جیش العدل، فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی را تحقیر کرد!

جیش العدلامروز فیلمی چند دقیقه ای در اینترنت منتشر شده که نحوه غافلگیر شدن و دستگیری ۵ نفر از نیروهای نظامی جمهوری اسلامی توسط گروه «جیش العدل» در جنوب شرق ایران را به تصویر می کشد. در ابتدای فیلم، نام عملیات «حضرت عثمان» معرفی میشود که اشاره ای است به اهانت هایی که چند روز قبل از انجام این عملیات توسط آخوند حکومتی آیت الله مصباح یزدی به یکی از خلفای اسلامی مورد احترام اهل سنت یعنی عثمان صورت گرفته بود. میتوان اینگونه نتیجه گیری کرد که مصباح یزدی موجب جریحه دار شدن احساسات اعضای گروه جیش العدل که سنی مذهب هستند شده است و در نتیجه جرقه انجام این کار توسط آنها جهت «انتقام جویی» را زده است. سرتاسر ویدئو پر است از خواندن آیه های قرآن و جملاتبا مضامین مذهبی و حتی فیلمبردار جیش العدل در حین عملیات مرتب ذکر میگوید! این نشان میدهد که این یک جنگ با انگیزه فرقه ای بین دو گروه شیعه و سنی است!

در ادامه فیلم نحوه غافلگیر شدن و دستگیری نظامیان ایرانی که از سرهای تراشیده شان مشخص است اکثرا سرباز وظیفه هستند به تصویر کشیده میشود. گویا همگی در چادر در حال چرت زدن یا استراحت بوده اند و علیرغم داشتن یک تیربار سنگین در کنار چادر، نتوانسته اند از آن استفاده کنند. چادری که آنها در آن هستند بسیار بدقواره و پوسیده و فاقد هرگونه امکانات اولیه است! این را مقایسه کنید با یال و کوپال سهمگین ماموران سرکوبگر رژیم و امکانات و ادوات  به غایت پیشرفته و مدرن آنها برای سرکوب هرگونه اعتراض و انتقاد مردمی در خیابانها. این واقعیت نشان می دهد که رژیم دیکتاتوری اسلامی آنقدری که از مردم داخل ایران وحشت دارد از دشمنان خارجی وحشت ندارد!

علاوه بر این فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی انقدر کثیف و خبیث هستند که عده ای سرباز وظیفه را به چنین نقطه مرزی خطرناکی فرستاده اند علیرغم اینکه میدانسته اند در ماههای گذشته گروه جیش العدل در منطقه فعال بوده است. به عبارت دیگر از این سربازان به عنوان گوشت قربانی استفاده شده است والا چرا از چند نفر نظامی کادری باسابقه و آموزش دیده با تجهیزات کافی برای مرزبانی استفاده نشده است؟! شکی نیست که در هر کجای دنیا چنین فضاحتی رخ داده بود، چندین فرمانده ارشد نظامی استعفا داده و بقیه هم توبیخ شده بودند!

موضوع خنده دار اینکه جمهوری اسلامی که ناتوان و عاجز از برقراری امنیت مرزهای خود است و قادر به مقابله با یک گروه چند نفره مسلح نیست و بعد از گذشت ۲ هفته از بازداشت ۵ نظامی خود قادر به آزادی آنها نیست، پس چگونه مرتب رجزخوانی میکند و ارتش قدرتمند و مدرن آمریکا را حریف می طلبد؟! آدم وقتی این چادر پوسیده، ادوات زهوار در رفته، نیروهای چرتی و ناکارآمد و عدم وجود پشتیبانی اطلاعاتی از آنها را می بیند واقعا خنده اش میگیرد از آن همه رجزخوانی ها و هارت و پورت کردن و حریف طلبیدن های بی حد و اندازه مقام های ارشد جمهوری اسلامی و فرماندهان نظامی وابسته به آنها در بستن تنگه هرمز و با خاک یکسان کردن اسرائیل و شکستن هژمونی آمریکا در جهان و …

شکی نیست که علت انتشار فیلم از سوی گروه جیش العدل، تحقیر نظامیان جمهوری اسلامی و افزایش فشار افکار عمومی بر رژیم به منظور تلاش بیشتر برای آزادی گروگان ها از طریق رسیدن به توافق با گروه جیش العدل می باشد که خواسته خود را قبلا اعلام کرده که خواهان آزادی عده ای از نفرات زندانی خود و عده ای از سنی های دربند جمهوری اسلامی است.

