند روز قبل از نوروز ماموران نیروی انتظامی را میبینم که از افغانی ها اخاذی میکنند و قسمتی از عیدی خود را اینگونه دریافت می کنند.
    در مساله خفاش شب که در ابتدا او را افغانی معرفی کردند (بعدا معلوم شد که افغانی نبوده) تعداد زیادی از افغانی ها را آزار و اذیت کردند و عده ای را کشتند بی آنکه مجازات شوند.
    بله قبول دارم که عده ای از افغانی ها در ایران کارهای خلاف قانون انجام دادند (مگر ملتی یا قومی را می توان یافت که همگی آن ها خوب و یا همگی آن ها بد باشد.) و صد البته آنها مورد نفرت ملت افغانستان هستند. و باید مورد مجازات قرار بگیرند.
    همه اینها درد است و دردناک تر آنکه ملت بزرگ افعانستان و ملت بزرگ ایران دارای زبان مشترک فارسی، فرهنگ مشترک و حتی دین مشترک و مشترکات تاریخی فراوان هستند و اینگونه با هم رفتار میکنند.
    اما هیچکدام از این ناملایمات باعث نمی شود که بگویم «ایرانی ها بد هستند.» هرگز. چراکه با ایرانی های شریف و انسان دوستی هم برخورد داشتم که همیشه دعایشان میکنم.
    و حساب ملت بزرگ ایران را از عده ای بی خرد جدا میکنم. و از کسانی که در این وب سایت از حقوق انسانی افغانستانی ها دفاع کردند نهایت تشکر را دارم.
    یک لینک میذارم که به نظرم جالب اومد:
    http://news.gooya.com/politics/archives/2012/04/138380.php

    • یعقوب آوریل 25, 2012 در 3:37 ق.ظ.

      شما فقط برای من توضیح بده که چرا اصرار دارید به ایران بیایید؟
      چرا به جای اینکه در مملکت خود بایستید و با سرد و گرم آن مبارزه کنید و آنرا بسازید به اینجا آمده اید و عرصه را برای ما که خودمان هزاران بدبختی و گرفتاری داریم تنگ کرده اید؟
      خودت را به جای ما بگذار. اگر اکثر ایرانیها به افغانستان می آمدند و آنجا را می گرفتند شما راضی بودی؟
      می دانستی که اگر افغانیها نبودند تاکنون این حکومت توسط کارگران ایرانی دهها بار سرنگون شده بود و یک حکومت بهتری بر سرکار بود؟! الان کافی است تا یک کارگر ایرانی سر کار نرود تا به راحتی یک افغانی را به جای او بیاورند و حقوق کمتری هم به وی بدهند

  18. یعقوب آوریل 25, 2012 در 3:30 ق.ظ.

    آقایانی مثل آلفرد و … زمانی که از ایران می رفتند این مملکت را به آخوندها فروختند، می توانند صدها بار دیگر هم این مملکت را بفروشند. خدا به داد ما برسد اگر که شما ها دوباره به این مملکت برگردید.
    قدر مسلم در داخل کشور حتا یک ایرانی هم موافق گفته های آلفرد نیست. این کسانی که اینجا از این مطلب حمایت می کنند یا خودشان از این ایرانیانی هستند که عملا با ترک کردن کشور مملکت را به آخوندها فروخته اند یا اینکه افغانی اند مثل همین نسیم و …

    • انتقاد از خود آوریل 25, 2012 در 1:11 ب.ظ.

      من یکی از همون دوستانی هستم که مخالف عقیده شما است .
      در شهر اراک زندگی میکنم.
      شما درک نمیکنید منظور از نژاد پرستی چیه !
      صحبت از ماندن و یا رفتن این مهاجران از کشور ایران نیست، صحبت از طرز برخورد ایرانی ها است ! هیچ افتخاری نیست که خودتان را بهتر از آنها میدانید !

      من و شما که در ایران ماندیم، آیا تونستیم غلطی کنیم و به قول شما ، مشکلات داخلی را حل کنیم ؟ آیا تونستیم آخوند ها را پایین بکشیم ؟
      نه نتونستیم ! چون اینکاره نیستیم ! چون فقط بلدیم غر بزنیم و تقصیر را به گردن دیگری بیندازیم. به خارج نشین ها توهین میکنیم ، افغان ها را حیوان میدانیم، از عربها متنفریم، ترکها را احمق میدانیم و در نهایت این رژیم را سرنوشت خود میدانیم.

