تابوشکنی زنان و دختران ایرانی ادامه دارد؛ اینبار سودابه سرخیل

تابوشکنی زنان و دختران ایرانی ادامه دارد. پس از برهنه شدن علیا ماجده المهدی دختر مصری در راستای اعتراض به نابرابری جنسیتی علیه زنان در مصر و حجاب اجباری، برخی از زنان و دختران ایرانی از جمله فیروزه بذرافکن، زیبا ناوک و اخیرا گلشیفته فراهانی نیز در حرکتهایی نمادین و تابوشکنانه برهنه شدند. در همین راستا سودابه سرخیل دختر ایرانی پناهجوی ساکن نروژ هم عکسی نیمه برهنه از خود را در فیسبوک قرار داد (+). وبلاگ نویسان مختلف حامی او این کار وی را در جهت «حمایت از علیا ماجده و فرهنگ آزادی بدن و جنبش برهنگی» اعلام کرده‌اند (+،+).

سودابه در صفحه فیسبوک خود نوشته است:

«وقتی تخم مرغ به وسیله یک نیرو از خارج می‌شکند، یک زندگی به پایان می‌رسد. وقتی تخم مرغ به وسیله نیروئی از داخل می‌شکند، یک زندگی آغاز می‌شود. تغییرات بزرگ همیشه از داخل انسان آغاز می شود! بیایید اجازه ندهیم ما را از بیرون بشکنند وقتی که قدرت شکستن از داخل را داریم. شکستن تابوها آغاز زندگی دوباره است. آغاز بازگشت به انسانیت. ما را از خود بیگانه کرده اند. گویا فراموش کرده‌ایم حق زندگی داریم و انسان هستیم.»

وی در جای دیگری مینویسد:

«دین اسلام دین نابرابری هاست دینی که حتی قوی‌ترین منطق‌ها را از کار انداخته است. علم ریاضی می‌گوید که 1 به اضافه 1 می شود 2. اما اگر در اسلام زن یک واحد باشد و مرد یک واحد از جمع این 2 واحد هرگز 2 حاصل نخواهد شد. حاصل جمع می شود 1.5 یا شاید هم کمتر! و ما باید امروز به دنبال پس گرفتن همان نیمه‌ای باشیم که در اسلام و حکومت اسلامی پایمال شده است. زیرا ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور همین حق ناچیز هم از زنان گرفته شود.»

آدرس وبلاگ سودابه سرخیل

مطالب مرتبط:

انتشار تصویر نیمه برهنه گلشیفته فراهانی و شکست سیاست‌های فرهنگی رژیم

گلشیفته برده شما نیست و بدن او به شما تعلقی ندارد!

71 پاسخ به “تابوشکنی زنان و دختران ایرانی ادامه دارد؛ اینبار سودابه سرخیل

  1. احمد ژانویه 27, 2012 در 1:42 ب.ظ.

    گلیشیفته کم بود به سودابه نیز آراسته شد
    آخه من نمیدانم مثلا این خانوم بیاد لخت بشه یا من که پسر هستم بیام مثلا لخت بیام عکس بندازم چه ضرری برای حکومت داره؟؟
    لابد زلزله مورد ادعای آخوندها میاد زمین زیر پای حکومت را میلرزونه

  2. احمد ژانویه 27, 2012 در 1:43 ب.ظ.

    ایکاش جای این لمپن بازیها میومدن یک تظاهرات خارج از کشور راه مینداختن

  3. بازتاب: لخت خواهم شد، دوست خواهم داشت!!! « صفر سرد

  4. Red Sparrow ژانویه 27, 2012 در 8:02 ب.ظ.

    تمام آنچه را که نظرم بود در آخرین بلاگم نوشتم، فقط این دیدگاه را به این دلیل نوشتم که این بلاگ بود که من در آن اولین بار درمورد خانم سرخیل مطلع شدم و باعث شد من یک روز تمام را به خواندن دیدگاه‌های مختلف، بلاگ های مختلف و نوشتن نظرم درباره‌ی جنبش برهنگی بگذرانم.

    • آلفرد ژانویه 27, 2012 در 8:16 ب.ظ.

      آدرس بلاگ شما چیست؟

  5. montaghed ژانویه 28, 2012 در 12:28 ب.ظ.

    salam,man yeki az hamvelayatiyashoon hastam ,jalebe barash comment gozashtam,belafasele pak kard va man ro ham bolock kard ke natoonam bishtar benevisam,zendegi dar fazaye zehni,harche ke be shenasayie adam monjar shavad,ya hoviyate fardi va shakhsiye adam ra beyad biyavarad bad ast,hads mizanam soodabeh baraye daryafte panahandegi niyaz be in baziya dare,hala az amme o khalehash mipoorsam badan migam,ejalatan,hadeaghal ishoon ke tane nazok dare digarano sansoor nakone taa baad!!

  6. كمبوجيه ژانویه 28, 2012 در 12:50 ب.ظ.

    آفرين بر شما پيشروان آزادي و برابري

  7. رهگذر ژانویه 28, 2012 در 1:27 ب.ظ.

    فرهنگهای عقب مانده، متحجر و فاشیستی مانند فرهنگ حاکم بر جمهوری اسلامی باید خرد شوند و ازبین بروند. مبارزه با این تحجر اشکال مبارزه متنوعی را می طلبد که یکی از این اشکال میتواند عریان شدن باشد. انها یی که ملاحظات فرهنگی را برای برای رد این شکل از مبارزه مطرح میکنند سنگ زیرین ابقای تحجر و عقب ماندگی هستند.

  8. هادی رحمانی ژانویه 28, 2012 در 2:04 ب.ظ.

    این نتیجه گیری از عکس گلشیفته به نظر من درست نیست. شکست سیاست های فرهنگی رژیم بر بستر گسترش روزافزون اعتیاد، فحشا، فساد اجتماعی و اقتصادی روشن تر از آن است که نیازی به اقداماتی از این قبیل داشته باشد. اگر عنوان این نوشته را مثلن اعتراض به سیاست های زن ستیز جمهوری اسلامی گذشته بودید قابل قبول تر بود. سپس آیا اینکه دختران سعودی عکس عریان خود را منتشر نمی کنند دلیل پیروزی سیاست های فرهنگی عربستان سعودی است؟ به نظر من عکس سودابه سرخیل به عنوان یک فعال سیاسی پیام روشنتر و بی واسطه تری را به مخاطب منتقل می کند تا مثلن عکس گلشیفته. خود گلشیفته به اندازه کافی در این مورد صحبت کرده است، اغراق در برداشت های شخصی ممکن است به نتیجگیری های غیر واقعی منجر شود. در تمام نقدها و کامنت هایی که خوانده ام کمتر کسی از دیدگاه هنری و زیبایی شناسی به این عکس ها نگریسته است! استفاده تجاری از انسان – چه زن و چه مرد – در تبلیغات تجارتی به بخش جدایی ناپذیر زندگی مصرفی تبدیل شده است. برای یک هنرمند و یک شخصیت معروف و محبوب بازی در این زمین مثل راه رفتن روی لبه چاقو است، یا مثل همان تعبیر معروف «ویلون زن روی بام». یعنی در همان حال که باید تعادل خود را حفظ کنی، آوای خوشی هم باید بنوازی. گلشیفته تا کنون از پس این امر به خوبی بر آمده است!

    • آلفرد ژانویه 28, 2012 در 2:30 ب.ظ.

      به نظر میرسد این کامنت شما مربوط به مطلب دیگر این وبلاگ با عنوان «انتشار تصویر نیمه برهنه گلشیفته فراهانی و شکست سیاست‌های فرهنگی رژیم» میباشد و نه این مطلب. در هر حال خدمت شما عرض کنم که من آن مطلب را ساعتی پس از انتشار تصویر گلشیفته در صفحه فیسبوکش نوشتم. در آن زمان وی هدف خود از انتشار تصویر را اعلام نکرده بود و لذا من نمیتوانستم بنویسم «در اعتراض به سیاست های زن ستیز حکومت»، چون معلوم نبود هدف آن کار سیاسی باشد. احتمال تبلیغاتی بودن آن کار هم وجود داشت چه آنکه انگشتری که در انگشت او بود حکایت از تبلیغ برای یک شرکت جواهرات میکرد! لذا بنده تنها به نفس تابوشکنانه کار او و نیز شکست همه تبلیغات و تعلیمات دینی که گلشیفته به عنوان یک دختر نوعی متولد دوران جمهوری اسلامی تحت آنها قرار گرفته بود، اشاره کردم.