اما نکته آخر اینکه همانطور که در مطلب قبلی در این مورد هم نوشتم، مقام های جمهوری اسلامی نمیتوانند انتظار داشته باشد که همه گروههای مذهبی و قومی را سرکوب کنند، به آنها توهین کنند، استانهای آنها را عقب مانده و فاقد امکانات نگه دارند و با کلیه درخواستهای آنها با مشت آهنین پاسخ دهند و از آن طرف هیچ واکنشی را دریافت نکنند!

در همین زمینه:

محکوم کنیم هم تروریسم و گروگانگیری و خشونت را و هم اعدام و محرومیت و تبعیض را

12 پاسخ به “جیش العدل، فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی را تحقیر کرد!

  1. حاد عبدلی فوریه 21, 2014 در 6:12 ب.ظ.

    سلام
    هرکس تنها به قاضی بره راضی بر میگرده
    وگرنه نامردی کردن که کاری نداره.
    شما که اعای بی طرفی میکنین یه گزارش از گوانتامو و… بذارین بعد هرچی دلتون خواست بگید

    • گاه نوشته های آلفرد فوریه 21, 2014 در 7:17 ب.ظ.

      شما وکیل مدافع تروریستهای القاعده هستید؟ میدونی که در گوانتانامو تروریستهای القاعده و طلبان زندانی هستند. راستی از کهریزک چه خبر؟ قاضی مرتضوی مجازات شد؟!!

    • saman فوریه 22, 2014 در 10:24 ق.ظ.

      آقای حاد عبدلی فیلم رو مگر ندیدی . یعنی دژ مستحکم وطن همین چادر زپرتی است. کار به گوانتانمونداریم. فقط خواهشن راجع به وضعیت اسفبار این چادر نظر بده .یک بختیاری دوستدار مملکت.

  2. ناشناس فوریه 22, 2014 در 12:44 ق.ظ.

    نگارش متنی در محکومیت این عمل و بیگناهی سربازان وظیفه بهتر نیست از مسخره کردن نظام جمهوری اسلامی ؟؟؟؟

  3. sia فوریه 22, 2014 در 2:08 ق.ظ.

    با دیدن این فیلم یاد سربازی خودم در کردستان میفتم که بدون هیچ گونه امکاناتی می‌رفتیم کمین!در یک گروه ۵-۶نفره ۴تا سرباز و ۱درجه دار با امکانات در حد نفری ۱اسلحه و ۲تا خشاب اضافی بدون بی‌سیم نصف شب می‌رفتیم کمین!در جمهوری اسلامی جان انسانها خیلی‌ بی‌ ارزش هست حکومت هیچ ارزشی برای جون ایرانی‌ قائل نیست کلا در ایران با توجه به تحریم و کمبود امکانات پزشکی‌ و خدماتی،آلودگی هوا و مواد غذائی وارداتی‌،غیر استاندار بودن جاده‌ها و آمار بالای تصادفات و مریضی و بیماری… شانس زندگی‌ و زنده بودن برای افراد عادی ۵۰/۵۰ هست چه برسه به اینکه سرباز هم باشی‌!سرباز بدبخت مثل مرغ میمونه که هم در عروسی هم در عزا سرش بریده می‌شه و زندگیش نه برای نظام اهمیّتی داره نه برای مخالفین نظام که با توجه به ماهیت ضّد انسانی‌ و سیاست‌های ایران ستیزانه نظام من هم با شما هم عقیده‌ام و به نظر من هم مقصر اصلی‌ حکومت جمهوری اسلامی هست که عاشق دشمن تراشی و جنگ هست ولی‌ نه برای دفاع از حق و حقوق ایرانی‌ و خاک وطن بلکه برای صدور انقلاب و سرگرمی و بی‌ کار نبودن جوانان ایران!

