مسدود شدن حساب کاربری من در بالاترین به دلیل واهی ارسال لینک تکراری!

مایل نبوده و نیستم که مسائل مربوط به فعالیت‌های مجازی خود در شبکه‌های اجتماعی را به وبلاگم بکشانم چون بر این عقیده هستم که احتمالا خوانندگان این وبلاگ علاقه‌ای به دانستن مشکلات من در این ارتباط ندارند. اما از آنجایی که من در سایت بالاترین کاربر بسیار فعالی بودم و در یک سال و نیم گذشته تقریبا روزانه چندین ساعت را به فعالیت و تبادل نظر در این شبکه اجتماعی گذرانده و طبیعتا عده‌ای دوستان و دشمنان مجازی پیدا کرده بودم، خواستم از مسدود شدن شناسه کاربری خودم در این وبسایت و علت مسدود شدن آن خبر بدهم که لااقل یک موقع کسی فکر نکند حساب من مثلا برای فحاشی یا چیزی شبیه به آن بسته شده که اصلا چنین نبوده است!

شناسه کاربری من در بالاترین به دلیل واهی «ارسال لینک تکراری یا تغییر در آدرس» مسدود شده است. حساب من در گذشته حتی برای یک ساعت هم مسدود نشده بود و این اولین بار است که چنین اتفاقی می‌افتد. کاربرانی که با شیوه کاری من آشنا هستند میدانند که من اصولا کاربر قانونمندی بودم و اغلب حتی رعایت قانون را به دیگران متذکر میشدم، چون رعایت قانون را متضمن حفظ کیفیت سایت که علاقه زیادی به آن داشتم میدانستم. در هر حال همانطور که در تصاویر زیر مشاهده میکنید، همزمان با مسدود شدن حساب کاربری، بالاترین به من ایمیل اخطاری را ارسال و در آن با اشاره به این لینک با عنوان «مقاله جهت‌دار سایت جرس گواهی است بر هراس اصلاح طلبان از افزایش اقبال عمومی به رضا پهلوی»، آن را تکراری یا تغییر در آدرس دانسته و به همین دلیل حساب من را مسدود کرده‌اند! این مطلب که از وبلاگ من ارسال شده بود، برای اولین بار به بالاترین ارسال میشد و به هیچ وجه مصداق لینک تکراری یا تغییر در آدرس نیست. البته بنده ۳ روز پیش از ارسال آن مطلب، مطلب دیگری با موضوع مشابه یعنی «مقاله سایت جرس درباره رضا پهلوی» را نوشته و به بالاترین لینک کرده بودم. اگر به این دو مطلب مراجعه کنید (+ ، +) با من هم عقیده خواهید بود که این دو مطلب به هیچ وجه کپی شده و یکسان نیست و از جمله‌بندی‌ها و عبارتهای متفاوتی در آنها استفاده شده و علاوه بر این از زاویه دید متفاوتی به موضوع پرداخته شده است.

مسدود شدن حساب کاربری من به دلیل تعجب برانگیز ارسال لینک تکراری، زمانی قابل تامل میشود که با نگاهی اجمالی به لینکهای موجود در موضوع‌های داغ مختلف، متوجه میشویم که گاهی اوقات بیش از ۱۰ لینک با جمله‌بندی‌ها و حتی ترتیب کلمات کاملا یکسان و بدون کوچکترین تفاوتی به بالاترین ارسال و در قالب موضوع داغ نه تنها حذف نشده که امتیازهای بالایی را هم دریافت میکنند (برای مثال به لینکهای قرار گرفته شده در این دو موضوع داغ + ، + نگاهی بیندازید). دوست عزیز کاربر محافظه‌کار زحمت کشیده و برای نمونه بعضی از لینکهای تکراری را که علیرغم تکراری بودن (متن نوشته به طور کامل کلمه به کلمه تکراری است و عینا کپی پیست شده است) حذف نشده‌اند را برای من ارسال کردند که برای مشاهده و نشان دادن رفتار متناقض مسئولان بالاترین در این ارتباط، در اینجا قرار میدهم (+ ، + ، +  یا + ، + ، +). البته اینها فقط چند تا مثال هست، روزانه دهها لینک کاملا تکراری و کپی پیست شده به بالاترین ارسال میشود بدون اینکه با کاربر ارسال کننده لینک برخوردی صورت بگیرد!