      درباره عربستان سعودی، هدف یکی است اما شیوه عمل متفاوت است. زنان سعودی زیادی به مبارزه مدنی با تبعیض های جنسیتی میپردازند. مثلا برخلاف قوانین آن کشور اقدام به رانندگی میکنند و از آن طریق حکومت را به چالش میکشند.

  9. de ژانویه 28, 2012 در 4:39 ب.ظ.

    این کجاش لخته ؟!!

  10. نادر ژانویه 28, 2012 در 4:55 ب.ظ.

    آفرین به گلشیفته و سودابه و همه آنهایی که با اینکار علیه بدویتی بنام دیده شدن بدن زن مبارزه میکنند.

    • ساقی فوریه 1, 2012 در 10:10 ب.ظ.

      پس بهتره بگی خواهر یا مادر خودت هم به اینا بپیوندند تا جمعشون کامل بشه و یا به قول یکی از اون بالاییها در جنبش برهنگی بی نصیب نمونن ….

  11. منتظر ژانویه 28, 2012 در 5:47 ب.ظ.

    من اینجوری قبول ندارم! اینا اگه راست میگن بیان تو رختخواب من لخت بشن تا ببینن غوره جند ماهه میرسه!

  12. saeed ژانویه 28, 2012 در 5:51 ب.ظ.

    jooon taah mishe injoore mobarezee kooned age bishdar mobazree kooned

    • saeed ژانویه 28, 2012 در 5:52 ب.ظ.

      ASHEGHEE INJOOR MOBARZEEH HASTAAM MAKHSOSAN AGE TARAF DOKHDAR BASHEH

  13. mmm ژانویه 28, 2012 در 7:27 ب.ظ.

    be in fahesheha va khanavadashoon dar pardedari va sarbaze doshmane eslam va mosalmanan tabrik migam bava konid inha behtarin moafein va tojih konandegan jomhoori eslami hastand…chon jomhoori eslami inha ro chomag mikonand be onvane mokhalef
    hatta in hazarat mitoonad bara taboshekani moser zir har jakeshe garbi bekhaband

  14. احمد ژانویه 28, 2012 در 7:31 ب.ظ.

    این خیلی تفکر مسخره ای هست که چون رژیم با لخت شدن مخالفه پس هر کی لخت بشه علیه رژیم مبارزه کرده
    خب اگر این منطقه من یک سوال دارم
    هر کشوری زندان داره توی جمهوری اسلامی هم کلی زندانی عمومی داریم که به جرم قتل دزدی یا اعتیاد یا قاچاق مواد مخدر در زندان هستن
    آیا این افراد چون در زندان هستن با نسرین ستوده شبنم مدد زاده حمشت طبرزدی یا با صدها هزاران زندانی برابرن؟؟چو فقط در زندان هستن؟؟آیا قاتل با زندانی سیاسی یکیه؟؟
    خب اگر اینطوره پس از فردا ملت ایرن برای مخالفت با رژیم برن معتاد یا قاتل بشن تا مخالفتشان را با رژیم ابراز کنن
    یا اینکه چون رژیم با همجنس بازی مخالفه پس همه دختر پسرها ایرانی برن همجنس باز بشن؟؟
    یا اصلا چطور چون مقامات رژیم کت شلوا ر میپوشن ما برهنه بیاییم بیرون یا لباس عربی بپوشیم
    آخه بابا این چه منطقیه؟؟؟

    • آلفرد ژانویه 28, 2012 در 7:58 ب.ظ.

      با کمال احترام حرف شما مسخره و قیاس مع الفارق است! قتل و دزدی به دیگران صدمه جانی یا مالی میزند. اعتیاد به بدن خود فرد صدمه میزند. حال آنکه اینگونه رفتارهای نمادین صدمه ای نه به دیگران و نه به فرد میزند و در عین حال پیام روشن مخالفت با حجاب اجباری، تبعیض جنسیتی و تابوشکنی را به شکلی قدرتمند به مخاطب ایرانی منتقل میکند و آموزه های دینی حکومت را مستقیما به چالش میکشد.

      • farid ژانویه 29, 2012 در 9:43 ب.ظ.

        کی گفته برهنه شدن بهش لطمه نمیزنه….چرت میگیا!

      • bahman ژانویه 30, 2012 در 5:24 ق.ظ.

        aghaye alfered ejaze midi dokhtar ya zane khodet ham injoori mobareze konan? be nazare man man har mobareze bayad ba noe farhange jame e hamahang bashe

        • آلفرد ژانویه 30, 2012 در 6:39 ق.ظ.

          اگر به سن قانونی رسیده باشند تصمیم با خودشون هست. من معتقد به مالکیت مرد بر زن یا برعکس نیستم.

  15. mmm ژانویه 28, 2012 در 7:42 ب.ظ.

    agayan!!! amsale in boozine khanoom ke aksesho inja mibinid va on fahsheyeh mesri va in golshifteyeh farahani lashkare favaheshe bi jire va mavajebe jomhoori eslamiand….bavar nadarid aghe in golshifteh khanoom ingadr mobareze ba vojood on shohare nare goolesh biad ye bare zire ye nare khare garbi leng hava koneh ba hesabe khodeshoon bozorgtarin zarbe ro be jomhoori mizanand…..ingadr sade nabashin hamin golshifte khanoom jomhoori eslami ro ba in karesh dah sale dighe bimeh kard

  16. mmm ژانویه 28, 2012 در 7:46 ب.ظ.

    agaye ahmad in ye tote ast baradar…fahshei mesleh golshifte ye barnamast….in agaye alfredam motmaen bashin righi be kafsheshe

  17. psamoua ژانویه 28, 2012 در 8:32 ب.ظ.

    سفره ای پهن شد و ایشان هم توری انداخت تا صیدی کرده باشد.
    به قول برادر ها : Enjoy your 15 minutes of FAME!

  18. david makavi ژانویه 28, 2012 در 9:04 ب.ظ.

    badane khodeshe,be mano toe fozol che?!

  19. rocco ژانویه 29, 2012 در 12:35 ق.ظ.

    بابا رگ غیرت پاینم کلفت شد بیشتر نشونش بده!

  20. khaleh zanak ژانویه 29, 2012 در 12:40 ق.ظ.

    این ایکبیری کیه دیگه؟ شکل مردها میمونه! خدا بدور.

    • منتظر ژانویه 29, 2012 در 9:44 ب.ظ.

      بابا اون با من، نگرانش نباش!

  21. بچه پر رو... ژانویه 29, 2012 در 3:44 ق.ظ.

    وقتی یک جمعیت 72 میلیونی همه بزدل هستند….چه توقعی دارید؟…ما ایرانی ها فقط رو داریم..پرو ترین و فضول ترین و غرغروترین انسانها در دنیا…همه اینجا رستم هستند ولی در هنگام مبارزه درخیابان همه سوسک…درست مانند آن اتوبوسی که یک دیوانه دارد رانندگی می کند و بقیه یا خوابند و یا از ترس خودشان را زده اند به خواب…تا کی باشد که ان دیوانه همه را به کشتن دهد…..اقایون وخانم ها شما که مخالفید!! چرا وقتی عکس لخت می بینی چشمات مثل وزغ می زنه بیرون؟..اقاجون نگاه نکن..نظر نده…فضولی نکن..

    • VivaIran ژانویه 29, 2012 در 9:48 ق.ظ.

      آفرین،گُل گفتید

  22. رها ژانویه 29, 2012 در 4:42 ق.ظ.

    خاک توی سرتون با این تابو شکنی تان اگر مشکل ما لخت شدن بود که زمان شاه هم این آزادی را داشتیم

    • VivaIran ژانویه 29, 2012 در 9:49 ق.ظ.

      خدا از دهانت بشنفه

  23. آدم ايراني ژانویه 29, 2012 در 4:47 ق.ظ.