  4. مهران فوریه 22, 2014 در 6:28 ق.ظ.

    در عوض برادران ما در لبنان و جاهای دیگر از امکانات کافی و شکم بر آمده برخوردارند. از ارتش وپلیسی که رییسش از فرط شکم گندگی راه نمیتواند برود چه انتظاری دارید؟

  5. سیمرغ فوریه 22, 2014 در 6:37 ق.ظ.

    جسارتا شما بجای دفاع از شکنجه گرها ابوقریب وگوانتاناما یه کم وطن فروشی نکن.القاعده و طالبان که رفیقهای شش دنگ آمریکا هستن و الان دارن توی سوریه و لبنان و عراق و شرق ایران پول میگیرن و میجنگن….اونی که فکر مینی ماییئم خودتی

  6. علی‌ فوریه 22, 2014 در 9:57 ق.ظ.

    اینها یک مشت عقب افتاده و مزدور عربستان که اکثرا پاکستانی‌ هستند دایه مهربانتر از مادر شدند. ما در همه ایران برادران و خواهران سنی داریم، از ترکمنها، کردها، بلوچها و بخشی دیگه، که همه مثل ما شیعه‌ها و دیگر مذاهب دارای یک حق هستند. ما باید به جای اسرائیل با دشمن اصلی‌ ما یعنی‌ عربستان بجنگیم و نابودش کنیم. زنده باد ایران و ایرانی‌

  7. مهسا فوریه 22, 2014 در 11:04 ق.ظ.

    چهار تا سرباز بدبخت که فرمانده ها اصلا آدم هم حسابشون نمی کنن رو ناجوانمردانه گرفتن بع شما تیتر زدی تحقیر فرماندهان نظامی ایران؟فرمانده تو خونش خوابیده یا اصولا جاییه که دست صد تا ازین جیش العدل ها بهش نرسه.دلت خوشه ها

  8. تهمورث فوریه 22, 2014 در 1:06 ب.ظ.

    حروم زاده بی شرف به خاطر چند تا لایک اینجا و اینجا حاضری هرچرندی بنویسی بدون اینکه به این فکر کنی چندتا سرباز وطیفه در دورافتاده ترین منطقه ایران گرفتار چند حروم زاده مثل تو شده ان

  9. Arsin Khabar فوریه 23, 2014 در 2:38 ق.ظ.

    نکته جالب تر اینکه این عملیات با دو دوربین یا شاید بیشتر فیلم برداری شده!
    یعنی پوشش تصویری درحد عروسی..!
    بدترین تحقیر همین پوشش تصویری عالی هست، با توجه به امکانات محدود گروه های سنی. فراموش نکنیم که چند دقیقه فیلم از عرشه ناو امریکا در خلیج فارس توسط پهبادها، به عنوان تسلط مطلق نظامی ایران به منطقه تبلیغ میشه!
    در کل وقت زیادیست که حکومت متوجه شده که سرباز و نیروی انسانی نظامی هیچ کاربردی براش نداره و حتی ممکنه اسلحه رو برعکس به سمتش بگیره (چه کادر چه سرباز). پس به دنبال تسلیحات موشکی و جنگ توسط فشردن دکمه هاست. نهایتا از نیروی انسانی برای سپر گوشتی و بالا بردن کشته ها و مظلوم نمایی استفاده می کنه.
    همونطوری که فرمانده سپاه اخیرا گفت که نوجوانان احساساتی سرباز، از نیروهای ورزیده رزمی برای ما مطلوب ترن!

  10. 14142534 مِی 9, 2014 در 9:20 ق.ظ.

    جیش العدل غلط کرده همین کم بود از رژیم بدتر پیدا بشه جیش الظلم اسلامیای افراطی

دیدگاه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید (لطفا فارسی بنویسید). توجه: کامنتهای اسپم یا حاوی دشنام و یا کلمات رکیک منتشر نخواهند شد.