همکاری جمهوری اسلامی با القاعده در حملات ۱۱ سپتامبر

دو مقام سابق اطلاعاتی-امنیتی جمهوری اسلامی که از ایران فرار کرده‌اند، در دادگاهی در منهتن نیویورک آمریکا شهادت داده‌اند که مقام‌های جمهوری اسلامی پیش از حملات ۱۱ سپتامبر از قصد القاعده برای انجام این عملیات آگاه بوده‌اند. این دادگاه برای محکومیت همکاری و حمایت مالی جمهوری اسلامی به القاعده برای ترتیب دادن حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به خاک آمریکا و جهت جبران خسارت صدمه دیدگان از این حادثه شکل گرفته است.

همچنین وکلای مربوطه گفته‌اند که یکی از شاهدان در نامه‌ای که به قاضی نوشته است ادعا کرده است که جمهوری اسلامی در برنامه ریزی حملات ۱۱ سپتامبر مشارکت داشته است. در دادخواست مطرح شده در این دادگاه تاکید شده است که جمهوری اسلامی و سازمان چریکی حزب الله تحت حمایت ایران، به القاعده در برنامه ریزی حملات ۱۱ سپتامبر و نیز آموزش هواپیمارباها و مسافرت آنها، کمک کرده است. همچنین در دادخواست ذکر شده است که پس از حمله نیز جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان به القاعده برای اجرایی کردن عملیات فرار کمک کرده و ایران برخی از اعضای القاعده را در خاک خود پناه داده است.

وکلای شاکیان پرونده در مدارک ارائه شده به دادگاه تاکید کرده اند که عماد مغنیه، فرمانده نظامی سابق حزب الله، عامل تروریستی جمهوری اسلامی بوده که در سال ۲۰۰۰ و به منظور آماده سازی القاعده جهت اجرای حملات ۱۱ سپتامبر، به عربستان سعودی سفر کرده بوده است.

آقای مغنیه که در سال ۲۰۰۸ کشته شد، از سوی مقام های آمریکایی به برنامه ریزی شماری از حملات تروریستی و گروگان گیری از جمله بمب گذاری های سال ۱۹۸۳ در سفارت آمریکا و حمله به مراسم نیروی دریایی آمریکا در بیروت لبنان متهم شده بود.

در مدارک ارائه شده به دادگاه اظهار شده است که شاهدان پیشتر در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی کار میکرده اند که به خاطر سمت های خود، به اطلاعات محرمانه وزارتخانه مذکور دسترسی داشته و لذا از مدارک دال بر حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم آگاهی داشته اند.

منبع: نیویورک تایمز

9 پاسخ به “همکاری جمهوری اسلامی با القاعده در حملات ۱۱ سپتامبر

  1. M مِی 20, 2011 در 12:17 ب.ظ.

    in amricaeia donbale bahune migardan be khake ma hamle konan! nemidunan ke mardome ma har cheghadr ham ke az dowlateshun khosheshun nayad, be bigane baj nemidan…

    • آلفرد مِی 20, 2011 در 8:43 ب.ظ.

      با شما موافقم دوست عزیز. من به شخصه معتقدم که ایران دخالتی نداشته و این حرف مطرح شده در دادگاه مذکور ادعایی بی اساس است. اینها فقط به دنبال دریافت پول و بالا کشیدن پول مردم ایران هستند! اتفاقا دولت خاتمی که در زمان حملات ۲۰۰۱ در قدرت بود، جزو اولین کشورها و اولین کشور مسلمانی بود که این حملات را محکوم کرد.

      • M مِی 21, 2011 در 8:26 ق.ظ.

        mamnunam az ta’yidetun va didgahe manteghitun. omidvaram ke paye bigane hichvaght be Iran e aziz baz nashe. didam ke veblagetuno taze baz kardin. baratu arezuye movafaghiat mikonam…

        • آلفرد مِی 22, 2011 در 1:21 ق.ظ.

          بله، نباید فراموش کنیم که هر کشوری تنها به دنبال منافع ملی خود میباشد. البته این مطلب نباید موجب شود که تصور کنیم با قدرتهای بزرگ نمیتوانیم رابطه برد-برد داشته باشیم. ما هم باید در روابط با دیگر کشورها منافع ملی خود را در اولویت قرار دهیم، چیزی که متاسفانه مقام های جمهوری اسلامی در ۳۲ سال گذشته آن را قربانی گسترش تفکر انقلابی خود و آنگونه خودشان میگویند »صدور انقلاب» کرده اند! از لطف شما در مورد وبلاگ سپاسگزارم. تلاش میکنم مطالب مفیدی در آن قرار دهم.

  2. mardi az balatarin مِی 20, 2011 در 6:01 ب.ظ.

    vebloget mobarak alferd jon
    i love you pmc

  3. mardi az balatarin مِی 20, 2011 در 6:03 ب.ظ.

    vebloget mobarak alferd joon
    i love you pmc

  4. یاسر مِی 21, 2011 در 7:38 ق.ظ.

    با سلام
    تبریک بابت ثبت وبلاگ جدید و شروع به کارتون و ممنون از پست خوبتون
    معلومه که اومدید که با انرژی در هدفی مقدس (آزادی ایران) فعالیت کنید.
    من چند سالی تو وردپرس فعالیت داشتم و گرچه دیگه خیلی وقته نمی‌نویسم ولی تجربه‌های نسبی تو وردپرس دارم.
    اگر کاری سوالی چیزی بود در خدمتم

    ارادت
    یاسر

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید (لطفا فارسی بنویسید). توجه: کامنتهای اسپم یا حاوی دشنام و یا کلمات رکیک منتشر نخواهند شد.