    نفهميدن عمل سودابه اشكالي ندارد ولي متاسفانه اعلام نفهميدن از سوي برخي از كامنت هاي اين صفحه به نوعي دردناك و زجر آور است ؛ كلام افرادي مانند خاله زنك و كسي به نام منتظر مشمئز كننده است ولي در پاسخ به احمد بايد بگويم دوست هموطن ياد تجاهل مي كنيد و يا همانند آخوند ها به مغلطه و سفسطه روي آورده ايد عزيز هم وطن در مبارزه با سيستمي كه حتي براي موهاي يك دوم از مردم يك جامعه قانون وضع مي كند و پوشاندن موهاي نيمي از مردم كشور را بعنوان قانون به آنان و نيمه ديگر مردم هم تحميل مي كند ؛ و براي تفهيم بي اعتنايي به فرهنگ چنين حكومتي برهنه شدن ( بدون جذابيت جنسي – بدون مطامع مادي و پولي ) قطعا مبارزه تلقي مي گردد و شهامت اين افراد مي تواند الگوي ديگران قرار بگيرد براي نمونه تصور كنيد اگر بانواني در كشور تجمع كرده ودر يك اجتماع چند ده هزار نفري به يك باره كشف حجاب كنند و روسري هاي خود را بردارند ( در داخل كشور ) به معني آن است كه قوانين زد بشري سيستم رسمي را ناديده گرفته و عليه آن علم مخالفت برداشته اند

    • VivaIran ژانویه 29, 2012 در 10:00 ق.ظ.

      اگر بانواني در كشور تجمع كرده ودر يك اجتماع چند ده هزار نفري به يك باره كشف حجاب كنند و روسري هاي خود را بردارند ( در داخل كشور ) به معني آن است كه قوانين زد بشري سيستم رسمي را ناديده گرفته و عليه آن علم مخالفت برداشته اند
      .
      این درسته نه عریان شدن

      • آلفرد ژانویه 29, 2012 در 6:32 ب.ظ.

        هر دو درست است. ضمنا حتی اگر به دلیل سرکوبها نتوانند تجمع به آن وسعت هم تشکیل دهند، اما مثلا در هنگام رانندگی حجاب از سر خود بردارند یا کارهای مشابه باز هم دهن کجی به رژیم محسوب میشود. در هر حال هرکس به تشخیص خود میتواند به مبارزه مدنی اقدام کند، ما حق نداریم بگوییم کدام درست است کدام غلط است! ما فقط اگر خواستیم میتوانیم حمایت کنیم، همین

      • حمید ژانویه 29, 2012 در 9:49 ب.ظ.

        ضد بشری برادر….زد بشری اشتباه است.
        میدونی غلط املایی گرفتن من از جمله ات مثله چیه؟ مثل همین کاری که همه داریم انجام میدیم اصل رو ول کردیم چسبیدیم به چند نفر که عکس لخت یا نیمه لخت انداختن.بابا مملکت از دست رفت….خوردن و بردن و … ما داریم غلط املایی میگیریم.

  24. parviz ژانویه 29, 2012 در 4:57 ق.ظ.

    dashi ba in jana baziyah azadi baraya ma namiad
    hala ke vagt dara bashaina babian in jandaha chekar mekionan
    maka ma masla ona kharim ka vagtamono bay lokht shodan talaf konim
    baziha to kharaj cha karha ka namekonan ta mashhor bashand
    parivz Canada

  25. یک ایرانی ژانویه 29, 2012 در 5:06 ق.ظ.

    ای کاش تفکر خودمان را حق محض و مخالفانمان را باطل محض نبینیم بخصوص هم میهنان خارج از کشور که گویا فریاد آزادی خواهیشان گوش فلک را کر کرده اما حتی خودشان را تحمل نمی کنند. شاید من با این کار که نامش را تابو شکنی گذاشته اند موافق نباشم اما دست کم این حق را به این بانو یا دوشیزه می دهم که آن گونه که می خواهد رفتار کند. نه با فحاشی مجبورش کنم که بر طبق نظرات من رفتار کند

    • VivaIran ژانویه 29, 2012 در 10:02 ق.ظ.

      ایشان مختار است هر کاری می خواهد بکند ولی نه به نام زن ایرانی،مادر ایرانی و به نمایندگی از یک کشور

      • shayan ژانویه 29, 2012 در 10:55 ق.ظ.

        چرا هذیون میگی آقا ،این کجا گفته نماینده زن و مادر و خواهر شما یا هر ایرانی دیگه ست ،؟ میگه این حق و اختیار منه ،راست میگه به کسی هم ربطی نداره

        • VivaIran ژانویه 30, 2012 در 7:01 ق.ظ.

          هذیون نمی گم فرزند،وقتی بازتاب رفتار ایشان این ذهنیت را در مردم کشورهای دیگه ایجاد می کنه یعنی کارش مخرب بوده.بعدشم آقای عزیز پدر و مدر این خانم از جامعه ی هنری به خصوص آقای بهزاد فراهانی خیلی شناخته شده است،اونها هم شوکه شده بودند و مدعی بودند کسانی سعی در تخریب دخترشان داشتند و عکس ساختگی بوده تا اینکه فیلمش آمد.یعنی آنها هم این کار را نمی پسندند.حالا اینا به کنار،چی نصیب جامعه ی مصیبت زده و فقیر و اسیر ایرانی شد که اینهمه از او حمایت کردند؟؟چرا اونهمه دختری که توی ویدیو بودند و فرانسوی هم بودند و عریان شدن براشون خیلی مسله ی بغرنجی نبود این کار را نکردند؟دیدین چند مرد ایرانی هم عریان شدند و آلت تناسلی خود را نشان دادند؟لابد اشکالی نداره و به کسی ربطی نداره!نه برادر من آزادی با حیوانیت خیلی فرق داره.با کلمه ی پر طمطراق و دهان پر کن آزادی هر خلافی را توجیه نکنید.من در ایران هستم و شغلم هم ایجاب می کنه روزانه با آدمهای زیادی در ارتباط باشم ،عموم مردم این حرکت را نپسندیدند.

          • آلفرد ژانویه 31, 2012 در 5:30 ق.ظ.

            کسی مدعی نشده است که آزادی با حیوانیت برابر است، منتهی شما برهنگی را برابر با حیوانیت گرفته ای! فرق بین انسان و حیوان در عقل و تفکر است و نه در پوشش. آیا این حیوانات خانگی که توسط صاحبانشان لباس بر تن دارند، به واسطه ملبس بودن، به مقام انسانیت رسیده اند یا مثلا زمانی که انسانها به استخر میروند چون لباسی ندارند حیوان میشوند؟! میبینید که منطقی در حرف شما نیست!
            در مورد اینکه میگویید عموم مردم از این حرکت خوششان نیامده است، به نظر من حتی اگر فرض کنیم حرف شما درست باشد باز هم دلیلی بر غلط بودن این کار نیست، چون عموم مردم هنوز تفکرات مذهبی دارند و لذا برهنگی را در ذهن خود تابو میدانند و اتفاقا این کارها دقیقا همان تابو را هدف قرار داده و میخواهد آن را بشکند.

      • آلفرد ژانویه 29, 2012 در 6:38 ب.ظ.

        حرف نسنجیده‌ای میزنید، کسی که در ایران به دنیا آمده است، ایرانی محسوب میشود و تا پایان عمر هم ایرانی است. از این عمه بلقیس بازی ها دست برداشته و نگرش خود را تغییر دهید! چرا فکر میکنید حق اظهار نظر درباره همه دختران و زنان دیگر تنها به این خاطر که در ایران به دنیا آمده اند را دارید؟! در این نوشته، وبلاگ نسوان بسیار خوب این فرهنگ عمه بلقیس بازی در میان برخی از ایرانیان را توصیف کرده است! (از گل شیفته فراهانی تا عمه بلقیس) http://wp.me/pLxbb-MA

  26. VivaIran ژانویه 29, 2012 در 9:02 ق.ظ.

    تابو شکنی یعنی شکست آن چیزی که اکثریت جامعه از آن در رنج است.مثل اینکه از فردا تمام خانم ها حجاب خود را بردارند(این تابو شکنی معقولی هست).ولی کدام مرد یا پدر ایرانی حاضر هست زن خواهر یا همسر خود را عریان ببیند؟خانم فراهانی هر کاری می کنه به خودش مربوطه ولی خودشو نماینده و الگوی زن ایرانی ندونه.برای من که رفتار او سرشکستگی و ننگ بود.البته برای خودش بازارگرمی و مطرح شدن بود و متاسفانه دیگرانی که حمایت بی جا کردند سکوی پرش این خانم شدند(جاده صاف کن هایی که ندانسته باعث شهرت وی شدند).با اینکه گاهی تحلیل های خوبی می نویسید اما این یکی از اون مقاله های نسنجیده هست که به روال گذشته که آدم کم طاقتی هستید حتما بر نمی تابید و آشفته شده و جسارت می کنید اما باید این را یادآوری می کردم.
    .
    .
    «دین اسلام دین نابرابری هاست دینی که حتی قوی‌ترین منطق‌ها را از کار انداخته است. علم ریاضی می‌گوید که 1 به اضافه 1 می شود 2. اما اگر در اسلام زن یک واحد باشد و مرد یک واحد از جمع این 2 واحد هرگز 2 حاصل نخواهد شد. حاصل جمع می شود 1.5 یا شاید هم کمتر! و ما باید امروز به دنبال پس گرفتن همان نیمه‌ای باشیم که در اسلام و حکومت اسلامی پایمال شده است. زیرا ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور همین حق ناچیز هم از زنان گرفته شود.»
    .
    از چنین آدم ابلهی چنین قیاسی دور از ذهن نیست!!یقیناً او علم ریاضی را هم نمی داند.