      بیدار شو هموطن

  19. ایرانی آوریل 25, 2012 در 4:29 ب.ظ.

    باور کن بحث تبعیض نژادی در این مورد نیست، افغان ها بخاطر اینکه خیلی از آنها بدون همسر در ایران ساکن هستن انگیزه تجاوز جنسی در آنها بالاست، این واقعیته ، کم کم مردم نسبت به افغانها حساس شدن، البته قبول دارم که تبعیض نژادی در ایران هست ولی خدایی این یکی فرق میکنه

  20. ایرانی آوریل 25, 2012 در 4:33 ب.ظ.

    البته تجربه شخصی خودم و خانواده ام مثبت بوده، افغانهای با شخصیت هم دیدیم، مثلا برای بازسازی منزل تعدادی افغان آمدند و هم در کارشان ماهر بودن هم در حجب و حیا، خوب این تجربه شخصیه نمیشه به همه افغانها تعمیم داد. هرجا فقر باشه مهاجرت غیر قانونی باشه انگیزه جرم و جنایت بیشتر میشه …

  21. mohammad آوریل 25, 2012 در 4:54 ب.ظ.

    (برای یعقوب):
    هیچ انسانی دوست ندارد در غربت زندگی کند و اگر زندگی می کند از روی جبر است. و افغانی هایی که به ایران مهاجرت کرده اند به این دلیل بوده که خانه و کاشانه و عزیزانشان را در آنجا از دست داده اند. و اگر امید واقعی به زندگی در آنجا بود بر می گشتند.
    اما بسیاری از آنها که در ایران ساکن هستند مجوز قانونی دارند. و مالیات پرداخت می کنند.
    شما نگاهتان را جهانی کنید و ببینید که عده ای به یک کشور دیگر مهاجرت میکنند بی آنکه امنیت جانیشان در کشور خود تهدید شده باشد و خوب دلایل خودش را داشته. چه برسد به افغانی که در کشور خود هیچ گونه امنیتی ندارد.
    چون وضعیت امنیتی در آنجا خیلی خراب است و نمی توانند برگردند دلیلی بر آن نمی شود که توهین و تحقیر کنید.اگر خود را فرزند کوروش کبیر می دانید به مرام و مسلک او توجه کنید. اگر خود را انسان مدرن و متمدن می دانید به قوانین بین المللی نگاهی بیندازید. و اگر معتقد به خدای متعال و اهل کتاب هستید به آیات او توجه کنید. در همه این ها اینگونه رفتارها توجیهی ندارد و از انسانیت بدور است.
    اما اینکه نمی توانید رژیم تان را تغییر بدهید تقصیر افغانی ها نیست برادر.
    چرا فرافکنی میکنید. این حرف شما بسیار سطحی است.
    اگر افغانی میتوانست به بقای این رژیم کمک کند مطمئن باشید که این رژیم قربون صدقشون میرفت و هر روز یک طرح برای بیرون کردن آنها نمی ریختند.
    «حکومت با کفر بقا دارد و با ظلم نه.»

  22. همایون مِی 3, 2012 در 10:54 ق.ظ.

    منظور شما رو از نژاد پرستی درک نمیکنم. بیش از 70 درصد مردم افغانستان پشتون و تاجیکند که از ایرانی ها هم اریایی ترند. برخی از مهاجران رو هم مردم هزاره تشکیل میدند این بیچارها تو مملکت خودشون هم آب خوش از گلوشون پایین نمیره، از اونجا رونده و از اینجا مونده.

  23. sakineh مِی 4, 2012 در 9:56 ق.ظ.