لازم به ذکر است که پیش از مسدود شدن حساب کاربری، هر دو لینک انتقادی ارسالی من درباره این مقاله جرس با چماق منفی‌های باندی کاربران طرفدار اصلاح طلبان و «دوران طلایی امام راحل» مواجه و به محاق سانسور و فیلتر که خود مشکل عمده سایت بالاترین میباشد، کشیده شده بود! همانطور که مشاهده میکنید لینک ارسالی من علیرغم استقبال عمده کاربران سایت و دریافت ۱۳۵ رای مثبت، تنها به دلیل ۳۷ رای منفی این تعداد از کاربران، از دیدگان خوانندگان سایت پنهان و به اصطلاح فیلتر شده بود! واقعا درد بزرگی است که در داخل ایران، حکومت جور و ستم ملایان حاکم با ممیزی کتابها و به بند کشیدن نویسندگان و هنرمندان، سانسور نوشته‌ها و فیلمها، سرکوب روزنامه نگاران و بستن فله‌ای نشریات، تلاش میکند که هر اندیشه و تفکر منتقد و متفاوتی را به بند و حصر بکشد و حالا در فضای مجازی به طریق دیگری و این بار با وبلاگ‌نویسان و دگراندیشان برخورد شده و با کلیک موس و کوبیدن انگشت بر صفحه کیبورد، قلمها شکسته میشود! به نظر میرسد که مطرح کردن ایراد «ارسال لینک تکراری» تنها بهانه‌ای برای مسدود کردن حساب من بوده و دلیل اصلی احتمالا بی‌ارتباط با خشم اصلاح طلبان حکومتی از دو مطلب انتقادی که در واکنش به مطلب متوهمانه سایت جرس نوشته بودم، نباشد. خشم اصلاح طلبان از این دو یادداشت که پیشتر با فیلتر کردن هراس آلود لینکها متبلور شده بود، اینک با بستن حساب من و چند کاربر دیگر به شکل کامل منصه ظهور می‌یابد! البته من حدس میزنم که اینگونه باشد، کسی را برای حدس زدن اعدام نمیکنند، میکنند؟! ای کاش حدسم اشتباه باشد!

در پایان بر خود لازم میدانم از کلیه دوستان عزیزی که پس از مسدود شدن حساب من نه فقط به خاطر دوستی با من که به دلیل حرمتی که برای قلم و آزادی بیان قائل هستند، به هر شکل ممکن اعتراض کرده و تلاش کردند که صدای رسای یک وبلاگ نویس ساده اما به محاق سانسور و فیلتر کشیده شده مثل بنده باشند تشکر و قدردانی نمایم. قطعا حمایتهای شما دوستان عزیز موجب امتنان و دلگرمی اینجانب میباشد.

ارادتمند

لینک تکراری؟!

اخطاری که همزمان با مسدود شدن حساب کاربری من برای من آمده است.

مطلب مرتبط:

مقاله جهت‌دار سایت جرس گواهی است بر هراس اصلاح طلبان از افزایش اقبال عمومی به رضا پهلوی

شلاق خوردن پیمان عارف و مسئولیت ما

29 پاسخ به “مسدود شدن حساب کاربری من در بالاترین به دلیل واهی ارسال لینک تکراری!

  1. علی مارس 31, 2012 در 11:40 ق.ظ.

    حکایت همان حکایت جمهوری اسلامی است که از ابتدا آزادی بیان و حقوق بشر را نقض می کرد ولی به جز رانده شده ها از قدرت، هیچ گروهی به روی خود نمی آورد تا زمانی که گریبان خودشان هم گرفته شد.

    زمانی که این مشکل برای تعدادی از کاربران بسیار فعال سایت مثل گمنامیان به وجود آمده بود و ایشان به کرات مشکلات این سایت را عنوان می نمودند، می بایست شما و سایر دوستان که هنوز به این تیغ گرفتار نیامده بودید با ایشان همرای می شدید و یکبار برای همیشه این مشکل را حل می کردید، نه اینکه چون برای خودتان هنوز مشکلی به وجود نیامده سکوت اختیار کنید و قضیه را زیر سبیلی رد کنید و فرض را بر یک دعوای داخلی قرار دهید. در هر حال این مشکل بعد از شما هم ادامه خواهد داشت. شایسته است که سایر کاربران سایت به احترام دموکراسی و ازادی بیان به قضیه واکنش نشان دهند، قبل از این که موضوع برای خودشان هم تکرار شود.