    • آلفرد ژانویه 30, 2012 در 12:35 ق.ظ.

      یقینا او میداند حاصل ۱ به اضافه ۱ میشود ۲. اما گویا شما کتاب آسمانی خود را به خوبی مطالعه نکرده اید! در آیه ۲۸۲ سوره بقره، الله برای زن نصف یک مرد حق شهادت قائل شده است. یعنی شهادت ۲ زن معادل شهادت ۱ مرد است. از سوی دیگر در فقه اسلامی در قونین مربوط به ارث، زن سهم به مراتب کمتری از مرد میبرد. اینها همه نابرابری و تبعیض جنسیتی در اسلام را نشان میدهد.

      • VivaIran ژانویه 30, 2012 در 6:50 ق.ظ.

        خیر برای تمام اینها دلایلی وجود داره،می تونم همه را هم شرح دهم ولی چون گوش شنوایی نیست چیزی نمی گم.امروز یه مطلب جالب توی بالاترین دیدم لینکشو می ذارم اینجا.توی رساله ها مراجع آمده قولنج کردن انگشتان مکروه است.و خیلی چیزای دیگه که فهم بشر اون موقع و الان از درک آن عاجز هست.مثل مکروه بودن آب در ظرفی که ترک دارد و فون کردن غذای داغ و … که همگی به دلایل مسایل پزشکی و سلامتی هستند.ما هر چیز را که با دانش ناچیز و مغز کوچک خود درک نمی کنیم منکر می شویم این یعنی جهل مرکب
        http://nicenews.ir/post/16454

        • آلفرد ژانویه 30, 2012 در 6:58 ق.ظ.

          مسلما برای حرف منطقی و علمی گوش شنوایی وجود دارد و برعکس گوش من بدهکار حرف خرافه و اراجیف مذهبیون متحجر نمیرود! در ضمن شما باز به صحرای کربلا زدی! قرار شد شما برای ما بگویی چطور در کتاب آسمانی مسلمانان، زن نصف یک مرد حساب میشود؟ چگونه است که در فقه اسلامی دیه زن کمتر از یک مرد و حتی کمتر از دیه بیضه چپ یک مرد است؟ شما لطف کن علت اینها را به طریق منطقی توضیح بده! اینها همه مصداق های بارز تبعیض جنسیتی برعلیه زنان در اسلام است.

          • VivaIran ژانویه 30, 2012 در 7:46 ق.ظ.

            اگه یک متخصص لیزر برای من از لیزر صحبت بکنه من متوجه میشم؟قطعا نه،اول اینکه علمی صحبت کنم یعنی چی؟من می گم پشت این احکام قطعا مستندات علمی هست که یا من نمی دونم یا هنوز کسی دیگر نمی داند.اما اگر از نظر فقهی و علوم اسلامی بخواهم بگویم حکم همون داستان لیزر میشه که شما چون این مسایل را باور ندارید و آشنایی هم ندارید گفتنش آب در هاون کوبیدن هست.
            .
            ولی اینکه زن و مرد برابر نیستند و توانایی فیزیکی و ذهنی یکسانی ندارند(یعنی مرد برتر است) امری بدیهی است و نیاز به علم ندارد دور و برتون رو نگاه کنید متوجه می شوید .از رانندگی و ورزش و جوایز نوبل فیزیک و شیمی و ریاضی و … نفرات برتر کنکور و …. در مشاغل زنانه مثل آراریشگری و آشپزی و خیاطی و …حتی پرستاری بهترین ها مرد هستند.حالا این حرف به مذاق کسانی که ادای روشنفکری در میاورند و سعی در جلب نظر دیگران خصوصا جامعه ی نسوان دارند خوش نمی آید ،هر چند می دانند عین حقیقت است.اگر من بگویم عزیزترین کسی که در زندگیم است(مادرم) هوش و ذکاوت و توانایی منو نداره توهین به مادرم نکردم این یه حقیقته و قطعا عیب و نقصان زن هست ولی توهین و دشنام نیست.
            .
            راجع به شهادت زن در دادگاه و محکمه هم همین است،راستی گفتم شهادت،خود قضاوت کنید زن می تونه قاضی خوبی باشه؟؟اگر یه قاتل و جانی را بیاورند برای قضاوت و او زاری کند و زن و بچه اش زنجموره کنند و … آیا زن قاضی می تواند قضاوت خوبی بکند؟؟به هر حال زن در تصمیم گیری های عمیق و آنی متزلزل ست همونطور که موقع خرید این مشکل را دارد.
            .
            در مورد ارث و این مسایل هم طبیعی هست وقتی مرد به عنوان نان آور خانواده می باشد باید حق و حقوق بیشتری ببرد تا زن.شما در نظر بگیرید شرعا و عرفا مرد مسئول تامین مایحتاج خانواده است ولی زن اجباری نداره پولی رو که صاحب هست برای ملزومات خانواده خرج کنه.دیگه اینکه خیلی از خانم ها با خرید طلا و یا لباس و غیره پول را از چرخه ی اقتصادی خارج می کنند.
            .
            راجع به دیه هم باز همینه اصلاً این مسایل به پول و مسایل مالی بر می گرده،شما فرض کنید مردی تصادف می کنه و می میره آیا خانواده ی او فلج نمی شوند؟ولی اگر زنی در اثر تصادفی فوت کنه،درسته که ضربات روحی جبران ناپذیری به خانواده وارد می شود و از جهت عاطفی نبود زن محسوس تر هست اما چرخه ی افتصادی خانواده باز هم می گردد.
            .
            راجع به بیضه ی چپ و راست،این حرفا پزشک ها و متخصصین است که اسپرم ها و همین خرت و پرتا (-: بیشتر در بیضه ی چپ تشکیل می شن و آسیب به اون باعث عقیم شدن در نتیجه انقطاع نسل می شود.
            .
            حالا اینا به که گفتم همه فقه سنتی بود.الان بعضی از فقها قایل به فقه جدید و پویا هستند ولی یا سرکوب می شوند و یا در حال جدال هستند.هر اندیشمندی و کسی که اهل مطالعه باشه فقه پویا را ترجیح می ده.اما این در حیطه ی تشخیص من و شما نیست.چیزی مثل شرب خمر حرمت شکنی هست دیگه ربطی به 1400 سال پیش تا الان نداره حرام است،حالا الان بگن نه کمش برای فلان بیماری خوب است دیگه توجیه هست.اما در جامعه ی امروزی که زن هم نان آور خانواده هست می شود به موضوع ارث و دیه جوری دگر هم اندیشید.اما اینا هیچکدوم دلیل بر نقصان و ایراد به دین و مذهب نیست.گفتی منطقی هستی آقای آلفرد،منطقی نگاه کن و ببین 1400 سال قبل این احکام عقب افتاده بودند؟؟در اون جوامع(چه عرب چه عجم یا روم یا …) که زنان خانه دار بودند و مرد ها متولی خانواده ی وتامین معاش،آیا جز این می شد اجرا کرد؟

            • آلفرد ژانویه 31, 2012 در 5:40 ق.ظ.

              متاسفانه حرفهای شما عاری از منطق و شعاری و اغلب آلوده به خرافه است. سعی میکنید قوانین ضد بشری و ضد زن اسلام را توجیه کنید و تبعیض جنسیتی را مجاز بدانید! واقعا جای تاسف است!
              در مورد اینکه میگویید موارد ذکر شده در قرآن برای ۱۴۰۰ سال پیش خوب و مترقی بوده است، بنده قبلا در جواب کاربر دیگری مفصل جواب دادم که اگر هم بوده برای جامعه عقب مانده و بدوی عربستان خوب بوده، چون در جوامع متمدنی چون ایران نقش زن در جامعه خیلی خوب جا افتاده بوده و همان زمان زنان در مقام های عالی حضور داشته اند. ضمن اینکه با این حرف خود، نادانسته این آیه قرآن که بر محدود نبودن آیت الهی در زمان و مکان تاکید میکند را زیر سوال میبرید! این کامنت را ببیند.