    سلام به همه چه ایرانی و چه افغانی ! به دوستان ایرانی میگویم که امیدوارم همیشه کشورشان ابادباشد و هیچ وقت طعم تلخ مهاجرت را نچشید اما انصاف داشته باشید شما از اوضاع زندگی ما کاملا بی خبرید نمیخواهم خیلی سرتان را به درد بیاورم اما چیزی نمانده که دولت پول اکسیژنی را که در ایران تنفس میکنیم از ما بگیرد با همه این احوال باشد حرف شما قبول اگر اوضاع اینقدر بد است ما باید به کشور خودمان برگردیم این دیگه بسته به نوع نگاه شما نسبت به پدیده ای به اسم مهاجرت داره مگه کم هستند ایرانی هایی که خودشون مهاجرند خوب اگه اینطوری باشه اصلاپدیده ای به اسم مهاجرت نباید وجود داشته باشه در ضمن همه میدونن که در به وجود اومدن اوضاع نابه سامان کشور ما ایران خیلی هم دور از معرکه نبوده من به عنوان یک افغانی هرگز نمیگویم دولت کار ایرانی ها رو به افغانها بده هرچند کارایی که افغانها میکنند عمرا یک ایرانی با این حقوق پایین بدون بیمه بره انجام بده ولی باز هم میگیم باشه حق با شما اما عزیزان وقتی میگوییم ظلم منظور ظلم فرهنگی است به خدا اگر حتی یک افغانی هم در ایران نبود باز به خاطر مسائل سیاسی اوضاع بهتر از این نبود زمانی که در کشور ما یک تظاهرات ضد امریکایی میشود ما میشویم ملت غیور افغانستان اما زمانی که گفته میشود 60 درصد افغانها از حضور امریکایی ها در افغانستان رضایت دارن میشویم گاو و گوسفند عزیزان همگی دست به دست هم بدهید و ما را از کشورتون بندازید بیرون اینجوری خیلی خوب میشه اخه شما ایرانی ها احتیاجی به هماهنگ شدن با معیارهای حقوق بشری ندارین شما قانون و حقوق بشر خود را دارید راستی به عنوان یک افغانی میگم که ایران حق دخالت در مسائل کشور ما رو نداره همینکه چهره خودش رو در عرصه بین المللی خراب کرده کافیه بذارید ما هر طور که دوست داریم مسائل کشورمون رو حل کنیم

  24. sakineh مِی 4, 2012 در 11:23 ق.ظ.

    در ضمن فکر میکنم که خیلی از ایرانی ها یادشان رفته زمانی که درایران جنگ شد و ایت الله خمینی فریاد میزد که اسلام مرز ندارد خیلی از همین افغانها بودند که به جبهه رفتند وکشته و جانباز شدند این در حالی است که رفتار ایران با مهاجران عراقی بسیار بهتر از افغانهاست عزیزم اینها همه بازی سیاسی است اگر قرار به دشمنی باشد شما با عراقی هایی که تا چند نسل شما را شیمیایی کرده اند باید بسیار دشمن تر از ما باشید مسئله ایرانی و افغانی نیست مسئله ایدئولوژی است جرم ما این است که لبنان و سوریه نیستیم که باوجود سراریزشدن پول نفت شما به جیب های انها باز مارا دشمن میدانید در ضمن حرف دیگر : ملتی که به خودش هم احترام نمیگذارد نمیتواند به دیگران احترام گذارد این روزها لرها و کردها و ترکها و عربها و….شهروندان درجه دو و سه ایران به حساب می ایند به ان دسته از ایرانی هایی که حضور ما برایشان غیرقابل تحمل شده است میگویم در این برهه زمانی شما چوب سیاست های مداخله گرانه دولت خودرا میخورید شاید اگر ایران پول نفتش را به خرید سلاح برای القاعده و طالبان اختصاص ندهد اوضاع برای ما و شما بهتر خواهد شد شما انقلاب کردید و میخواهید ان را به دنیا صادر کنید ما باید چوب ان را بخوریم در اخر به هموطنان افغان خود میگویم هر چند که ماقربانی ایدئولوژی ها ی رادیکالی کشورهای همسایه شدیم اما عدم اتحاد ما با هم چنین سرنوشتی را برایمان رقم زده است از ماست که بر ماست

  25. بازتاب: یکسالگی وبلاگ و گزارش آماری از عملکرد یکسال گذشته « گاه نوشته‌های آلفرد

  26. بازتاب: اپل و تبعیض نژادی بر ضد ایرانیان « گاه نوشته‌های آلفرد

  27. بازتاب: کسی با مهاجران قانونی مشکل ندارد، اما مهاجران غیر قانونی باید شناسایی و از کشور اخراج شوند « گاه نوشته‌های آلفرد

  28. بازتاب: از عکس جدید گلشیفته تا واکنش های جنسی و نژادپرستی به سبک آریایی…! « گاه نوشته‌های آلفرد

  29. بازتاب: پیروزی «ارمیا با ظاهری مذهبی در مسابقه خوانندگی شبکه «من و تو! توطئه یا دموکراسی؟ | «گاه نوشته‌های آلفرد

برای فاخر پاسخی بگذارید لغو پاسخ