    • آتئیست مارس 31, 2012 در 2:22 ب.ظ.

      دوست عزیز کاملا با شما موافقم
      البته من دقیقا نمیدونم ایشان در آن زمان واکنشی نشان دادند یا نه ولی از اونجا که من خیلی وقته مطالب این وبلاگ رو دنبال میکنم به یاد نمیارم پست مستقلی در این مورد زده باشن
      بله شاید یکی از دلایل اصلی عقب افتادگی ما همین باشه
      تا ستمی مستقیما گریبان گیر خودمون نشه هیچ عکس العملی نشون نمیدیم یا نهایتا عکس العمل این جمله اس « به تخمم» ما ملت فاسد و پررو و سود جو و فرصت طلب و در کل گهی هستیم

      من کاربر بالاترین نیستم و خیلی وقته متوجه شدم اون سایت به صورت جهت دار رفتار میکنه ولی در این مورد هم باز بهشون اعتراض میکنم همون طور که قبلا برای گمنامیان اعتراض کردم گرچه مطمئنم گوش مدیران بالاترین خیلی وقته کر شده و بهتر بگم خودشون رو به کری زدن

    • آلفرد مارس 31, 2012 در 6:21 ب.ظ.

      دوست عزیز اگر منظورت بستن فله ای حسابها در آذر سال ۸۹ است که من در آن زمان وبلاگ نداشتم اما با نامه اعتراضی دهها کاربر بالاترین که برای سایت های مختلف ارسال شد همراهی کردم، اسم من هم در پایین نامه بود، الان میگردم لینکش را پیداش میکنم. اتفاقا من خیلی اعتراض کردم.

      • آتئیست مارس 31, 2012 در 8:40 ب.ظ.

        البته من گفتم مطمئن نیستم ولی منظورم آذر ۸۹ نبود همین پارسال وقتی که مجاهدا خیلی جولان میدادن و همون موقع حساب چند تا از کاربرای خیلی فعال مثل گمنامیان مسدود شد که اون زمان شما هم وبلاگ داشتید
        به هر حال من قصد متهم کردن شما رو ندارم فقط یه مشکل اساسی بین جماعت ایرانی رو گوشزد کردم
        همون موقع هم به جناب گمنامیان پیشنهاد دادم یه صفحه توی فیسبوک راه اندازی کنه تا این جور موقع ها به صورت هماهنگ اقدام بشه ولی متاسفانه هیچ کاری صورت نگرفت
        همه دوست دارن تک روی کنن اصلا اتحاد بین ما معنایی نداره
        نمیدونم دلیلش چیه ولی این مصیبت بزرگی هست که هرگز اتحادی به وجود نمیاد
        اگر دیدگاه های من یه کم با شما یا مال شما یه کم با ایکس و مال ایکس یه کم به دیگری هماهنگ نیست این نباید جلوی اتحاد رو بگیره
        در واقع برای اتحاد فقط باید دنبال یک عامل مشترک مهم بگردیم نه یک عامل غیر مشترک
        صد تا گروه ضد رژیم وجود داره و در خیلی چیزای اساسی هم اشتراک دارن ولی به هیچ وجه نمیخوان روی اشتراکاتشون تمرکز کنن

        شاید اصلا بالاترین میخواد همینو به کاربرهاش یاد بده
        مجاهدا به خاطر اتحادشون با اینکه درصد خیلی کمی رو تشکیل میدن ولی خیلی کارا انجام میدن و این حقشونه به نظرم
        بیخیال من به اندازه سهمم در مورد شما هم اعتراض کردم ولی قطعا و یقینا هیچ اثری نخواهد داشت

  2. علی مارس 31, 2012 در 12:04 ب.ظ.

    امیدوازم از نوشته من ناراحت نشوید ولی این نکته دور از ذهن نیست:
    آن زمان که گمنامیان (که احتمالا دوست شما هم هست) فغان برآورده بود شما (نوعی) واکنشی نشان ندادید چون اسبتان به تاخت می رفت و در اوج بودید. (شبیه به گروههای سیاسی رانده شده از قدرت در دوره های مختلف عمر جمهوری اسلامی)
    واکنش نشان ندادن به نقض ازادی بیان قابل بخشش نیست.