              • VivaIran ژانویه 31, 2012 در 1:49 ب.ظ.

                گفتم که بحث با شما آب در هاون کوبیدن است.شما را به خیر و ما را به سلامت.

  27. shahla Nouri ژانویه 29, 2012 در 9:49 ق.ظ.

    پیرامون اقدام گلیشفته فراهانی
    کدام حق٬ کدام ارزیابی؟
    آذر ماجدی پاسخ میدهد :

    یک دنیای بهتر: اقدام گلشیفته فراهانی و نمایش نیمه برهنه بدنش واکنشهای متفاوتی را بر انگیخته است. خون در رگهای رژیم اسلامی و ناموس پرستی اسلامی اش به غلیان آمده است. ماشین تحریکات و تهدیدات مذهبی شان را به جریان انداخته اند. جریانات متعدد ملی اسلامی هم به درجات مختلف واکنشهای مردسالارانه و ناموس پرستانه ای از خود نشان داده اند. این موضعگیری اما مختص و محدود به این جریانات نبوده است. بار دیگر مساله نوع پوشش زن به زمینه ای برای طرح اراجیفی در چهار چوب «بی بند و باری» زن از جانب جریانات ناسیونالیستی پرو غربی تبدیل شده است. به اقدام گلشیفته فراهانی چگونه باید نگاه کرد؟ چه نقدی به واکنشهای موجود دارید؟
    آذر ماجدی: گلشیفته نیمه عریان آئینه ای شد به عمق زن ستیزی شرق زده ملی – اسلامی ها. عکس نیمه عریان گلشیفته فراهانی در نشریه فیگارو آبی بود در لانه مورچگان شرق زده و عقب مانده ملی – اسلامی، ناسیونالیست پرو غرب و حواشی چپ آنها. گلشیفته در یک پروژه «هنری» و در میان تعدادی هنرپیشه جوان کاندید جایزه سزار در فرانسه، در مقابل دوربین عکاسی بالا تنه اش را عریان می کند. شعری در مورد رهایی جسم و جان به زبان فرانسه در این فیلم کوتاه روایت می شود. تصویر نیمه عریان گلشیفته در این فیلم جسم و جان این سخنگویان واپسگرا را به آتش می کشد .
    رژیم اسلامی به گلشیفته می تازد. مگر انتظار دیگری از این نظام پوسیده اسلامی می توان داشت. این نظام با این هیاهوها زنده است. هر روز با هجوم به آزادی، به روشنگری و به زنان از نو زاده میشود. زن در بند و اسیر در سیاهی حجاب بیرق این نظام است. هر حرکتی برای دریدن این بند تیشه ای است که به ریشه این نظام کپک زده و بساط صنعت و جنبش سیاه اسلامی زده می شود .
    در این میان واکنش ملی – اسلامی ها و ناسیونالیست هایی که تخت جمشید و پاسارگاد دکان اقتصادی و سیاسی شان شده است، اما، جالب توجه است. برای شرق زدگانی که در بند اسلام و ناسیونالیسم پوسیده عظمت طلب اسیرند، گلشیفته فرصتی برای عرض اندام بود. برهنگی یک زن، مردسالاری این قماش را لخت و عور عیان کرد. عمق زن ستیزی کلاه مخملی این جماعت یکجا فوران زد. عده ای او را «بی حیا» نامیدند. عرق شرم بر پیشانی شان نشست. چگونه یک زن جوان که بر حسب اتفاق در ایران متولد شده، بخود جرئت داده است تا به ساحت «مقدسات» شرق زده این جنبش عقب مانده و این پسقراولان جامعه ای که دارد برای رهایی خود می تازد، توهین کند. اینها مالکان جسم و جان تمام زنان «مملکت» اند. اینها مبصران و پاسداران خودگمارده دفاع از «میهن اسلامی» اند. اینها متعلق به همان جنبش اند که در ادبیاتشان «زن هنوز تازه اگر … خیلی بزرگواری کنند «مادر بزرگى» است که «يادش بخير» کرسى را روبراه ميکرد و «فسنجون» جلوى شان ميگذاشت.» (منصور حکمت، ماهواره و آل احمد های پلاستیکی، جلد ۸ مجموعه آثار، ص ۳۵۸ . )
    نزد این جماعت دو نوع زن موجود است یا «زن خوب و پارسا» یا «فاحشه». ادبیاتشان و سینمای شان هم این دو نوع زن را به تصویر می کشد. این جنبش های عقب مانده پوسیده در مقابل نسل جوانی که برای آزادی مبارزه می کند، می خواهد خود را از قید و بند عقب ماندگی، اخلاقیات عهد دقیانوس و مذهب برهاند، سرگیجه گرفته اند. به هر دری می زنند تا این نسل را به راه راست هدایت کنند. زبان و نگاه این نسل به زندگی متفاوت است. می خواهد مثل نسل جوان در دنیای غرب زندگی کند؛ به موزیکی که دوست دارد گوش دهد؛ لباسی که می خواهد بپوشد؛ از آزادی معاشرت و رابطه جنسی برخوردار باشد. از خفقان و اختناق، از پلیس سیاسی و اخلاقی جان به لبش رسیده است.
    بسیاری از تحرکات این نسل نزد این پوسیدگان لنگر انداخته در نوستالژی عصر آفتابه مسی و خزینه، «مبتذل» و غرب زدگی است. اما مبتذل، توصیف نه این نسل جوان و تمایلات و خواستهایش، بلکه این واپسگرایان شرق زده است؛ جماعتی که با دیدن زن بی حجاب، تمام ارکان ارزشی و اخلاقیات فاسد اسلامیش به لرزش می افتد. مبتذل، فرهنگی است که اینها مروج و مدافعش هستند؛ فرهنگی که یک سویش آخوند و سوی دیگرش آل احمدهای پلاستیکی قرار دارند. «مبتذل، توصيف سنت فرهنگى اى است که در يک گوشه پرت، بدور از چشم منتقد جهان معاصر، از عقب ماندگى اخلاقى، مذهب زدگى، مرد سالارى و خود پرستى قومى و ملى و فقر تکنيکى خود يک فضيلت و هويت اجتماعى ساخته است. مبتذل وصف حال سنت ادبى اى است که زير چتر رژيمهاى واپسگرا و ارتجاعى که حتى نگاه مردم به بيرون اين محيط پرت افتاده را ممنوع و سرکوب مى کنند، به زور سوبسيد و روى دوش کار ارزان کارگر چاپ براى خود يک بازار محقر هزار و هشتصد نفره ترتيب داده و با پاشيدن سم بيگانه گريزى و قومپرستى و گذشته پرستى از آن دفاع ميکند.» (همانجا)
    برخورد این جنبش به اقدام گلشیفته فراهانی بیانگر یک عقب ماندگی مطلق و زن ستیزی تمام عیار است. جوهر ارتجاعی این عقب ماندگی و مردسالاری باید افشاء شود. زنان مالک ندارند. موجودات مستقل و صاحب حق و رای هستند. ناموس کسی نیستند. متعلق به مقدسات خرافی هیچ ایدئولوژی و جنبشی نیستند. قیم لازم ندارند. در ابراز وجود و بیان آزادند. حق دارند هر جور که می خواهند لباس بپوشند یا نپوشند. هر کس از پوشش خاصی خوشش نمی آید، مجاز است چشمانش را ببندد و نگاهش را بدزدد. هر کسی از برهنگی شرمش می شود، مجاز است به آن چشم ندوزد. در دنیای امروز از آزادی بی قید و شرط بیان و ابراز وجود باید بعنوان ابتدایی ترین حق انسانی، برای زن و مرد قاطعانه دفاع کرد و آنرا برسمیت شناخت. آن حاجی بازاری و سیاسیون و «هنرمندان» هم قماشش مجازند دندان قرچه کنند و استغفرالله بگویند؛ به زمین و زمان فحش دهند و بر زمین تف بیاندازند و به راه خود بروند. آنها نیز از آزادی بیان برخوردارند. انزجارشان را از برهنگی مجازند بیان کنند. اما قصد تحریک مذهبی علیه زنانی که حق خود را اعمال می کنند، ندارند.
    در این میان دسته دیگری نیز هستند که از حرکت گلشیفته به شعف آمده اند. اما در ارزشهای این دسته نیز اگر دقیق شوید به صورتی روی دیگر سکه نگرش بالا است. البته باید اذعان کرد، همین که رگ غیرت ناموس پرستی شان بالا نیامده جای خوشحالی است. اما آنها نیز به شناسنامه گلشیفته خیره شده اند. گلشیفته متولد ایران است، پس رگ ناسیونالیستی شان بجوش آمده و هزاران ستایش و تعریف نثار او کرده اند. چرا؟ مگر گلشیفته چه کرده است که شایان اینهمه هیجان، تحسین و شعف است؟ گلشیفته همراه تعدادی دیگر از هنرپیشگان جوان فرانسه، در یک پروژه هنری بالاتنه خود را برهنه کرده است. همین. این یک کار هنری و بازرگانی است. اینهمه شلوغکاری لازم ندارد .
    بخش مدرن جنبش ناسیونالیسم پرو غرب و حواشی چپی آن شجاعت گلشیفته را تحسین کرده اند، او را تابو شکن نامیده اند، به رهبر جنبش آزادی زن ارتقاء اش داده اند. گلشیفته ی از دنیا بی خبر هم لابد با چشمان حیرت زده به تمام این واکنش ها می نگرد. روحش هم از اینکه به رهبر انقلابی آزادی زن و ایران بدل شده است، بی خبر است. گلشیفته نه تابو شکنی کرده است و نه به چنین قصدی در یک فیلم فرانسوی شرکت کرده است. شرکت در این فیلم بخشی از شغلش است.
    برخی کار گلشیفته را با حرکت علیا ماجد المهدی مقایسه کرده اند. گلشیفته و علیا را در کنار هم قرار داده اند. این دو در یک چیز شریکند. هر دو زنان جوان متعلق به نسل جدید مدرن در جوامع اسلام زده اند. خواست و تمایلاتشان با نظام های حاکم در جامعه ای که در آن متولد شده و رشد کرده اند در تناقض و تعارض قرار دارد. اما اقدامشان یکی نیست. علیا در اعتراض به زن ستیزی و خفقان اسلامی حاکم بر جامعه عکس برهنه خود را منتشر کرده و جان خویش را به خطر انداخته است. حرکت او شورش و عصیان علیه فرهنگ و اخلاقیات مردسالار حاکم است. علیا تابو شکنی کرده است. گلشیفته در کشور فرانسه، در یک پروژه هنری ساخت فرانسه بدن نیمه برهنه خود را به نمایش گذاشته است. او اکنون در کشوری زندگی می کند، که چنین اقدامی در آن امری پیش پا افتاده تلقی می شود. گلشیفته همین دو سال پیش در یک فستیوال سینمایی خارج از ایران با روسری عکس گرفته است. اخیرا ترانه ای خوانده است که از الله اکبر گفتن در پشت بام با نوستالژی و تحسین یاد می کند .
    باید به ذوق زدگانی که از ذوق حلیم توی دیگ افتاده اند، گفت که نگاه آنها نیز به برهنگی زن تفاوت چندانی با نگاه آخوندی – حاجی بازاری ندارد. دو روی یک سکه اند.
    مساله اساسی در این رویداد تاکید قاطعانه بر امر آزادی بی قید و شرط بیان و ابراز وجود و همچنین پوشش است. باید از این اصل تخطی ناپذیر حرکت کرد و واپسگرایان شرق زده را افشاء نمود. مرد سالاری و زن ستیزی یک بخش لایتجزای این فرهنگ و ایدئولوژی است. در پس این واکنش ها باید عقب ماندگی اسلامی این فرهنگ و ایدئولوژی را بازشناخت و طرد و افشاء کرد. جنبش آزادی زن بحق یک عنصر تعیین کننده در جنبشی است که علیه این ایدئولوژی قاطعانه مبارزه می کند . *

    http://www.azadizan.net/farsi/

    • آلفرد ژانویه 29, 2012 در 8:23 ب.ظ.

      مرسی از شما، با مطلب موافقم. در مورد بخشی که منکر تابوشکن بودن عمل گسلیفته میشود، منتهی من کمی متفاوت فکر نمیکنم. به هر حال از آنجاییکه برهنگی هنوز در فرهنگ ایرانی جماعت یک تابو محسوب میشود، هرگونه اقدام در این جهت حتی اگر از سوی افراد مقیم خارج از کشور هم انجام شود، یک نوع تابوشکنی محسوب میشود. البته اگر از سوی افراد داخل کشور انجام شود که دیگر ۱۰۰ درصد تابوشکنانه و به معنای به چالش کشیدن حکومت است. حکومتی که حتی از تار موی بیرون مانده دختران در کوچه و خیابان هم ایراد میگیرد.

  28. احمد ژانویه 29, 2012 در 9:04 ب.ظ.

    منظور من از دزدی قتل نه اینکه به کسی ضرر میزنه یا نمیزنه
    منظورم اینکه هر مخالفتی مساوی با مبارزه با رژیم نیست
    آیا تا رمانی که اصلاح طلبان از زندانیان سیاسی خودشان دفاع میکنن آیا فی الواقع دارن از تمامی زندانیان سیاسی دفاع میکنن؟؟یا فقط نگران خودشان هستن؟؟
    اگر غیر از اینه که باید سالها پیش و در همان دوران طلایی خمنی جلاد و خاتمی خائن مخالفت میکردن!!
    پس همچنان که هر مخالفتی مخالفت با رژیم نیست هم حمایتی هم حمایت از مخالفان رژیم نیست
    همچنان که امثال کدیور کشتار سال 67 را هنوز هم تایید میکنه

  29. یک مبارز ژانویه 29, 2012 در 9:39 ب.ظ.

    دوستان خیلی مبارزه کردیم، دیگه خسته شدیم. حالا لباسامونو دربیاریم که یکخورده استراحت کرده باشیم. اما بعدش لباسامونو بپوشیم بریم بازم مبارزه کنیم چون لخت شدن هم مثل گوزیدن اون قومیه که براشون اینکار ممنوع شده بود! حکومت بیشتر خندش میگیره تا اینکه متزلزل بشه!

  30. ســـید خلیل کاظمی ژانویه 30, 2012 در 4:43 ق.ظ.

    درین روزها دیده می شود که نمایش برهنگی دارد به یک سنت و یک حرکت تبدیل می شود. این یکی از شیوه های مبارزه علیه استبداد و تبعیض جنسیتی است. اما آنچه من می خواهم بگویم این است که : مبارزه برای بدست آوردن چیزی حق فطری هر انسان است که باید برای بدست داشتن آن حق و بدست آوردن مجدد آن ( در صورتیکه از دست رفته باشد) حق مبارزه باز هم از حقوق فطری انسانها است. اما اینکه خودرا برهنه می کنند و قسمت های از بدن زیبا خودرا به نمایش می گذارند, راه چاره نیست. مبارزه باید کرد اما به طریق درست , به شیوه یک مبارز. جمیله بوپاشا الجزایری , لیلا خالد قهرمان فلسطینی , ناهید کابلی و … قهرمان دختران دیگر که در تاریخ نام های ایشان درج است, به چه شیوه مبارزه کردند؟ آیا آنها از چشم روزگار افتاده اند؟ نه ! هرگز! پس مبارزه با شیوه یک مبارز, کاربهتر است. موفق بایشد

  31. احمد ژانویه 30, 2012 در 6:21 ب.ظ.

    آقای آلفرد من جای این دوست جواب میدم
    آنزمانی که در قرآن دیه هر زن و شهادت هر زن و سهم ارث هر زن نصف یک مرد در نظر گرفته شد
    اساسا در دنیای جهالت عرب بیابان گرد حق حیات همبرای زنان وجود نداشت چه رسد به نصف ارث نصف دیه نصف شهادت
    آنزمان که این حقوق برای زنان در نظر گرفته شد مثل اینکه شما خوابید 1400 سال پیش بوده نه الان
    تا همین چند سال پیش توی همین امریکا سیاه پوستان دارای حقوق برابر با سفید پوستان نبودن امثال مارتین لوتر کینگ باید جانشان را برای بدستآوردن این حقوق برابر فدا میکردن
    آنوقت در همان هزار چهارصد سال پیش بلال یک برده سیاه پوست با ابوذر ابوبکر بقیه مسلمانان عرب حقوق برابر داشت از بیت المال به همان اندازه بهره میبرد
    آیا این برای 1400 سال پیش عقب گرده؟؟

    • آلفرد ژانویه 30, 2012 در 8:56 ب.ظ.