  3. independentjournalists مارس 31, 2012 در 1:32 ب.ظ.

    هموطن گرامی آلفرد، علت بسته شدن حساب شما همانطور که در نوشته آخرتان متذکر گشتید کاملا واهی است. آیا شما انتظاری بیش از این از بالاترین داشتید ؟ به خود ببالید که با نوشتن مقاله اتان در مورد جرس و رو کردن دست گردانندگان آن حسابتان را بسته اند و بدانید که دقیقن روی نکته بسیار با ارزشی دست گذاشته اید که موجب پرخاش گردانندگان بالاترین شده اید !
    به امید دیدار مجدد شما در بالاترین .

    • آلفرد مارس 31, 2012 در 6:23 ب.ظ.

      سپاس از شما دوست گرامی، اگر حساب کاربری من باز نشود، من تمایلی به حضور مجدد با شناسه های جدید در اون سایت ندارم، چون این کار را توهین به خودم میدونم.

      • independentjournalists آوریل 1, 2012 در 9:22 ق.ظ.

        گرامی ، به هیچ عنوان قصد جسارت نبود . فقط یک پیشنهاد برای ادامه فعالیت شما در بالاترین و بر علیه مافیای آن بود . شما کاملا حق دارید که با همان اسم کاربری آلفرد برگردید و فعالیت کنید. هدف برگشتن شما است.

  4. Iraj مارس 31, 2012 در 2:19 ب.ظ.

    به کلوپ اخراجی ها از بالاترین خوش آمدید،
    آقای آلفرد شما کجا بودید که من و دوستانم را به همین دلائل واهی در بالاترین ممیزی و حساب کاربریمان را مسدود کردند حتی سایتهای ما را بالاترین مسدود کرد که مبادا خبری یا مطلبی را کسی از این سایتها به بالاترین بفرستد. صدای اعتراض ما هم به گوش کسی نرسید اگر هم رسید خود را به خواب زدند.
    نوشته شما را در این شبکه خواندم :
    http://www.khabarnet.info/story.php?id=3964

    نوروز پیروز باد
    به امید آزادی بیان و قلم
    ایرج

    • آلفرد مارس 31, 2012 در 6:25 ب.ظ.

      دوست گرامی اکانت کاربری شما در بالاترین کدوم بود؟ / سپاس از ارسال این مطلب به خبرنت

      • ایرج مارس 31, 2012 در 11:31 ب.ظ.

        دوست گرامی آفای آلفرد،
        لطفان به این لینک مراجعه کنید
        http://culturallogic.blogspot.de/2010/12/blog-post_6184.html

  5. داریوش مارس 31, 2012 در 2:45 ب.ظ.

    آلفرد می دانم از یکی دوسال پیش روزانه چند ساعت در بالاترین فعالیت مستمر داشته اید. امیدوارم حساب کاربری شما باز شود.
    متاسفانه بالاترین از روزهای نخست با تبعیض برخورد کرده است و دیدگاه و سلیقه هایی که را نمی پسند را به راحتی حذف می کند. این نیز می گذرد.

    کاربری به اسم سهیل 209 از یک وبلاگ 3 لینک تکراری ارسال کرده است

    لطفا به این لینکهای تکرای کاربرhttp://balatarin.com/users/soheil209/links/submitted توجه کنید

    نتایج احتمالی نظرسنجی احتمالی رادیو فردا در مورد مرد پانصد سال اخیر
    http://balatarin.com/permlink/2012/3/22/2973621

    نتایج احتمالی نظرسنجی احتمالی رادیو فردا در مورد مرد هزاره
    http://balatarin.com/permlink/2012/3/21/2972869

    نتایج احتمالی نظرسنجی احتمالی رادیو فردا در مورد مرد قرن
    http://balatarin.com/permlink/2012/2/24/2938229

    همانطور که مشاهده می کنید سه لینک کاربر سهیل 209 با محتوای تکراری از این وبلاگ bazgashtha.blogspot.com با تغییر ادرس ارسال شده است و نه تنها لینک های تکراری کاربر سهیل حذف و یا فیلتر نشده است بلکه در صفحه اول سایت قرار گرفته اند و یک روز هم اکانتش به علت ارسال لینک تکراری مسدود نشده است .
    ارسال لینک تکراری محدود به این کاربر نیست و کاربر zedd وبه ویژه germany بارها به دلیل داغ نشدن لینکهایشان اقدام به ارسال لینک تکراری با تغییر ادرس کرده اند که اگر نگاهی به لینکهای ارسالی این کاربران بیندازید حتی لینکهای تکراری بدون تغییر تیتر ارسال کرده اند .

    —————–
    الفرد بعد از بازگشایی اکانت کاربری تان لطفا با این باند مبارزه نکنید چون بازهم مسدود می شوید

    • آلفرد مارس 31, 2012 در 6:29 ب.ظ.

      بله داریوش جان، درست میگویید، همانطور که در مطلب هم نوشته ام و مثال آوردم و شما هم چند نمونه را ذکر کردی، روزانه دهها لینک تکراری به بالاترین ارسال میشه و به ویژه در موضوع های داغ این قضیه به شکلی حاد وجود داره، بدون اینکه با کاربران ارسال کننده برخورد خاصی صورت بگیرد. همانطور که گفتم این یک «بهانه» برای مسدود کردن حساب من بوده است. / تشکر از شما

  6. احمد مارس 31, 2012 در 4:41 ب.ظ.

    آقای آلفرد که اینقدر از نبود ازادی بیان فغان سر دادی
    خود شنما چند بار نظرات منو توی همین وبلاگت سانسور کردی؟؟
    نمیدانم اینم سانسور کنی یا نه
    گفتم الان که خودت گرفتار تیغ سانسور شدی برات بنویسم
    شاید روت نشه که سانسور کنی

    • آلفرد مارس 31, 2012 در 8:49 ب.ظ.

      عزیز من تمام نظرات شما در صورت ارتباط به مطلب، منتشر شده است. شما به تنهایی ۴۰ تا نظر پذیرفته شده در این وبلاگ دارید. من از شما تشکر میکنم که خواننده مطالب وبلاگ من هستید اما خوب وقتی شما زیر یک مطلب غیر مرتبط با مجاهدین خلق، کامنتهایی را درباره این گروه میگذاری که هیچ ربطی به بحث نداره و تنها منجر به انحراف جهت نظرات میشه، من نمیتوانم اجازه انتشار آنها را بدهم. ارادت

      • احمد آوریل 1, 2012 در 1:23 ب.ظ.

        آلفرد جان قصد شماتت ندارم که الان اکانت شما بسته شده بیام خوشحالی کنم
        نه اینطور نیست خیلی هم متاسفام امیدوارم اکانت شما باز بشه
        ولی دوست عزیز خیلی از کامنتهای من به موضوعات ربط مستقیم داشت
        مثلا همان نظری که در مورد استفاده ابزادی عنتری نژاد از کوروش فردوسی داده بودم
        یا نظراتی در مورد ربع پهلوی ولی شما منتشر نکردی

  7. اسلام = تروریسم مارس 31, 2012 در 5:07 ب.ظ.

    اسلام = تروریسم
    مسلمان = تروریست

    » کورش فردوسی «

  8. میلاد مارس 31, 2012 در 8:49 ب.ظ.

    من هم به همین صورت و بدون اخطار بسته شدم با این دلیل لینکی که فرستادم از یک سایت منع شده بوده !!!
    البته من تردیدی ندارم که گردانندگان این سایت به دنبال حذف طرفداران شاهزاده رضا پهلوی هستند و مخالفین سبزهای حکومت را برنمی تابند
    اما از ماست که بر ماست…
    تا یک چیزی برای خودمون اتفاق نیافته درک نمی کنیم
    وقتی یوزری مثل sabz0098 بسته میشه و با نام oghab_siyah میاد لینک میده و ازبسته شدنش انتقاد میکنه ما با خودخواهی یک رای منفی به لینکش میدیم و در کامنت ها قوانین را بهش یادآوری میکنیم و وقتی چند نفری همصدا شده و از وضعیت موجود انتقاد میکنند به اونها میگیم شما که اینقدر معترضید چرا اصلا به بالاترین میاین!!!غافل از اینکه چند روز بعد همین آفت گریبان خودمون را میگیره

    این مشکل فرهنگی ماست که متوجه نیستیم وقتی در یک سیستم حق یک نفر ضایع بشه حق همه ضایع شده

    • آلفرد مارس 31, 2012 در 8:52 ب.ظ.

      متاسفانه من یادم نمیاد چنین کامنتی گذاشته باشم. میتوانید لینک مربوطه را اینجا قرار دهید؟

      • میلاد آوریل 1, 2012 در 12:01 ق.ظ.

        جناب آلفرد من بحث شخصی ندارم این معضل فرهنگی متاسفانه

        من گهگاه به وبلاگ شما سرمیزنم و به همین جهت با اسم شما آشنایی داشتم و وقتی امروز دیدم بسته شدین اولا متاثر شدم و ثانیا به یاد نظراتتون که از همان چند وقت قبل در یاد دشتم افتادم
        همانطور که میدانید بالاترین لینک های انتقادی را به سرعت محو میکند اما خوشبختانه یا متاسفانه لینک مذکور را پس از کمی جستجو یافتم و چند کامنت شما را خواندم که به خصوص 3 کامنت زیر یکی از یکی تاسف بارتر بود

        http://balatarin.com/permlink/2012/1/22/2891183#c-5218447
        http://balatarin.com/permlink/2012/1/22/2891183#c-5218813
        http://balatarin.com/permlink/2012/1/22/2891183#c-5219329

        اما اگر طرفدار شاهزاده رضا پهلوی هستیم در عمل قدری از وی بیاموزیم آنگاه که در اعتراض به حذف نظر مخالفش این لینک را فرستادhttps://balatarin.com/permlink/2011/12/9/2832410 که گواه منش دموکراسی خواهانه وی بود نه اینکه در زیر لینکی که برای اعتراض به وضع سایت زده شده اگر مثل بقیه همصدا نمیشیم حداقل سکوت کنیم و اینچنین نیش و کنایه نزنیم

  9. Javad آوریل 2, 2012 در 12:16 ق.ظ.

    خوشحالم که حسابتو دوباره باز کردند

    • آلفرد آوریل 2, 2012 در 11:19 ب.ظ.

      مرسی جواد جان، ارادتمندم

  10. babak آوریل 8, 2012 در 10:04 ب.ظ.

    عجیبه چون اخطاری که برای شما ارسال شده بیشتر به یه تذکر خالی شبیهه و انتظار نمیره با این تذکر ساده اکانت شما مسدود بشه. همین نشون میده که حدستون درسته و لینک تکراری فقط بهانه ای برای اخراجتون بوده

  11. samim rashti آوریل 14, 2012 در 3:13 ب.ظ.

    حساب من توسط شکایت چند نفر بسته شد جالب اینکه بعدا برایم فحش هم نوشتن که دیدی ………………
    من هیچ گونه خطایی هم نکرده بودم
    samim rashti

    • آلفرد آوریل 14, 2012 در 4:36 ب.ظ.

      اسم حساب شما چیه؟

  12. bizhan آوریل 21, 2012 در 10:37 ق.ظ.

    آلفرد عزیز لطفا به من کمک کنین.حساب من هم بسته شده.به همون دلیل ارسال لینک تکراری
    حساب من» bizhan-n
    آیا کمکی از دست شما برمیاد

    • آلفرد آوریل 21, 2012 در 2:10 ب.ظ.

      نه متاسفانه

  13. بازتاب: راهکاری مناسب برای حل مشکل سانسور و فیلتر شدن لینکها در بالاترین « گاه نوشته‌های آلفرد

  14. محمد مارس 1, 2013 در 2:37 ب.ظ.

    سلام . خسته نباشید
    من یک سوال داشتم.حساب کاربری من. الان حدود 4 روز است مسدود شده.

    میخاستم بدونم. ایا مسدود بودن حساب من برای همیشه است

    یا زمان بندی خاصی داردوبعد رفع مسدودیت می شود

    ممنون می شوم جواب نده را بدهید
    https://balatarin.com/users/beshkan

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید (لطفا فارسی بنویسید). توجه: کامنتهای اسپم یا حاوی دشنام و یا کلمات رکیک منتشر نخواهند شد.