      ممکن است حرف شما برای جامعه عقب مانده آن روز عربستان درست باشد اما قطعا برای بسیاری از جوامع متمدن همان زمان مثل امپراتوری فارس درست نبوده است. چه آنکه ایرانیان هیچ زمان برده داری نداشته اند و به چنین چیزی معتقد نبوده اند، منشور حقوق بشر کوروش کبیر بیش از ۹۰۰ سال قبل از پیدایش محمد، بر برابری حقوق انسانها صرفنظر از رنگ پوست، جنسیت، آیین و ملیت تاکید میکند. در همان زمان نزول قرآن در ایران زنان جنس دوم محسوب نمیشده اند و حتی در زمانهای مختلف تاریخی از هخامنشیان گرفته تا ساسانیان، زنان متعددی وجود داشته اند که سردار لشگر و سرکارگر و غیره بوده و مردان زیر دست آنها کار میکرده اند و چه بسا درآمدشان از همسرانشان بیشتر بوده است. حال آنکه در قرآن عملا به برده داری اشاره و داشتن کنیز، مجاز بودن تجاوز به کنیز و نیز تجاوز به زنان اسیر گرفته شده در جنگ مورد تایید الله قرار گرفته است.

      بنابرین شما میبینید که قرآن شاید برای عربستان آن زمان کمی مترقی بوده است، اما برای دیگر ملل حتی در همان زمان هم خیلی عقب مانده بوده. اصولا گسترش اسلام نه به دلیل برتری منطقی آن و مفاهیم انسانی و مترقی آن که از طریق زور و خونریزی و شمشیر صورت گرفته است. این حقیقت محض تاریخی است.

      وانگهی وقتی شما در استدلال خود به مسئله زمان اشاره میکنید، به طور ناخودآگاه آیات قرآن که مدعی میشود که قرآن مشمول زمان و مکان نشده و برای همه انسانها و برای همه عصرها آفریده شده است را رد میکنید. خود شما اشاره کردید که قرآن محدود به زمان است و لذا خودتان کتاب مقدس خود را زیر سوال بردید!

  32. احمد ژانویه 31, 2012 در 6:14 ب.ظ.

    اولا من نمیدانم شما از کجای قرآن تجاوز به اسیر را درآوردی
    دوما من حتی ترجمه قرآن هر کسی را قبول ندارم چه رسد به تفسیر
    تنها ترجمه قرآن توسط آقای طالقانی و تفسیر ایشون به علاوه تفسیر مسعود رجوی را قبول دارم
    در مورد داستان سرایی شما در مورد اینکه در ایران باستان زنان حقوق برابر داشتن که خود شما هم میدانی که پا در واقعیت نداشته اساسا هیچ کتاب تاریخی معتبری از زمان قبل از اسلام نیست که بخواهی مرجع اینگونه ادعا ها قرار بدی
    یکی از دلایلشم اینکه اساسا ایران قبل از اسلام نه چندان روشنفکر داشت نه دانشمند نه فیلسوف ونه شاعر آنچنانی
    اگر شما سراغ داری به ما اطلاع رسانی کن تا نام این دانشمنادن روشنفکران را بدانیم
    البته اشتباه نشه بنده قصد کوبیدن تاریخ کشور خوردم را ندارم اما توی توهم خود بزرگ بینی زندگی کردن هم چیزی جز خطا رفتن نداره
    در مورد ادعای شما که گفتید قرآن متعلق به گذشته است
    اولا اینکه قرآن دارای دینامیزم است هر کسی هم که بخواد این دینامیزم را نادیده بگیره نه قرآن را فهمیده نه اسلام را
    برای مثال در قرآن به مومنان توصیه شده که سپاهایان خود را به اسبهای تیز و شمشیر مسلح کنن
    خب چطور توی تکنولوژی سلاح رژیم جمهوری اسلامی سلاح اتمی شیمیایی موشک بالستیک میخواد چطور در علم پزشکی آقایون تشریف میبرن لندن بهترن کلینیکها بیمارستانها درمان میشن
    چطور برای حمل نقل از هواپیما قطار کامیون استفاده میشه؟؟
    توی همه علوم بهترین و جدید ترینش ولی توی علوم انسانی وعلوم قضایی مال 1400 سال پیش؟؟کدام یکی را باور کنیم؟؟موشک بمب اتم را یا دست قطع کردن سنگسار کردن را؟؟
    اگر همان 1400 سال پیش علومش بهتره خب برید جای تانک موشک، شمشیر اسب شتر نیزه بردارن برن جنگ
    اگر قرار از علوم جدید استفاده بشه از دستاوردهای بشر استفاده بشه خب از علم قضا هم استفاده کنید
    در مورد قرآن در مورد کدام ایاتش صحبت میکنی؟؟قرآن آیات ناسخ داره و منسوخ
    آیات محکم داره و متشابه کدام آیات؟؟
    بقره آیه 107
    ما نسخ من آیه او ننسها نات بخیر منها او مثلها الم تعلم ان الله علی کل شئی قدیر
    هرآیه ای را یکسره برداریم یا از یادش ببریم بهتر از آن یا مانندش را می آوریم،آیا نمیدانی که خداوند بر هر چیزی توانا است
    مثل و نمونه آن هم آیا تغییر قبله از بیت المقدس به کعبه
    یعنی آیه قبلی را منسوخ شده اعلام کرد
    البته جایگزین آیه منسوخ شده فقط در قرآن هست نه در جای دیگر
    اما ایا محکم ومتشابه
    آل عمران آیه 7
    هو الذی انزل علیک الکتاب منه آیات محکمات هن ام الکتاب اخر متشابهات فاما الذین فی قلوبهم زیغ فیتبعون ما تشابه منه ابتغاء الفتنه وابتغاء تاویله وما یعلم تاویله الا الله و الراسخون فی العلم یقولون امنا به کل من عند ربنا وما یذکر الا اولواالالباب
    اوست خدایی که قرآن را به سوی تو فرستاد که برخی ایات محکم است که احتمال و اشتباهی در او نیامده که آنها اصل و مرجع سایر آیات کتاب خداوند هستن وبرخی دیگر ایات متشابه که تاویل پذیرند که به سهولت درک معنی و مفهوم از ان نشود تا آنکه گروهی که در دلهایشان (همچون آخوندهای خمینی صفت)میل به باطل است از پی متشابه رفته تا بتاویل کردن ان در این راه شبهه و فتنه گری پدید آرند
    آیات محکم هم مثل جهاد قسط عدل مبارزه با ظلم نخوردن حق یتیم دروغ نگفتن
    فکر نمیکنم اساس کتاب قرآن برای چند همسری یا احکام ارث یا ازدواج طلاق اینجور مسائل امده باشه
    اساس کتاب قرآن مبارزه است ونبردی تارخی برای تمام طول زمان هست

    • آلفرد ژانویه 31, 2012 در 10:31 ب.ظ.

      سوره نساء آيه ۲۴: « و نکاح زنان محصنه ( شوهر دار ) بر شما حرام شده اند
      مگر آن زنان شوهر داري که به تصرف شما ( غنايم جنگي ) درآمده و مالک شده
      ايد . از کتاب الله پيروي کنيد . وراي اين زنان ( متصرفي و غير متصرفي ) ،
      براي شما حلال است هر زني ديگر را با مال به طريق زناشويي بگيريد و نه به
      طريق زنا . پس چنانکه شما از آنها تمتع جستيد و بهره مند شديد ، آن حق معين
      که مزد آنها است به آنها بپردازيد . و باکي نيست بر شما که پس از تعيين
      فريضه ( پول و يا مهر تعيين شده و.. ) به چيزي با هم تراضي کنيد ( رضا
      بدهيد ) . هر آينه الله دانا و حکيم است ».
      میبینید که الله تجاوز به زنان اسیر شده را مجاز میداند.

  33. احمد فوریه 1, 2012 در 6:15 ب.ظ.

    اولا اینکه خودت هم نوشتی زنان را با مال بگیرید یعنی مهریه بدهید
    هر چند که من این ایات را منسوخ شده میدانم
    ولی نه اینکه الان توی بقیه دنیا آنهم الان زنان را با پول به بردگی جنسی نمیکشانن؟؟؟
    بازم انصاف اسلام که میگفته اول رضایت زنان را بگیرید بعد با تعیین مهریه با انها ازدواج کنید
    آنهم با زنانی که در جنگ اسیر گرفته شدن
    الان که همین آمریکای عزیز در زمان جنگ سربازانش روی اجساد مخالفانشان ادرار میکنن حال بنگرید اگر زن بچه این مخالفان به دستشان بیفته چه جنایتی را مرتکب میشن
    بازم یادآور میکنم که من چند همسری را از اساس قبول ندارم

  34. احمد فوریه 1, 2012 در 6:19 ب.ظ.

    اینو یادم رفت بنویسم که همه این احکام مال 1400 سال پیشه
    الان به غیر از چند کشور اروپای غربی اکثر کشورهای غربی و شرقی اسلامی غیر اسلامی بردگی جنسی زنان یک امر عادیست
    حال خودتان قضاوت کنید احکام 1400 سال پیش اسلام انصاف بیشتری داشته یا بردگی جنسی کنونی؟؟
    حداقل یک حق انتخاب قائل بوده

    • آلفرد فوریه 1, 2012 در 7:05 ب.ظ.

      خوب اگر برای ۱۴۰۰ سال پیش هست، کلا قرآن که خودت هم میگویی حرفهای منسوخ و قدیمی زده را بینداز دور دیگه!

  35. احمد فوریه 1, 2012 در 8:02 ب.ظ.

    بازم حرف من را نگرفتی
    چطوری برات توضیح بدم
    آل عمران آیه 7
    هو الذی انزل علیک الکتاب منه آیات محکمات هن ام الکتاب اخر متشابهات فاما الذین فی قلوبهم زیغ فیتبعون ما تشابه منه ابتغاء الفتنه وابتغاء تاویله وما یعلم تاویله الا الله و الراسخون فی العلم یقولون امنا به کل من عند ربنا وما یذکر الا اولواالالباب
    اوست خدایی که قرآن را به سوی تو فرستاد که برخی ایات محکم است که احتمال و
    اشتباهی در او نیامده که آنها اصل و مرجع سایر آیات کتاب خداوند هستن وبرخی دیگر ایات متشابه که تاویل پذیرند که به سهولت درک معنی و مفهوم از ان نشود تا آنکه گروهی که در دلهایشان (همچون آخوندهای خمینی صفت)میل به باطل است از پی متشابه رفته تا بتاویل کردن ان در این راه شبهه و فتنه گری پدید آرند
    قرآن یک سری آیات داره که شالوده و ستون اصلی هستن که باید بقیه ایات را با اونها منطبق کرد که اسمشون ایات محکم هست
    وگرنه چه نیازی به اجتهاد در نظر گرفتن زمان مکان در احکام بوده
    مثل حدیث که خود پیامبر اسلام گفته که هر حدیثی را از من شنیدید بگذاریبد کنار آیات قرآن اگر با اون منطبق بود بپذیرید اگر منطبق نبود بر سینه دیوار بکوبید
    اصل و اساس آیات محکم قرآن هست که هیچ تغییر و تاویلی یا کم و زیاد ویا شدت و ضعفی در ان پیدا نخواهد شد

  36. احمد فوریه 1, 2012 در 8:11 ب.ظ.

    ضمنا من هیچ وقت نگفتم قرآن حرفهای منسوخ قدیمی زده
    اینکه من گفتم تعدادی از ایات قرآن منسوخ شده را از خوادم در نیاوردم که
    توی خود قرآن آیه صریح وجود داره
    برای مثال در یکی از ایات قرآن که الان دقیق یادم نیست کدام سوره و آیه هست
    ولی اگر بخواهید میتوانم پیدا کنم که مضمونش اینه که حواریون مسیح که برای رضای خدا ازدواج نمیکردن اینو را خدا حکم نکرده بود ولی مورد خشنودی خدا بود که برای راه خدا حتی از ازدواج هم چشم پوشی کرده بودن
    خب چرا این اقایون اخوندها یک کدامشان اون ایه را نگاه نمیکنن؟؟فقط چسبیده به ایه ای که گفته دوتا دوتا زن بگیرید؟؟
    ضمن اینکه در زمان قدیم به دلیل زندگی قبیله ای و جنگهایی که بین این قبایل در میگرفت همیشه تعداد زنان بیشتر از مردان بوده
    چون زنان کودکان توی جنگ شرکت نمیکردن
    برای همین نه در عربستان در اکثر سرزمینها اینکه یک مرد دوتا یا سه تا زن بگیره مرسوم بوده
    برای مثال بعد از جنگ جهانی دوم دولت المان قانون چند همسری را برای مردان تصویب کرد
    چون تقریبا 10 ملیون آلمانی در جنگ جهانی دوم کشته شده که اکثریت انها مردان بودن که برای اینکه جمعیت زنان زیادی مجرد نمانن این قانون را گذاشتن که هر مردی میتونه اگر زنش مایل باشه با زنی دیگر هم روابط زناشویی داشته باشه
    ولی در حالت عادی این نه در آلمان که در هر کجای دیگر معنا نداره
    ضمن اینکه همان کوروش هم چندین زن داشته
    چرا به ان نمیپردازی

    • آلفرد فوریه 1, 2012 در 8:18 ب.ظ.

      آیت قصاص و جهاد و دستور به کشتن و تجاوز به زنان اسیر، شلاق زدن، قطع دست و پا و نصف بودن زن در برابر مرد و بسیاری موارد ضد بشری دیگر در قرآن وجود دارد. شما که نمیتوانید منکر اینها شوید. ضمن اینکه وقتی شما یا هر کس دیگری میگویید فلان آیه قرآن منسوخ شده یا مربوط به عصر حاضر نیست، خودتان حرف قرآن که میگوید قرآن کلام الهی است و برای همه انسانها و جهت هدایت بشر در همه اعصار نازل شده است را زیر سوال برده اید. اساسا اصل تقدس این کتاب در نزد مسلمانان بر همین خدشه ناپذیری آن است! 🙂

  37. احمد فوریه 1, 2012 در 8:40 ب.ظ.

    آقای آلفرد میتوانم بپرسم شما چند سالتونه؟؟
    اما در مورد سوالی که کردید
    بازم تاکید میکنم
    اینکه من گفتم تعدادی از ایات قرآن منسوخ شده را از خوادم در نیاوردم که
    توی خود قرآن آیه صریح وجود داره
    متن بالا را که من گذاشتم باز با دقت بخوان جواب سوالت را میگیری
    آیات متشابه که همان آیات مجازات یا ارث یا بقیه آیات هست باید بر اساس ایات محکم منطبق بشه
    مثلا در یک ایه در قرآن هست که دزد را اگر ببخشید خدا هم از شما راضی خواهد بود
    یکجا هم گفته او را مجازات کنید؟؟
    خب این خودش تناقضه
    این تناقض چطور حل میشه با ایات محکم
    صد بار گفتم صد بار دیگر هم میگم که اساس کتاب قرآن مبارزه هست
    یک امام شیعه را برای من مثال بزن که به شهادت نرسیده باشه به صورت طبیعی فوت شده باشه
    فقط یک دانه؟؟
    اگر اساس چیزی غیر از مبارزه قهر امیزه پس چرا این امامان شیعه نمیرفتن دنبل زن بچه زندگی خودشان؟؟اینقدر با حکومتها سرشاخ میشدن؟؟

    • آلفرد فوریه 1, 2012 در 9:25 ب.ظ.

      برای اینکه دنبال قدرت بودند. اساسا جنگ، جنگ قدرت بوده است. ببینید یک قبیله بزرگ و ثروتمند در حجاز آن زمان وجود داشته است که تیره هایی چون بنی هاشم، بنی امیه و بنی عباس و غیره جزو این قبیله بوده اند. اینها اگرچه همه با هم خویشاوند بوده اند اما بر سر به قدرت رسیدن و رییس شدن در قبیله با همدیگر جنگ و دعوا داشته اند. هر زمانی یکی حاکم بوده است. مدتی بنی هاشم، بعد بنی امیه و سپس عباسیان.
      ضمنا واژه شهادت یک چیز من درآوردی است که شما آن را به هرکسی که دوست دارید نسبت میدهید! به نظر من این افراد کشته شده اند. بعضی از آنها هم اتفاقا توسط همسران خودشان کشته شده اند مثل امام حسن.

  38. شیدوش فوریه 2, 2012 در 6:59 ق.ظ.

    نمام این واکنشهای برهنگی نتیجه حودخواهیهای شخصی برای ارایه راهکاری جهت مبارزه با نابرابری است .اما نادرست .راه را غلط رفته اید

  39. بازتاب: یکسالگی وبلاگ و گزارش آماری از عملکرد یکسال گذشته « گاه نوشته‌های آلفرد

  40. نمتن اکتبر 1, 2012 در 3:21 ب.ظ.

    برهنگی یعنی یه زن (بی ادبی نباشه) ….. و پستانشو نشون مردم بده ایشان هیچ برهنگی نشون نمیده پس یه ژست بیشتر نیست

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید (لطفا فارسی بنویسید). توجه: کامنتهای اسپم یا حاوی دشنام و یا کلمات رکیک منتشر نخواهند شد.

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: